Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#izazov2021: Plaćanje agencija na osnovu rezultata mogao bi da bude pravi pristup

Danka Trbojević, Managing Director agencije Drive i moderator panela „Koliko vredi agencijski rad?“ na forumu IZAZOV 2021, govori za Marketing mrežu da li je plaćanje agencija na osnovu rezultata rada svetlo na kraju tunela i kada je pravi trenutak za razgovor o povećanju agencijske naknade.

Da li je plaćanje agencija na osnovu rezultata rada svetlo na kraju tunela?
Kada pričamo o naplati na osnovu rezultata to bi mogao da bude pravi pristup ukoliko su jasno definisani i merljivi KPI’s. U praksi se neretko dešava da klijent na samom startu kampanje očekuje rezultate poput naglog skoka u prodaji ili ostvarenja nekog drugog cilja, a rezultati se realno vide tek posle nekog perioda. Šta se dešava ukoliko agencija ima rezultate i iznad očekivanih/ugovorenih, može li se predvideti ‘bonus’ preko ugovorenog fee-ja? Na koji način bi se, transparentno, merila efikasnost i generalno angažman agencije? Mislim da bi pravi pristup bio da se pri ugovaranju fiksnog fee-ja, KPI-eva, predvidi i prostor za dodatnu naknadu agencijama.

Kada je pravi trenutak za razgovor o povećanju agencijske naknade?
Agencije bi na ovo pitanje verovatno odgovorile – UVEK, dok klijenti, sa druge strane, verovatno ne bi sami inicirali ovaj razgovor. Pravi trenutak može da bude najčešće povećanje Scope of Work (bez obzira da li je u pitanju dodatni zadatak u okviru projekta ili pak uvećanja angažovanosti resursa), ali trenutak za to je i evaluacija rada agencije.

Kako obezbediti nezavisnost od velikih klijenata i preživeti njihov odlazak?
Većina agencja se trudi da napravi balans između New Business-a i serviranja postojećih klijenata. U poslednjih 10-ak godina u praksi se već dešavalo da se agencije fokusiraju samo na jednog velikog klijenta što dovede do njihove propasti. Poznat je slučaj nevolja u koje je zapala agencija koja je bila fokusirana na velikog klijenta iz duvanske industrije i nije u tome bila usamljena. Reč je, zapravo, o tome da se napravi pametan balans između velikih, srednjih i manjih klijenata kako se ne bi ugrozilo poslovanje agencije.

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!