today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

#izazov2021: Plaćanje agencija na osnovu rezultata mogao bi da bude pravi pristup

Danka Trbojević, Managing Director agencije Drive i moderator panela „Koliko vredi agencijski rad?“ na forumu IZAZOV 2021, govori za Marketing mrežu da li je plaćanje agencija na osnovu rezultata rada svetlo na kraju tunela i kada je pravi trenutak za razgovor o povećanju agencijske naknade.

Da li je plaćanje agencija na osnovu rezultata rada svetlo na kraju tunela?
Kada pričamo o naplati na osnovu rezultata to bi mogao da bude pravi pristup ukoliko su jasno definisani i merljivi KPI’s. U praksi se neretko dešava da klijent na samom startu kampanje očekuje rezultate poput naglog skoka u prodaji ili ostvarenja nekog drugog cilja, a rezultati se realno vide tek posle nekog perioda. Šta se dešava ukoliko agencija ima rezultate i iznad očekivanih/ugovorenih, može li se predvideti ‘bonus’ preko ugovorenog fee-ja? Na koji način bi se, transparentno, merila efikasnost i generalno angažman agencije? Mislim da bi pravi pristup bio da se pri ugovaranju fiksnog fee-ja, KPI-eva, predvidi i prostor za dodatnu naknadu agencijama.

Kada je pravi trenutak za razgovor o povećanju agencijske naknade?
Agencije bi na ovo pitanje verovatno odgovorile – UVEK, dok klijenti, sa druge strane, verovatno ne bi sami inicirali ovaj razgovor. Pravi trenutak može da bude najčešće povećanje Scope of Work (bez obzira da li je u pitanju dodatni zadatak u okviru projekta ili pak uvećanja angažovanosti resursa), ali trenutak za to je i evaluacija rada agencije.

Kako obezbediti nezavisnost od velikih klijenata i preživeti njihov odlazak?
Većina agencja se trudi da napravi balans između New Business-a i serviranja postojećih klijenata. U poslednjih 10-ak godina u praksi se već dešavalo da se agencije fokusiraju samo na jednog velikog klijenta što dovede do njihove propasti. Poznat je slučaj nevolja u koje je zapala agencija koja je bila fokusirana na velikog klijenta iz duvanske industrije i nije u tome bila usamljena. Reč je, zapravo, o tome da se napravi pametan balans između velikih, srednjih i manjih klijenata kako se ne bi ugrozilo poslovanje agencije.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!