Stručnjaci za gojaznost pozdravili su odluku kompanije „Dizni“ da zatvori jednu od svojih najnovijih atrakcija koja je kritikovana u javnosti zbog toga što promoviše uvreženi stereotip da su gojazna deca lenja i da se loše hrane. Reč je o interaktivnoj izložbi „Heroji navika“ (Habit Heroes) koju je kompanija otvorila prošlog mecesa u okviru svog čuvenog zabavnog parka „Diznilend“ na Floridi, a koju na Internetu prati istoimena igrici.
U obe, vitki junaci Kali i Vil bore se protiv debelih zlih junaka nezgrapnih imena. Mnogi stručnjaci i organizacije koje se bave poremećajima u ishrani, kritikovali su ovu postavku, nazijavući je užasnom, jer se u njoj gojazna deca ismevaju, što je, smatraju oni, apsolutno pogrešan pristup ovom problemu koji sve više pogađa svetsku populaciju, a posebno mlade.
U „Dizniju“ navode da su usled loših reakcija javnosti odlučili da zatvore izložbu kako bi je unapredili i dali joj novi smisao.
Svetska zdravstvena organizacija (SZO) smatra da je gojaznost kod dece jedan od najozbiljnijih zdravstvenih izazova 21. veka. Kao uzroke ove pojave, stručnjaci SZO navode promenu u proizvodnji hrane, agresivni marketing, visok sadržaj masti i šećera u prehrambenim proizvodima, ali i sve veću urbanizaciju i promene u načinu života. „Deca nisu naprasno obolela od epidemije gubitka volje. Stvar je u tome da se svet u kome rastu dramatično promenio“, navode oni.
Izvor: Tanjug