SVET – Lego je preuzeo prvo mesto na najnovijoj rang listi 100 najuglednijih kompanija Evropske unije, čime je pretekao Bosch i Rolex u trci za titulu najuglednije kompanije u Evropi.
Istraživanje Instituta za reputaciju za 2018. godinu pripisalo je uspeh danskog proizvođača igračaka njihovoj „snažnoj predanosti“ izgradnji korporativnog brenda, kao i njihovoj društvenoj odgovornosti i razumevanju svrhe, što se očituje u koracima kao što su ekološke kockice napravljene od šećerne trske.
Istraživanje se temelji na više od 87.000 individualnih ocena šire javnosti prikupljenih iz Nemačke, Francuske, Španije, Italije i Velike Britanije, a u ocenjivanju je učestvovalo više od 140 internacionalnih firmi.
Top 10 lista najuglednijih kompanija u Evropi izgleda ovako:
1. Lego;
2. Bosch;
3. Rolex;
4. Sony;
5. Samsung;
6. Canon;
7. Michelin;
8. Walt Disney Company;
9. Adidas;
10. Amazon.
S druge strane, Apple je bio najveći gubitnik na rang listi. Ova kompanija pretrpela je pad ugleda usled percipiranog nedostatka etičkog ponašanja i transparentnosti.
Michele Tesoro Tess, izvršna potpredsednica za EMEA regiju u Institutu za reputaciju, izjavila je: „Apple možda jeste najveća svetska tehnološka kompanija, ali i dalje se suočava s potencijalnim rizicima po reputaciju. Nakon vesti da su nedavno dostigli trilionsku vrednost brenda u smislu tržišne kapitalizacije, porasla je i verovatnoća da će potrošači od njih imati veća očekivanja, koja nadilaze ono što kompanija prodaje.“