Živimo u vremenu kada biti hrabar, znači preuzeti i rizik!

Marketing mreža pokrenula je seriju intervjua sa direktorima marketinga i komunikacija najvećih kompanija u Srbiji. Danas objavljujemo intervju sa Sanjom Bušič, marketing menadžerom kompanije PepsiCo Zapadni Balkan.

Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018.? U kom smeru bi trebalo da se transformišu brendovi imajući u vidu da živimo i radimo u hiper-personalnoj eri?
Transformacija je ključna reč već nekoliko godina. Kompanije svakako nastoje da isprate promene koje neminovno utiču na svakodnevnicu, a time i navike potrošača i načine komuniciranja. U skladu sa tim menjaju se i brendovi, a u dinamičnoj i konkurentnoj industriji hrane i pića je to posebno vidljivo. U kompaniji Marbo Product (članica PepsiCo grupe), kroz naše lokalne brendove Chipsy, Clipsy, Pardon, Gud i od skoro globalni brend Quaker, nastojimo da očuvamo osnovne vrednosti, oplemenjujući ih iz sezone u sezonu novitetima. Ove promene se tiču kako inovacija u proizvodima, tako i inovacija u delu načina komunikacije, kanala komunikacije i portfolio transformacije.
Portfolio transformacija podrazumeva uvođenje novih kategorija u pravcu ne samo širenja portfolija, već i prilagođavanje potrebama potrošača i načinu života, pa smo u skladu sa tim našem tržištu ponudili Quaker brend uz postojeći proizvodni program. Takođe, partnerstvo sa prestižnim fudbalskim takmičenjem – UEFA Liga Šampiona – predstavlja transformaciju fokusa i prilika u kojima se konzumiraju naši proizvodi, kao i komunikacije sa potrošačima, ali i stavljanje u fokus ključnih kupca i saradnika.

Šta su, po Vašem mišljenju, hrabri brendovi? Možete li da navedete primer…
Živimo u vremenu kada biti hrabar, znači preuzeti i rizik – za promenu, za rezultate, kritiku potrošača ili javnosti. Biti odvažan znači i preuzeti rizik da sprovedete kampanju koja će izazvati polemike, doneti vam ogroman uspeh ili pak doneti potpuno suprotan rezultat. Okolnosti su takve da se malo ko na to usuđuje, pa brendovi uglavnom igraju po nekim oprobanim pravilima i receptima, ne bi li ugrozili svoju tržišnu ili komunikacijsku poziciju. Sa druge strane tu su i kompanijski principi i pravila koja moraju da se poštuju pa nekada predstavljaju i ograničenje u kreativnosti.

Prošlogodišnja Chipsy kampanja „Podeli osmeh“ je imala izuzetan uspeh, ne samo za našu kompaniju već je promenila i trend na tržištu. Rast tržišta čipsa je doprineo da kategorija slanih grickalica ima najveći rast i da praktično bude pokretač rasta tržišta slanih i slatkih konditorskih proizvoda u 2017.godini. U procesu planiranja kampanje, nismo bili sigurni na kakvu ćemo reakciju potrošača naići kada promenimo dizajn naših glavnih proizvoda u portfoliju, da li će ih potrošači prepoznati, da li će zameniti omiljeni proizvod sa konkurencijom zato što ne mogu da ga nađu na polici. Da li će kombinacija regionalne komunikacije i lokalno pripremljene biti kompatibilna? A povrh svega i uključivanje društveno odgovornog momenta. Takođe, možemo videti i neke druge primere lokalnih brendova koji verovatno imaju i više slobode za kampanje koje pomeraju granice, a jedna takva je upravo u toku na našem tržištu.

Kako da potrošač zavoli, doživi, prati i razume vaš brend?
Verujem da je u srži ljubavi potrošača prema brendu konzistentna komunikacija, prisutnost i dostupnost. Prvo krećemo od emocije, a tu su i tradicija i kvalitet koji prirodno grade vezivanje za brend. Nakon toga je važan kontinuitet, tranformacija portfolija, praćenje trendova, kanali komunikacije, nove prilike konzumacije, itd.
Chipsy brend je najveći oglašivač u industriji slanih i slatkih proizvoda u Srbiji, 365 dana u godini prisutan i aktivan, a pored svega toga iz godine u godinu ima dvocifreni rast ulaganja u nove kanale komunikacije, okrenute ka društvenim mrežama i trendovima na istim. Pored ovoga, dostupnost proizvoda i izuzetna egzekucija na terenu, u prodajnim objektima je jako važna. Ukoliko izgradimo sve prethodno navedeno, a kada potrošač ne nađe proizvod na polici u objektu ili ukoliko nismo pozicionirani na pravi način, nema razlike u odnosu na ostale brendove i vremenom se gube sve stečene vrednosti.

Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Prvenstveno, ubrzavanje rasta kategorije u kojoj poslujemo u trenutku kada na tržištu ima puno proizvođača koji spuštaju cene zarad kratkoročnog uspeha i pomeraju kompletnu kategoriju na dole. U narednim godinama izazov će biti i povećano ulaganje u druge kanale komunikacije u odnosu na tradicionalne. Velike korporacije svakako treba da idu u tom pravcu kako bi podstakli prihvatanje novih trendova i preneli praksu većih tržišta u Srbiju.


Oceni tekst

4,29 od 5
Loading...

Komentari