Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Žene u marketingu nisu novost, ali u domenu kreative jesu!

Jana Savić Rastovac, kreativna direktorka agencije McCann Beograd, specijalno za Marketing mrežu govori o globalnoj inicijativi “Let’s Make the Industry 50/50”, da li su naša struka i društvo „rodno osvešćeni“ i koji će biti ključni izazovi u oblasti marketinga u 2015. godini.

Izabrani ste za jednu od 385 žena koje se bave advertajzingom iz celog sveta, a koje se kroz inicijativu “Let’s Make the Industry 50/50” zalažu za rodnu ravnopravnost u našoj industriji. Koliko je ovo priznanje značajno za Vas i Vašu karijeru?
Lep je osećaj naći se u društvu pametnih kreativnih žena koje su svojim radom doprinele oblikovanju naše industrije kakva je ona danas. Za mene je ovo kompliment, potvrda vrednosti onoga što sam uradila u svojoj dosadašnjoj karijeri u advertajzingu i svakako podsetnik da je za dobre stvari vreme tek počelo.

Šta je konkretno inicijativa “Let’s Make the Industry 50/50” i na koji način ona može doprineti unapređenju položaja žene u poslovnom svetu i našoj industriji u Srbiji?
Inicijativu je pokrenuo globalni Art Director’s Club sa ciljem da sprovedeođenja drastičneih i merljiveih promenea koje se odnose na ulogu i učešće žena u okviru kreativnih industrija. ADC veruje da je vreme da svetske esnafske organizacije i udruženja preduzmu akciju, postavljajući kao cilj ravnopravno učešće žena i muškaraca u sastavu žirija na najvećim svetskim festivalima, panelima i edukativnim programima, kao i u upravnim odborima. Direktorijum 50/50 služi da istakne profile kvalifikovanih žena na rukovodećim pozicijama u svim kreativnim industrijama i podrži uključivanje istih u ključne događaje tokom cele festivalske godine, u isto vreme služeći kao svojevrsna inspiracija budućoj generaciji kreativnih žena.

Mnogi misle da su marketinške komunikacije ženski posao, a kada pogledamo statistiku muškarci su u većini na samom čelu agencija. Kako to objašnjavate? Da li su, po Vašem mišljenju naša struka i društvo „rodno osvešćeni“?
Žene u marketingu nisu novost, pre svega u domenu poslova servisa, organizacije, odnosa sa klijentima, ali u domenu kreative, to je već novost. Mislim da je bilo potrebno vreme da se mit o kreativnom direktoru kao Donu Drejperu sadašnjice, zavodniku, autoritarnom vlasniku nikad pre viđenih genijalnih ideja koji ponekad lupi rukom o sto, rasprši pod snagom argumenata. A oni su da je dobra ideja stvar mozga, a vlasnik mozga može biti i žena, i to ne nužno sa Menhetna. U okviru „I&F McCann Grupe“, čiji je deo i „McCann Beograd“, veliki broj žena se nalazi na menadžerskim pozicijama, kod nas je 50/50 princip uspostavljen odavno, čini se malo više u korist pripradnica tzv. „„nežnijeg pola“. Ugledati se na ovaj primer bilo bi lepo i korisno mnogima.

Možemo li reći da se rad žena u marketingu jednako vrednuje i ceni kao i rad muškaraca? Gde smo po ovom pitanja u odnosu na region i svet?
Dobre ideje i kvalitetne kampanje su ono što bi trebalo da govori pre pola autora ili timova. Ja sam u svojoj agenciji uvek imala podršku za napredovanje. Za vrednovanje rada najvažniji su rezultati. Njeni ili njegovi, svejedno.

Koji će po Vašem mišljenju biti ključni izazovi u oblasti marketinga u 2015. godini?
Da će svaka sledeća godina biti izazovnija i zahtevnija postala je nekako uobiučajena uvodna rečenica u svakom obraćanju. Ovo za mene nije novost. Kao i uvek osnovni zadatak biće da se na inspirativan i svež način odgovori na potrebe brendova i njihove komunikacije, a u okolnostima smanjenih budžeta i novih tehnologija.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!