today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Želite li biti ESG champion, zavirite u svoj core business

Anketa o ESG zrelosti koju su 2021. sproveli Verdantix i Cority pokazuje da je 92 odsto ispitanih kompanija iz Severne Amerike i Evrope trenutno u procesu prilagođavanja poslovnih strategija i modela kako bi bile održivije.

Sve veća uključenost i interes različitih društvenih grupa za poslovanje kompanija stavili su održivost u središte poslovnih odluka. Od kompanija se očekuje da uz dugoročniji pogled na finansijsku održivost posebnu pažnju posvete globalnim izazovima poput klimatskih promena, povećanja nejednakosti i kršenja ljudskih prava. Možda se pitate, kako vaša može uticati na te izazove i gde je uopšte prostor za vaš doprinos, no mogućnosti su brojne ako pažljivo pogledate u svoje poslovanje.

Briga za društvo i okolinu je poslovna prilika

Istraživanje koje Accenture redovno sprovodi među predsednicima uprava pokazuje da su odluke o održivosti u sve većoj meri pod uticajem očekivanja tri grupe: klijenata i potrošača, zaposlenih te investitora i deoničara. Iako ove grupe zanimaju različiti aspekti poslovanja, svi žele znati isto – s kojom svrhom kompanije posluju, kako je ostvaruju i koji su dokazi za to. Prema istraživanju Svetskog ekonomskog foruma, Generacija Z (a oni su sve zastupljeniji i kao potrošači i kao zaposleni) pokazuje najviše brige za dobrobit planeta i prebacivanjem fokusa sa prepoznatljivosti brendova na vrednosti za koje se zalažu utiče na potrošačko ponašanje drugih generacija.

Lideri održivosti kao Unilever, Ikea ili Patagonia brigu o svojim uticajima na društvo i okolinu integrišu u poslovne modele i strategije, a 42 od 100 najvećih evropskih kompanija je ESG kriterijume ugradilo u bonuse menadžera.

Na primeru Patagonije najjasnije se vidi preuzimanje odgovornosti za budućnost čovečanstva integracijom održivosti u svrhu. Osnivač Yvon Chouinard i njegovo porodično vlasništvo i upravljanje prebacili su na zakladu Patagonia Purpose Trust kojoj je glavni cilj „Zemlju učiniti jedinim deoničarom Patagonije“, a svu dobit koja nije reinvestirana u poslovanje preusmeravaju u borbu protiv klimatskih promena.

Autentičnost je na ceni
Kompanije koje žele zaštititi svoje dugoročne poslovne interese pri integraciji načela održivosti u svoje poslovanje treba da sagledaju sve svoje aktivnosti i partnerske odnose, a najveću pažnju trebaju posvetiti upravljanju uticajima koji proizlaze iz core businessa.

Čak 79 odsto investitora koji su učestvovali u PwC Global Investor Survey kaže da su im ESG rizici važan faktor pri donošenju odluka o investiranju, a 49 odsto već sada je spremno prodati svoja ulaganja iz kompanije koja ne radi dovoljno na integraciji ESG kriterija u poslovanje.

Kako bi doskočile ovim izazovima i pravovremeno prepoznale rizike i prilike, kompanije trebaju sprovesti dubinsko snimanje svih aspekata poslovanja. Ono uključuje prepoznavanje ESG rizika, s posebnim naglaskom na osetljivim društvenim grupama, zajednicama i okolini. Zbog sve veće pažnje koja se pridaje manipulisanju podacima, važno je o svom napretku redovno, transparentno i na razumljiv način izveštavati javnost. One kompanije koje otvoreno komuniciraju o svojim negativnim uticajima i dosledno rade na povećanju dobrobiti za klijente i potrošače, svoje zaposlene, radnike duž lanca vrednosti i zajednice u kojima posluju, u boljoj su poziciji za osigurati i svoj dugoročni finansijski prosperitet.

Primena načela održivosti izazov je, ali i prilika za svaku kompaniju. Odgovor za oboje nalazi se u aspektima poslovanja koji su nam najbliži i najpoznatiji. Najvažnije je da odlučno krenete u proces i za početak procenite sopstvenu ESG spremnost!

Autor teksta: Riki Pahlić
Tekst prenet sa sajta hauska.hr

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!