SVET – Osmišljena za Međunarodni dan žena, ali relevantna svaki dan. „Imagine“ je kampanja koja od nas traži da razmislimo o rodnim predrasudama koje imamo u vezi sa poslovima.
Možda mislimo da smo prevazišli stereotipe povezane sa određenim pozicijama – na primer, da bi izvršni direktor trebao da bude muškarac, a medicinska sestra žena – ali istraživanje koje je sproveo CPB, reklamna agencija koja stoji iza kampanje Imagine, pokazuje drugačije.
Studija, u kojoj je učestvovalo 1.000 dece uzrasta od 7 do 14 godina i 1.000 dece uzrasta od 5 do 11 godina iz Velike Britanije, pokazala je da je pristrasnost ukorenjena u ranom uzrastu. Otkrilo je da 45% ispitane dece veruje da su medicinske sestre uvek žene, dok je 22% reklo da bi lekar verovatno bio muškarac. Pored toga, 60% dece smatra da je biti vodoinstalater ili električar muški posao – a skoro polovina (46%) ispitanih dečaka i devojčica reklo je da su muškarci uvek bolji inženjeri.
Ipak, ono što je pozitivno, istraživanje je takođe pokazalo da se većina dece danas slaže da deca treba da odrastaju u ono što žele (94%), dok 82% veruje da dečaci i devojčice mogu biti podjednako dobri u istim poslovima ako požele.
Kampanja sa plakatima Imagine, koju su podržali Creative Equals, Goodstuff, Assembly i Open Media, prikazuje se širom Velike Britanije na društvenim mrežama, OOH i u bioskopima. Uz njega ide i bojanka, koja se može kupiti na cpblondon.com (prikupljeni novac ide Beyond Equality i Young Women’s Trust), koja podstiče roditelje da razgovaraju sa svojom decom o rodnim ulogama.
Više informacija o kampanji pročitajte OVDE.