Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Za kompaniju je važno da ima obrazovane PR profesinalce!

Sutra počinje najveći internacionalnog PR simpozijuma – Bledcom 2012. Tim povodom, specijalno za Marketing mrežu govori James Grunig, svetski priznati PR teoretičar sa preko 20 godina iskustva u komunikacijskom menadžmentu i jedan od gostujućih predavača na ovogodišnjem Bledcom-u.

Ovogodišnji Bledcom Academic, biće održan pod naslovom “Odnosi sa javnošću i komunikacioni menadžment: Stanje u profesiji”. Zašto je važno govoriti o tome?
Pre nekoliko godina, predstavio sam ideju da su odnosi sa javnošću i razumevanje te profesije među opštom populacijom, institucionalizovani kako bi se prikazala simbolična paradigma tumačenja odnosa sa javnošću. Rekao sam da moramo reinstitutionalizovati ovu disciplinu, kako bi se ova strateška paradigma upravljanja reflektovala pre nego što PR postane svetski priznata i poštovana profesija. Većina radova i panela u programu akademskog Bledcoma shvata odnose sa javnošću kao funkciju strateškog menadžmenta. Verujem da će nam ovo predavanje pomoći da procenimo napredak u reinstitucionalizaciji, prodiskutujemo o razvoju novih komunikacionih alata potrebnih za strateški menadžment, i identifikujemo istraživanja potrebna za dalji razvoj strateške paradigme upravljanja.

Po Vašem mišljenju, koliko je važna uloga PR profesionalaca u organizacijama?
Ova uloga varira od organizacije do organizacije. U nekim kompanijama, odnosi sa javnošću su važan deo tima za strateški menadžment. U drugim, zaduženja PR profesionalaca ne idu dalje od obezbeđivanja publiciteta kao vida podrške marketingu ili izgradnje odnosa sa medijima. Iz iskustva bih rekao da odnosi sa javnošću dobijaju sve značajniju ulogu u upravljanju velikim korporacijama. Takođe, činjenica je da odnosi sa javnošću, imaju vrlo značajnu ulogu u svim tipovima organizacija – vladinim agencijama, neprofitnim organizacijama i udruženjima, kao i korporacijama. Ukoliko PR-ovi prvenstveno rade na izgradnji odnosa sa medijima, pružaju podršku marketingu, ili se bave publikacijama, odnosi sa javnošću imaju malu ulogu.

Koja je uloga interne komunikacije, kada govorimo o povjerenju javnosti?
Odnos sa zaposlenima je izuzetno važan u odnosima sa javnošću. Zaposleni spadaju u jednu od kategorija javnosti, i organizacije moraju da izgrade odnos poverenja sa njima, baš kao i sa drugim zainteresovanim stranama. Pored toga, zaposleni su važno sredstvo komunikacije sa drugim javnostima-kupcima, lokalnom zajednicom, vladom, investitorima i medijima. Što znači da organizacija ne može da ima kvalitetan, pouzdan odnos sa eksternim javnostima, ukoliko nema dobar odnos sa svojim internom javnošću. Zaposleni znaju dosta o organizacijama u kojima rade, svojim radnim mestima, kao i procesima u kojima učestvuju. A menadžeri donose bolje odluke kada uključe zaposlene u proces donošenja odluka, saslušaju ih, i izgrade kvalitetne odnose sa njima. Kao i sa bilo kojom drugom javnošću, PR olakšava taj proces kroz simetrične komunikacije i negovanje odnosa sa zaposlenima.

Koja je uloga novih medija u odnosima sa javnošću? Da li mislite da će novi mediji poboljšati globalno razumevanje ove profesije?
Novi mediji sve više postaju primarni način na koji organizacije komuniciraju sa svojim javnostima. Što je dobro, jer digitalni mediji čine komunikaciju interaktivnijom, a kontrola komunikacije koju organizacije i javnost imaju je veća. Digitalni mediji, takođe, pomažu odnosima sa javnošću u strateškom upravljanju, jer omogućavaju identifikaciju problema, ciljnih javnosti, kao i pitanja u sajber prostoru i komuniciraju te informacije rukovodstvu pre donošenja odluke. Verujem da najveća vrednost digitalnih medija leži u njihovoj upotrebi za definisanje okruženja, mada su izuzetno korisni i za distribuciju informacija o organizacijama, koje su potrebne javnosti.

Slažete li se sa konstatacijom da je, zbog utvrđivanja vrednosti u društvu, odgovornost profesije odnosa sa javnošću danas mnogo veća?
PR profesija je uvek bila važna, ali verujem da je postala još važnija sa globalizacijom velikog broja kompanija. Ciljne javnosti se mogu pronaći bilo gde u svetu, krize su postale mnogo ozbiljnije, a javnost ima sve veću moć. Kao rezultat toga, obrazovani PR profesionalci su verovatno važniji organizacijama sad, nego u bilo kom trenutku u istoriji.

Možete li nam reći, 5 najrealnijih prognoza o tome u kom se pravcu kreću odnosi sa javnošću u 2012? Koji su glavni trendovi?
1) Odnosi sa javnošću će postati funkcija strateškog menadžmenta, 2) digitalni mediji će uskoro postati dominantan način komunikacije sa javnostima, 3) korporativna odgovornost i održivost i etička pitanja koja ih prate će postati najvažnija oblast odnosa sa javnošću, 4) različitost će postati centralna vrednost u odnosima sa javnošću, i 5) organizacije će težiti uspostavljanju odnosa sa javnošću na globalnom nivou.

Za kraj, recite nam koji savet biste dali ljudima koji grade svoju karijeru u oblasti odnosa sa javnošću?
PR podrazumeva izgradnju odnosa, zato naučite sve što možete o ljudima. Pisanje je važno, zapravo pisanje i editovanje su osnovne veštine u ovoj profesiji, ali nisu dovoljni. Ako imate ambicije da postanete menadžer za odnose sa javnošću, morate da poznajete i razumete psihologiju, organizacionu komunikaciju, sociologiju, poslovni menadžment i ekonomiju jako dobro. Zapamtite: današnja priprema određuje sutrašnji uspeh, zato prihvatite koncept stalnog učenja.

Ovogodišnji internacionalni PR simpozijum Bledcom, održaće se 06. i 07. jula na Bledu u Sloveniji.
Više informacija na www.bledcom.com.

Autor: Eva Pečovnik

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!