#WakeUpCall: Ljudi su prioritet!

Marketing mreža iz dana u dan prati situaciju u državi i regionu u vezi sa širenjem virusa COVID-19, kao i posledicama koje struka i tržište marketinških komunikacija mogu da očekuju nakon završetka vanrednog stanja. Tim povodom pokrenuli smo kampanju #WakeUpCall i razgovarali sa direktorima agencija kako prevazići trenutnu situaciju i spasiti struku. Naša sagovornica ovoga puta bila je Vera Lloyd-Thomas, Managing Director agencije Kreativa New Formula an element of Alkemy.

Šta nas je naučio rad od kuće? Zašto je važno da #ostanemokodkuće i budemo što produktivniji?
Ako pogledate tablicu (social distancing statistics) koju je prikazala statista.com na osnovu podataka sa University of California San Diego, jasno je da manje socijalnih interakcija proizvodi manju mogućnost širenja virusa, a samim tim i brži izlazak iz sitaucije u kojoj smo. Ako se potencijalni nosilac virusa izoluje u toku 30 dana broj zaraženih će biti 165 puta manji. Zato, #ostanikodkuće.

Nažalost, postoje službe koje ne mogu da ostanu kod kuće: lekari, medicinsko osoblje, službe održavanja u bolnicama, farmaceuti, prodavci u maloprodaji hrane i njihove i logostičke službe. Oni su najizloženiji. Među njima su i naši klijenti i njihove porodice kojima se svakodnevno vraćaju nakon radnog vremena.

Važno je da mi koji sada, radeći za njih od kuće, pomognemo da važne informacije dođu do građana i budemo na raspolaganju, bez obzira na radno vreme. Na osnovu prvih destak dana rada od kuće, videli smo da Kreativa New Formula to MOŽE! Uz dobar menadžment projekata, svest i organizaciju zaposlenih, kao i optimalnih tehnoloških rešenja –najveći deo naših operacija neometano funkcioniše.

Sve ovo, naravno, nije neka novina. Veliki deo srpskih programera radi na ovaj način godinama. Polako sagledavamo da li možda u budućnosti možemo imati drugačiji servisni model. Solidarnost i kolegijalnost i ovog puta nisu izostali u agenciji. U momentu kad, čak i vikendom, pošaljemo poruku da imamo hitan posao, više naših koleginica i kolega se javi da je na raspolaganju da radi. Ponosna sam na KNF tim.

Koliko je važno sačuvati ljude-zaposlene u ovakvim situacijama?
Mi smo “people-based” biznis. Ljudi su prioritet. Već smo napravili nekoliko scenarija za 2020, jer verujemo da će posledice po biznis trajati duže od COVID 19 situacije.

Neki klijenti u želji da verovatno i oni sačuvaju svoje zaposlene – odmah su suspendovali ugovore. Ovo je očekivano, ali ne znamo koliko će trajati jer i posle ove situacije privreda neće instantno da procveta. Samim tim, pred nama je izazovan zadatak, ali ćemo dati sve od sebe da ga rešimo.

Na koji konkretan način država Srbija može da pomogne advertajzing industriji da izađe iz krize? Šta možemo da uradimo kao struka?
1. Ukinuti privremeno (dok traje sitaucija sa Covid 19 sitaucija + 3 meseca) i bespovratno poreze i davanja na lične dohodke;
2. Od kraja vanrednog stanja do kraja godine – smanjenje istih davanja bar na 1/2;
3. Poreske olakšice;
5. PKS – da ne plaćamo članarinu.
Kako je država, kao i kompanije koje su u potpunosti ili delimično u njenom vlasništvu – jedan od najznačajnijih oglašivača Srbije – možda da se plasira i jedna utopistička ideja: da usmere te budžete malo ravnopravnije.

Marketing mreža poziva sve svoje čitaoce da budu odgovorni prema sebi i ljudima u svojoj okolini i #ostanukodkuće.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari