#WakeUpCall: Izvesno je da mi već živimo u izmenjenom svetu!

Marketing mreža iz dana u dan prati situaciju u državi i regionu u vezi sa širenjem virusa COVID-19, kao i posledicama koje struka i tržište marketinških komunikacija mogu da očekuju nakon završetka vanrednog stanja. Tim povodom pokrenuli smo kampanju #WakeUpCall i razgovarali sa direktorima agencija kako prevazići trenutnu situaciju i spasiti struku. Naša sagovornica ovoga puta bila je Sanja Milaković Kolundžija, Principal, Executive Group.

Šta nas je naučio rad od kuće? Zašto je važno da #ostanemokodkuće i budemo što produktivniji?
Posle sada već više od mesec dana rada od kuće, život i rad u doba korone, naučio nas je kako efikasno da testiramo granice sopstvene strpljivosti, izdržljivosti i otpornosti i ostanemo ne samo produktivni nego i kreativni i pozitivni. Kohezivni timovi, koji rade kao jedan, prvi su pobedili haotičnost koja je zahvatila čitav poslovni svet izmestivši sve, gotovo preko noći, iz kancelarije u radnu sobu, kuhinju, terasu, ostavu. Ponosna sam na moje kolege iz EG-a koji su u ovim uslovima pokazali da za dobru organizaciju, efikasan rad i maksimalnu posvećenost ne moramo da imamo idealne uslove dok god imamo jedni druge. Uigran tim pre krize je još uigraniji u doba krize. Zahvalna sam i našim klijentima koji se kao i mi dovijaju da iz svojih domova zajedno sa nama završe započete planove od pre krize i ostvare nove ideje na koje nas je ova situacija inspirisala. Zahvalni smo im i što su velikim delom to ideje koje pokazuju ono što je u ovom trenutku najvažnjije, empatiju, solidarnost i brigu za društvo u kome živimo i radimo.

Koliko je važno sačuvati ljude-zaposlene u ovakvim situacijama?
Ne vidim šta bi drugo mogla biti opcija. Agencija to su ljudi. Najvažnije od svega je da sačuvamo zdravlje i fizičko i mentalno, što je odgovornost svih nas pojedinačno. Naša odgovornost kao firme je da sačuvamo poslove i zaposlene. Uz to, posebno nam je važno da sačuvamo naš jedinstven duh. Jedna od stvari koju bi mnogi posetioci naše kancelarije u Knezu znali da kažu, kada nam prvi put dođu goste, bila je da se kod nas oseti dobra energija. Danas tu energiju čuvamo i negujemo tako što se trudimo da budemo posvećeni i inventivni u aktivnostima kojima održavamo povezanost među kolegama. Ne samo kroz rad, već i kroz online druženja, razmenu ideja, saveta. Na Zoomu sa svih 70 kolega uz ćaskanje i vino upoznali smo se verovatno bolje nego što bismo u kancelariji. U EG Kitchen WhatsApp grupi svakodnevno se inspirišemo receptima u našoj radinosti. Ova situacija izvlači najbolje i najkreativnije iz nas, naročito kada to radimo jedini za druge. Naš HR menadžer Marija ima pune ruke posla sa organizacijom druženja, edukacija, i saveta, a jedan od prvih koje nam je spremila, znajući dobro koliko volimo svoj posao, je bio paket saveta kako da sprečimo burnout u radu od kuće i nađemo vreme i za sebe i za posao.

Na koji način država Srbija može da pomogne advertajzing industriji da izađe iz krize? Šta možemo da uradimo kao struka?
U situaciji u kojoj MMF predviđa da će za posledicu ova kriza imati pad svetske privrede od tri odsto, a možda i više, a ekonomski analitičari svakodnevno pokušavaju da izmere dalekosežnost i dugoročnost posledica krize izazvane ovom pandemijom, neminovno je da će ključnu ulogu u oporavku ekonomije igrati paketi mera pomoći privredi koje već donosi veliki broj država, svaka u okviru svojih mogućnosti. U tom smislu ni jedna privredna grana, pa ni one koje u ovom trenutku trpe najveće posledice, a ni mi kao industrija komunikacija i oglašavanja nismo bitni kao takvi. Bitan je, što brži i što efikasniji oporavak celog ekosistema. Da su mere pomoći važne pokazuje i pozitivna reakcija Wall Street-a već na prve najave paketa mera na velikim tržištima poput SAD i UK.

Vlada Srbije donela je svoj paket mera za pomoći privredi koji kombinuje mnoge važne i korisne aspekte. Koliko su te mere, međutim, sprovodive, i koliko su prilagođene potrebama manjih firmi, još uvek svi istražujemo.

Posledice ove krize, kao i njeno trajanje, još uvek su velika neizvesnost, ono što je, međutim, izvesno je da mi već živimo u izmenjenom svetu. Naš život i poslovanje danas su new normal, i neke stvari se nikad neće vratiti na staro. Prihvatiti, prepoznati i uskladiti se sa tim podjednako je prioritet kao i sačuvati i oživeti ekonomiju u vreme i nakon krize.

Marketing mreža poziva sve svoje čitaoce da budu odgovorni prema sebi i ljudima u svojoj okolini i #ostanukodkuće.


Oceni tekst

1,00 od 5
Loading...

Komentari