#WakeUpCall: Draga Vlado…

Marketing mreža iz dana u dan prati situaciju u državi i regionu u vezi sa širenjem virusa COVID-19, kao i posledicama koje struka i tržište marketinških komunikacija mogu da očekuju nakon završetka vanrednog stanja. Tim povodom pokrenuli smo kampanju #WakeUpCall i razgovarali sa direktorima agencija kako prevazići trenutnu situaciju i spasiti struku. Naš sagovornik ovoga puta bio je Ivan Živanović, Partner & Creative Director, AdverCity Niš.

Šta nas je naučio rad od kuće? Zašto je važno da #ostanemokodkuće i budemo što produktivniji?
Deo naše agencije koji se bavi izradom web sajtova za USA tržište se bez problema prilagodio radu od kuće, jer je i onako obavljao sav posao online, komunicirao sa klijentima i naručiocima poslova preko platformi i virtuelnih radnih alata. Isto važi i za društvene mreže, koje akaunti rade od kuće bez ikakvih problema. Dinamika komunikacije preko fb i instagrama nam je inače pojačana za sve klijente, koristimo veću pažnju oličenu u još češćem gledanju u mobilne telefone. Naš OOH sektor koji se bavi provajdingom naše bilbord i siti lajt mreže se takođe uspešno organizovao i kampanje se bukiraju i postavljaju na vreme, ali sa nešto smanjenom dinamikom što zbog otkazanih izbora, što zbog situacije u kojoj smo svi zajedno.

Za sektor kreative sa grafičkim dizajnerima, kopirajterima i akauntima ovo je nova situacija, jer smo navikli da se više puta u toku dana sastajemo na kratkim brifinzima i u hodu dogovaramo šta i kako se radi, da li dobro napredujemo, treba li nekome pomoć. Klijentima smo preferirali da pokazujemo rezultat uvek u živo na prezentaciji, kod nas ili kod njih u ofisu, jer tako uvek lakše i kvalitetnije dođemo do krajnjih rešenja. Ali uspeli smo i u tome, ovo je izazov za sve nas i trudimo se da održimo dinamiku na što višem nivou kako ne bismo ispali iz forme, a i da što bolje popunimo vreme koje provodimo kod kuće. Naravno, svi smo složni u tome da ostanemo unutra i izlazimo samo kada je to neophodno.

Koliko je važno sačuvati ljude-zaposlene u ovakvim situacijama?
Prvi zadatak je sačuvati klijente, drugi podjednako važan sačuvati ljude. Naš posao čine ljudi, kreativni, lucidni, vredni. U malim/srednjim agencijama kao što je naša, svih tridesetak zaposlenih su jedna porodica. Učinićemo sve da zadržimo isti tim dok ovo traje, nadamo se da ćemo biti u mogućnosti da isplaćujemo plate u istom iznosu sve vreme, mada smo spremni i na neka umanjenja ukoliko vanredno stanje potraje i budemo morali da racionalizujemo prihode i rashode. U svakom slučaju, cilj je da nakon svega nastavimo u istom sastavu.

Na koji konkretan način država Srbija može da pomogne advertajzing industriji da izađe iz krize? Šta možemo da uradimo kao struka?
Draga Vlado, umanjite doprinose i poreze na dohodak za najmanje 50%… Ukinite privremeno plaćanje PDV-a ili ga makar značajno umanjite… Naložite bankama da proglase moratorijum na otplatu kredita, odnosno da ih samo pomere dok traje vanredno stanje pa da onda nastavimo sa otplatama… Pripremite nam finansijsku pomoć sa minimalnom kamatom i maksimalnim grejs periodima kao sve ovo prođe.

Mi kao struka se već angažujemo kampanjama na podizanju svesti i discipline koje pozivaju građane da vode računa o higijeni, da poštuju savete stručnjaka, da sede kod kuće i izlaze samo po namirnice, da se ne druže i ne posećuju po kućama, da pomažu i snabdevaju svoje bake i deke. Druga naša uloga je da stavimo svoje kreativne potencijale u službu osmeha i humorom i pozitivnim sadržajima podižemo moral i ubijamo psihozu sedenja u zatvorenom prostoru.

Marketing mreža poziva sve svoje čitaoce da budu odgovorni prema sebi i ljudima u svojoj okolini i #ostanukodkuće.


Oceni tekst

3,86 od 5
Loading...

Komentari