Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

#WakeUpCall: Darvinizam u punom obimu!

Marketing mreža iz dana u dan prati situaciju u državi i regionu u vezi sa širenjem virusa COVID-19, kao i posledicama koje struka i tržište marketinških komunikacija mogu da očekuju nakon završetka vanrednog stanja. Tim povodom pokrenuli smo kampanju #WakeUpCall i razgovarali sa direktorima agencija kako prevazići trenutnu situaciju i spasiti struku. Naš sagovornik ovoga puta bio je Marin Šimurina, Managing Director, SIVO.

Šta nas je naučio rad od kuće? Zašto je važno da #ostanemokodkuće i budemo što produktivniji?
Od kuće radim samo na nekim kratkim mejlovima koji se mogu raditi od kuće i koji ne zahtevaju dokumentaciju i slično. Generalno rad od kuće po meni moguć je samo za deo našeg posla, tj. za praćenje nekih klijenata u okviru social media, digitala i slično, rad na nekim prezentacijama koje je moguće samostalno raditi, analiza konkurencje i slično. Moj sadašnji posao je npr. da lično dogovaram npr. online istraživanje za jednog klijenta, komentarišem i ispravljam upitnike za istraživanje, radim na dobijanju ponuda za buduće snimanje, rad sa bankom, računima, završni račun, revizija i slično. Malo kreativnog, a puno posla koji je bitan ali nije što kažu „kreativan“.

Po meni, nema najvažnijeg dela posla u našoj industriji, a to je bliska međusobna komunikacija između kreativaca i accounta koja KREIRA I STVARA, tako da svako ko kaže da je jednako produktivan neko je jako jako specifičan ili se bavi samo delom nekog posla u našoj struci. Neko ko je jako individualan, a takvi ljudi i pre krize su radili najviše van offica. Srce agencijskog posla i razlog zašto agencje postoje jeste upravo zajednički rad. Pokušaji da se to radi preko video linka i slično, jednostavno nije adekvatan. Ljudi su društvena bića i rad online potpuno je drugačiji od klasičnog agencijskog. Ovo je rad u vanrednim uslovima tako da priča o pogodnostima rada od kuće i slično jednostavno je samo lepa priča koja nema baš puno osnova. Ali da je lepa i da svi govore kako se može od kuće, kako im je baš divno i slično je da se ne lažemo PRAZNA PRIČA. Igranje fudbala na travi i igranje na SONY PS su dve potpuno različite stvari. Ako ja pijem kafu i vi pijete kafu, a pričamo preko Skypa to se potpuno razlikuje od toga kad zajedno izađemo u kafić. Svako ko mi priča da je jednak užitak, produktivnost i slično..
Samo ću reći, da da…

Koliko je važno sačuvati ljude-zaposlene u ovakvim situacijama?
Ljudi su najvažniji resurs svake firme, naročito u našoj industriji, tako da ljude treba sačuvati, ali isto tako, po našoj staroj – na muci se poznaju junaci. Svako se pokazao u ovoj situaciji. Ono što ja volim da istaknem, konačno su se pokazali u praksi svi tzv. planovi rada u kriznim situacijama. Pokazali su se ljudi, ali pokazali su se i klijenti. Neki naši klijenti su nas prijatno iznenadili, a moram da kažem i da su neki drugi, pokazali svoje pravo lice.
Što bi rekli, pamti pamti pa vrati.

Na koji konkretan način država Srbija može da pomogne advertajzing industriji da izađe iz krize? Šta možemo da uradimo kao struka?
Ništa neće biti isto posle ove COVID krize, sve će se promeniti, ljudi, ponašanje, odluke u kupovini, način planiranja putovanja, ukratko, sve će biti drugačije. I neće se završtiti tako brzo kao što svi očekuju. Događaj 9/11 je promenio svet u pogledu putovanja i rada finasijskih i drugih institucija, a COVID će promeniti mnogo toga. Odnose između država, promeniće načine kako firme planiraju zalihe, produkciju, kako se planira rast i razvoj. Ukratko, iz vremena gde je bilo bitno samo brzo, jeftino i drugačije, idemo ponovo na priču lokalni izvori, alternativni dobavljači, diversifikacija u svakom pogledu. Od nabavke do prodaje i delatnosti. Ko preživi, pričaće. Svaki klijent koji sad prestane da komunicira i koji pomisli da bi bilo pametno da pokaže veći profit na kraju godine, unapred je osuđen na propast. Agencije – opstaće samo one koje su spremne da se prilagode novoj situaciji. Darvinizam u punom obimu.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

4,20 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!