today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Velika seoba evenata u online svet – ulje na monitoru

Biti event menadžer u doba korone je isto što i biti Spiderman u Vojvodini. Ok, ne upoređujem svoj posao sa superherojem (mada), štaviše ni ne volim Spidermena, više volim anti-heroje kao Deadpoola. Govorim o osećaju bespomoćnosti i beznađa. O paralisanosti na samo naše profesije, nego i mnogih drugih u kreativnoj industriji.

Međutim, kao neka (nadamo se) kratka kompenzacija pojavila se u vidu online evenata. Naravno, ovakav vid komunikacije postojao je i ranije, ali se koristila za sastanke timova koji funkcionišu na raznim kontinentima ili učenje na daljinu. I pre nekih 5-6 godina postojala je mogućnost da uz određeni (često, mali) iznos za participaciju saznate mnogo toga korisnog, naravno ukoliko imate vremena i koncentracije da to ispratite. Danas ta ista forma postoji ali je tehnološki naprednija, nažalost zbog “znate već čega” mnogo se više primenjuje.

Ali webinar nije isto što i online event. Webinar podrazumeva da određenu informaciju-znanje i veštine prenesete što većem auditorijumu. Online event je mnogo više od običnog webinara, on je demonstracija moći vašeg branda. I to slažemo se, nije nikako isto. Webinar se može održati na bilo kojoj platformi (Zoom, Cisco, Microsoft Teams) koja podržava više učesnika na jednom linku. Učesnici se registruju, podese mikrofone i kamerice i mogu da prisustvuju iz udobnosti svojih domova. Isto važi i za govornike i predavače. Dovoljno je da pošaljete link željenom auditorijumu koji hoće to da isprate i iz svog stana imate priliku da govorite. Jedna komparacija može da se napravi u tom smislu – ako odlučite da svoj online event napravite na nekoj standardnoj platformi i govorite iz svog stana, gde nemate rasvetu, i kamera sa laptopa vam iseče pola čela, dok vam mačka skače u krilo, može biti simpatično, ali to je podjednako kao da u normalno vreme umesto korporativnog eventa, stanete na trg uzmete kutiju popnete se na nju i držite slučajnim prolaznicima, govor o vašim poslovnim rezultatima ili ciljevima održivog poslovanja.

Online event podrazumeva ozbiljniju infrastrukturu koja se ogleda najviše u domenu brandinga, tehnike I tehnologije. Online event može da nadomesti kariku koja nedostaje, a to je – iskustvo.  Kako biste se obratili ozbiljnom auditorijumu i ako zaista želite da vas ozbiljno shvate – potrebno je da kreirate profesionalni studio i evo šta vas tamo čeka:

Scenografija – potrebno je dobro osmisliti šta može da stane u kadar i da se vidi na malom ekranu. Dakle, potrebno je da imate leđa bine ili neku pozadinu, a moguće je dopuniti I sa još nekim scneografskim intervencijama

Tehnika – potrebno je dobro osvetliti prostor u kome se nalazite. Za ovu priliku belo front svetlo (Fresnel, kino flo) daje dobre rezultate, ali mogu da se rasvetle I periferni delovi scenografije za kreiranje što boljeg vizualnog identiteta.  Govor je dobro pokriti sa dva ili tri mikrofona I kortiti najmanje tri kamere koje bi pokrile govornika iz nekoliko uglova. Sve to zajedno ide na live režiju odakle ide na stream.

Stream – Microsoft Teams se poslednih nekoliko meseci pokazala kao apsolutni monarh u svetu online evenata I daje zaista odlične rezultate, ali ne treba bežati ni od platformi kao što su ON24 i LiveStream Studio 6.

E sad, shvatili ste da se radi više o živom uključenju iz nekog studija i u pravu ste, ali gde je tu publika? Publiku je potrebno pozvati na poseban landing page. Time svom događaju dajete više značaja i kredibiliteta. Kreativnost samog poziva na događaj može da igra ključnu ulogu. Potrebno je da posetioci osim što dobijaju kvalitetnu informaciju, da dobiju i neko iskustvo. Potrebno je obogatiti događaj interaktivnim sadržajima koji uvek imaju odličan engaging efekat. Govorim o raznim igrama, aplikacijama, glasanju, chat sobama, profilima gostiju, gde će da budu deo događaja i omoguvćiti im da aktivno učestvuju u njemu, a ne da budu pasivni posmatrač. Potrebno je da posmatrač ima utisak da je prisustvovao nečem jedinstvenom i unikatnom. Angažman publike je zapravo ključ uspeha i ta informacija se mora pretvoriti u mernu jedinicu.

Organizacija online eventa, pozivanje ciljne grupe, izbor adekvatne tehnologije i upravljanje njom nije nikako jednostavan proces i njime se bave profesionalne agencije koje imaju iskustva u tome.  Naravno, online događaj nikad neće prevazići iskustvo živog događaja, ali imajući u vidu trenutni zdravstveni karton celokupnog čovečanstva ovo je neka realnost koja je neizbežna. A kad je tako, hajde da je uradimo kako treba. I da naravno, uživamo u tome.

Autor teksta: Uroš Mihailović, Event specialist (Represent Communications)

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!