Velika emancipacija u rodnom načinu oglašavanja u 2013.

Časopis AdWeek 2013. godinu proglasio je godinom velike emancipacije u rodnom načinu oglašavanja. Ovaj specijalizovani časopis za oglašavanje uočio je velike pomake od stereotipnih obrazaca u reklamama „uzmi naš proizvod i bićeš sretnija/uspešnija/bolja majka…“
Od velikog broja odličnih reklama odabrali su njih sedam, a čitaoci su mogli da glasaju za onu koju smatraju najboljom. Među ponuđenima se nalazio, naravno, i Dove, koji još od 2004. godine ima politiku reklamiranja proizvoda koji slave pravu žensku lepotu. S kampanjom „Puno si lepša nego što ti sama misliš“ Dove se našao na petom mestu. Iznenađujuće, na prvom mestu je kampanja ženske visoke katoličke škole Mercy Academy u Kentuckyju u SAD-u koja je plakatima poručivala: „Život nije bajka. Pripremi se za stvarni život“, i „Nemoj samo čekati princa na belom konju. Nauči sama da rešavaš probleme“. Kampanju je osmislila agencija Doe-Anderson.

Ostale reklame ismejavale su rodne stereotip „muškarci su predani šefovi, a žene nametljive šefice“ (Pantene), seksizmom koji je čak merljiv u internet pretraživačima pa je primera radi pojam žena vezan uz pojam „loš vozač“ (UN Žene), podsticanjem žena da prema sebi ne budu prestroge sudije (Dove – „Puno si lepša nego što misliš“), reklame su podsticale žene da slave svoju pamet i snagu (GoldieBlox reklama za konstruktivne igračke kakvima se ne igraju samo dečaci te već spomenuta Mercy Academy), a jedna je reklama za tampone čak upotrebila u marketingu zabranjenu reč – ciklus (HelloFlo).

Kako se često proziva kreativne agencije da podilaze naručiocima i zato u svojim rešenjima podstiču stereotipe, uredništvo austalijskog izdanja ženskog časopisa Marie Claire angažovalo je šest agencije da dizajniraju plakate kojima će ukazati ženama da su žrtve reklama. Pozvane su agencije OgilvyOne, Publicis Mojo, M&C Saatchi Australia, Airborne, WhybinTBWA i DDB Group Sydney. Agencija OgilvyOne napravila je plakat s fotografijom slatke bebe i ispod ispisala tekst: „Ona je savršena. Dok je mi ne razuverimo“. Vizuelno najimpresivije rešenje verovatno je odskočilo i time što je tekstualnom porukom agencija autoironično na sebe preuzela deo krivice za stvaranje nerealnih slika i poruka.

Izvor: poslovni.hr, foto: Business Insider Australia
Autor: Tatjana Tadić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari