Važno je pronaći svoje strateško ‘e-mesto’

Nedavno je na portalu Bizlife objavljena vest da Hrvatska turistička zajednica (HTZ) povećava budžet za online oglašavanje za čak 109 posto (!) za narednu godinu i u svoju promociju kao novitet uvodi viralni marketing i putopisne blogove. Ovo je prvi put da je jedan takav plan usvojen toliko rano, kada sezona zvanično još nije gotova, ali to samo govori o temeljno sprovedenom istraživanju i naporima naših suseda da iskoriste prednosti interneta u svrhe promovisanja svojih proizvoda.
U eri u kojoj je internet svuda oko nas, kao svetski dominantan način informisanja, razmene informacija, ali i poslovne komunikacije i kada je izvesno da će u budućnosti sve biti digitalizovano, potrebno je pronaći svoje strateško „e-mesto“. Velike svetske kompanije su odavno shvatile obilje mogućnosti eksploatacije online tržišta koje, prateći ICT trendove i kombinujući ih sa kreativnim rešenjima uspešno konvertuju u reprezentativnu online promociju. Na tragu dobrih primera „world wide“ korporacija i zemlje sveta sve više ulažu u novi vid oglašavanja.
Podatak da se svaki peti evro koji se potroši na oglašavanje u Evropi odlazi na internet oglašavanje je samo jedan od rezultata godišnjeg istraživanja AdEx Benchmark koje je sproveo IAB Europe za 2011. godinu, a zahvaljujući dolasku Gemius-a, najveće evropske agencije za online istraživanja na srpsko tržište krajem prošle godine, moguće je uporediti trendove na ovom tržištu u Srbiji sa trendovima u komšijskim zemljama. Istraživanja pomenute agencije su ohrabrujuća, jer Srbija beleži rast na polju razvoja Interneta i online zajednice, ali su mišljenja o tome podeljena među domaćom populacijom.
Da li su budžeti koji se u Srbiji trenutno odvajaju na online promociju dovoljni? Da li smo dovoljno informatički pismeni i edukovani u smislu mogućnosti upotrebe interneta u promotivne svrhe? Da li imamo dovoljno specijalizovanih agencija u toj sferi? Da li razmišljamo dovoljno unapred?
Kakva su nam iskustva sa našim turističkim agencijama poslednjih godina, nama je bolje da promovišemo domaće lokalitete, nego da vodimo turiste van naših granica, ako je verovati najšerovanijem tvitu u poslednjih nedelju dana na temu domaćih turističkih agencija:

 

Autor teksta: dr Borislav Miljanović, Represent Communications
Izvor: BizLife


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari