today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Uspećemo

Malo je šta pozitivno istovremeno ujedinilo i prodrmalo planetu kao što je bio govor kraljice Elizabete II, na temu korona virusa.

Onako uspavanim i letargičnim u karantinu, slušaoce širom sveta ove reči su dodirnule kao majčine tople ruke, poljupci na ranu i reči utehe, ohrabrenja.

A pažljivim, analitičnim slušaocima i kolegama koje se bave komunikacijom – kao najbolji javni govor još od nastupa Mišel Obame 2012.

Pred nama je savršen govor, besprekornih ključnih poruka, konciznih i jasnih, koje se mogu bez velike muke citirati i viralno prenositi. Poruke koje gađaju u metu sve ciljne grupe.

Kada kažem „gađaju“, mislim pogađaju na više nivoa razuma i emocija, i u njima odjekuju na pozitivan i motivišuć način.
A to ni malo nije lako kada smo okruženi svime osim pozitivnim (kontekst) i kada se obraćamo najširoj populaciji (veliki broj različitih ciljnih grupa).

Govor ne sadrži pretnje i zapovesti naciji da se pridržava mera prevencije. To se od kraljice ni ne očekuje. Njene reči su smirujuće, a opet izuzetno snažne, mada ni na koji način ne doprinose panici i strahu.

Umesto toga, motivacioni impuls daje kroz pozitivne poruke, pre svega:
– Strateški: isticanje vrednosti nacije, uvreženi karakter i osobine kojima se Britanci generacijama ponose (ali su bliske svim nacijama); zahvalnost i pohvalu svima koji daju svoj doprinos – radom i činjenjem, ali i nečinjenjem – mirovanjem i izolacijom; podsećanje na teška vremena i posebno Drugi svetski rat kada su mnoge porodice bile suočene sa izazovom razdvajanja, a jedan od najtežih je bila evakuacija najmlađih.
– Zanatski: stilski postoji jasna gradacija u izlaganju, od uvoda, kroz razradu i moćnu završnicu; svaka od snažnih ključnih poruka je više puta ponovljena, svaki put slikovito, uz pažljivo birane reči.

Lepota ovog govora je u činjenicama koliko i u univerzalnim vrednostima i slikama koje pruža. Kraljičino izlaganje budi razum i (sa)osećajnost, a njen govor miluje emocije, daje snagu i snažno inspiriše solidarnost.

Za ovaj trenutak na planeti Zemlji, svaka je reč na svom mestu. Svaka reč ima težinu neizvesnosti, ali i vere da ćemo se izboriti i uspeti, ponovo okupiti i videti, i s ponosom se sećati na to kako smo se poneli tokom ovog teškog vremena.

Poslušala sam ga desetak puta i svaki put sam otkrivala neki novi sloj u njegovoj prividnoj jednostavnosti.
Ono što znam jeste da ćemo ga, kada sve ovo prođe, dodatno analizirati i koristiti za komunikacijske treninge za klijente.
Do tada, preporučujem svakodnevnu konzumaciju ovih mudrih reči i poruka.

Uspećemo.

Autor teksta: Tamara Bekčić, Managing Director i Co-Founder agencije Chapter 4 PR

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!