Upotreba jezika u komunikacijskoj industriji

Bot, fejv (fave), lajk (like), ritvit (retweet), post, pič (pitch), tag, hešteg (#), menšn (mention) ili ASAP, FYI,TBH, TBT, BRB …

Živimo u doba u kome malo ko u poslovnom svetu ima osećaj za vreme. Malo spavamo, brzo jedemo, mislimo, reagujemo, sve je ubrzano. Tako i brzo pričamo, pišemo, komuniciramo. U eri interneta i cvetanja globalne komunikacije, koja je takođe prilagođena brzini modernog vremena u kome živimo, korisitimo skraćenice, izraze i reči kao i emotikonse za koje do skoro nismo ni znali. Umrežavanje i povezivanje, integracije u komunikaciji i globalizacija, nameću određena pravila. Koristimo jezik koji je svima razumljiv i na najbolji način upotrebljiv.

Nameće se pitanje: koliko u takvoj komunikaciji korisitimo sopstveni jezik? Koliko ga zaboravljamo, stavljamo u drugi plan i vremenom sami guramo u zaborav? Jezik u komuniciranju je ključno, strateško i glavno oruđe. Korisititi ga pravilno je osnovna premisa. Pismenost u pisanju i pravilno korišćenje jezika u govoru, teme su koje su podjednako značajne kao i upotreba novih skraćenica i konstrukcija, koje se bore za svoje mesto pod suncem.

Kada sam pre mnogo godina počinjao sa radom u medijima, kao tv lice, primarni uslov koji sam morao da ispunim, pored svih ostalih pravila koja se podrazumevaju kada ste u toj vrsti medija, je kako pričam. Iako dolazim iz kraja gde kažu da se govori najpravilnije (Valjevo), mnogo vremena sam provodio radeći sa lektorima kako bih po opštim merilima moj govor doveli u red. I ne samo govor već i sam jezik. Koliko pravilno upotrebljavam i koristim ono što znam. Možda je potrebno pomenuti da, pored jezika,gestikulacija i govor tela, ga dopunjuju čineći jednu celinu.

Danas, pišući saopštenja, izveštaje, pozive i slično, za brojne klijente, to je ključno i jedna od stvari koja može da nas izdvoji od konkurencije. Naravno, podrazumeva se da klijent to zna i prepoznaje. Pa tako „s obzirom na to“ ili „u vezi sa“, ili „nekoliko“, a ne „par“ reči ili rečenica, jer par je par čarapa, a ne reči i sl. su sitnice koje nas izdvajaju od drugih. Koliko je važno znati gramatiku, toliko je značajno znati i pravopis, a čini mi se da te dve stvari poistovećuju, iako su različite.

Kada nakon svega povežemo pravilan i tačan govor, ispravan jezik sa svim novim izrazima i rečima, koji su ipak neophodni u globalnoj komunkaciji i vremenu u kome živimo, dobijamo konkretniju sliku jezika u komunikacijskoj industriji. Možda neki pripadaju onoj grupi koji koriste samo tuđice i globalne izraze ukomunkaciji, kako bi delovali pametnije, upućenije, stručnije, međutim, mišljenja sam da bi ipak trebalo koristiti reči koje svi sigurno razumeju, i na jednostavan način šalju poruku. Što jednostavnije, kraće, sažetije i tačno slati poruku sagovorniku i ciljnoj grupi kojoj se obraćamo to je bolje i efektnije.

Možda vam sve ovo zvuči pomalo konfuzno i nepovezano. Upotreba našeg jezika, pa upotreba tuđica, ali takva nam je i komunikacija – izmešana, od svega po malo. Ipak, svestan činjenice da je 2016. godina i era interneta razumljivo je koristiti i nove oznake i reči jer želimo da nas što više ljudi razume, shvati i vidi. Da sumiramo: #language #word #communication #industy #work #client #asap….

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Boban Spasojević, Nova PR


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari