today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Uloga marketinga u brendiranju poslodavca!

Za poslodavce kojima je employer branding manje poznat pojam ili nisu sigurni o čemu je reč, važna informacije je da već imate employer brand, brendirani ste kao poslodavac, bez obzira da li ste se bavili ovom temom ili ne.

Imate određenu reputaciju i pripisuju vam se pojedine karakteristike, govori se o uslovima rada, atmosferi, mogućnostima napredovanja, usavršavanja i svim ostalim temama značajnim za potencijalne kandidate.

Ukoliko ste se pobrinuli da na employer branding-u radite strateški i planski, onda je vrlo verovatno da je imidž koji imate kao poslodavac relevantan. U suprotnom, pred vama je ozbiljan posao. Biće vam potrebna strategija employer branding-a koja utvrđuje proces i aktivnosti kojima definišete ovaj bitan segment marketinga, a mišljenje javnosti o vama kao poslodavcu, usmeravate u željenom pravcu.

Iskrenost pre svega.
Prvi uslov da vas prepoznaju kao dobrog poslodavca jeste da zaista to i budete. Employer branding se reflektuje kroz reputaciju poslodavca, ali ta refleksija potiče od brojnih faktora, pre svega internih. Ukoliko nezavisna (i anonimna) istraživanja pokažu da su vaši zaposleni zadovoljni, ispunjeni, da rade u dobrim uslovima, da set vrednosti koje im pružate ispunjava njihova očekivanja, imate odličnu osnovu za dalje aktivnosti.
Ipak, brendiranje poslodavca nije i ne može biti u potpunosti kontrolisan proces. Zaposleni (i bivši zaposleni) će govoriti o vama kao poslodavcu. Oni mogu postati pretnja, ili jedno od najmoćnijih marketinških oružja – ambasadori brenda poslodavca. I oni stupaju u akciju kad god ih neko pita “Kako ti je na poslu?”.

Komunikacije ili HR?
Većina aktivnosti koje se tiču zaposlenih i njihovog zadovoljstva je u dvorištu HR-a. No, da bi se strategija brendiranja poslodavca sprovela, neophodna je tesna saradnja HR, PR i marketing tima. Marketing prvenstveno, treba da se pobrine da priča o vama kao poslodavcu, pronađe put do eksternih ciljnih javnosti, da izgradi brend poslodavca. Tome značajno doprinosi i snaga samog brenda, pa tako imamo situaciju da su određeni poslodavci poželjniji i kandidati žele da se kod tih poslodavaca zaposle, čak i ukoliko realno ne poznaju uslove rada (Coca-Cola, Nike, Microsoft…)
Sa druge strane, postoje poslodavci koji su realno dobri, ali nisu prepoznati kao takvi. Koliko puta se desilo da čujete “ona radi u nekoj dobroj firmi, odlični uslovi, brzo je napredovala, baš je zadovoljna”. I niko se ne seća kako se ta “dobra firma” zove. Možda ste zanemarili baš njihov oglas za posao jer nemate pojma ko su. Ovde je evidentno su zakazale komunikacije. Nešto postoji, realno je, kvalitetno je, ali eksterne javnosti to ne znaju. Poslodavac nije prepoznao značaj employer branding-a, nema razvijenu strategiju i ne razume njegov potencijal.
Uloga marketinga je da unutar kompanije, utiče na promenu percepcije employer branding-a kao i da, u saradnji sa ostalim sektorima, kreira i dalje implementira strategiju brendranja poslodavca.

Kako i zašto?
Odabir kanala komunikacije je jedan od najznačajnijih momenata i prateći evoluciju komunikacije, jasno je da nisu više samo milenijalci ti koji informacije traže i konzumiraju putem digitalnih kanala. Sada je takvo ponašanje svojstveno svima, svi potencijalni zaposleni će koristiti internet za istraživanje o poslodavcu. I to je odlično, jer digitalni kanali i tehnologije pružaju neograničene mogućnosti da na kreativan i inovativan način pokažete da ste dobar poslodavac. U praksi smo to dokazali na projektima sa Coca-Cola Hellenic i Philip Morris timovima (obe kompanije su u top 10 poslodavaca u Srbiji). Digitalni kanali, pokazali su se kao najmoćniji u ostvarivanju interakcije sa potencijalnim zaposlenima, izgradnji reputacije poslodavca, kao i u internim komunikacijama sa postojećim zaposlenima.

Za kraj ono čemu je zapravo mesto na početku – zašto je važno da se poslodavci bave svojim brendiranjem? Šta im to donosi?
Po zdravoj logici, ako ste prepoznati kao dobro mesto za zaposlenje, lakše i brže privlačite kvalitetnije kadrove. Nemate problem sa brojem, a često ni kvalitetom prijava, proces regrutacije i selekcije su lakši i manje koštaju.

Ono što je još značajnije, jeste uticaj na postojeće zaposlene, na njihovo zadovoljstvo, snažnije vezivanje i jačanje osećaja pripadnosti timu, uticaj na produktivnost i uključenost u aktivnosti, a sve ovo vodi ka boljim performansama čitave organizacije.

Odakle početi i na koji način razvijati strategiju brendiranja poslodavca, tema je kojom ćemo se svi zajedno intenzivno baviti i u narednom periodu. Sa dobrim razlozima.

Čitajte nas i na Homepage blogu,
Mihaela Turner, Account Client Relations Manager
Milka Negrović, Strategic Account Manager
Homepage Creative Digital

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,11 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!