Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

UGC (Users Generated Content ) is king!

Izazov 250215- (292 of 350)U proteklih godinu dana, sa naglaskom na januar iz koga smo tek izašli, činilo se kao da Milenialsi „iz frižidera iskaču“, posebno u medijima namenjenim marketingašima. Ovaj kolokvijalni izraz označava nešto što je toliko sveprisutno da učestalost pominjanja počinje već da iritira jer o tome mahom sve znamo. Znamo li, osim opštih mesta i zašto nas Milenialsi uopšte toliko zanimaju?

Zašto nas Milenialsi zanimaju?
Odgovor na pitanje zašto nas Milenialsi toliko zanimaju verovatno najbolje daje podnaslov prezentacije  Tanje Mamule, direktorke MASMI-ja koji glasi “Koja je vaša strategija za obraćanje generaciji potrošača i lidera koja dolazi?”. On sadrži reč “potrošač” na koju zaigra srce svakog od nas a ni reč “lider” nije za zanemarivanje.

Opšte mesto je da se radi o osobama rođenim između 1980. i 2000. godine, zavisno od izvora godinu gore ili dole. Oni dakle imaju između 15 i 35 godina. Oni su ti koji vrlo jasno znaju da kažu koji, najnoviji i naravno smart, telefon jednostavno moraju da imaju, a oni su i ti koji zasnivaju porodice i “kuće se”. Sem što život ne mogu da zamisle bez gadgeta i wifi konekcije oni su ti koji uzimaju kredite za automobile i stanove… Oni su oni koji troše i za koje se najviše troši pa su time generator ekonomije i kao takvi beskonačno su nam zanimljivi. Suština priče o njima sažeta je u ovoj rečenici „Oni su prva prava globalna generacija. I za sve velike svetske brendove i agencije – oni su najveći izazov s kojim se marketinška industrija ikada susrela.“

Šta znamo o njima?
Ukoliko smo razrešili dilemu zašto nas Milenialsi toliko zanimaju da skoro pa da nema newslettera Marketing mreže petkom u kome bar jedan tekst nije posvećen njima zapitajmo se a šta konkretno znamo o tim tako željenim kupcima. Budimo iskreni prema sebi, u suštini veoma malo. Mahom su to sasvim opšta mesta koja se svode na: “Ova potrošačka grupa ima novac, izbegava tradicionalne metode komunikacije i veliki deo vremena provodi na mreži.”

Zavisno od literature koju pratimo naravno i od konkretnih interesovanja, na primer i njihov odnos prema učenju i usvajanju znanja je drugačiji nego kod generacija pre njih. Pripadnik neke od starijih generacija bi upisao kurs kada bi želeo da nauči ili usavrši neki strani jezik. Mileniljal će na svoj gadget, na koji u proseku baci pogled 43 puta tokom dana, instalirati aplikaciju kao što je Duolingo i radiće to uz interakciju sa svojim prijateljima.

Zaključak je da nam je, voleo bih da me ispravite i podelite sa nama kroz Marketing mrežu saznanja do kojih ste vi došli, znanje o Milenialsima mahom enciklopedijsko, zasnovano na ino izvorima i da do dubinskog sagledavanja koje onda može da bude primeljivo u praksi u Srbiji o njima dolazimo tek ako imamo neku posebnu potrebu pa taj aspekt njihovog ponašanja istražimo a potom ta saznanja i proverimo u radu.

Milenialsi i UGC
Za Homepagerse i mene aspekt ponašanja Milenialsa u vezi sa samostalnim kreiranjem sadržaja koje će deliti po društvenim mrežama (UGC – users generated content) i u vezi sa odnosom prema njemu izuzetno je značajan zbog marketinškog alata SMDOOH (Social media digital out of home) koji smo tokom 2015. razvili i krajem godine imali prvu kampanju.

Tokom trajanja konferencije #izazov2016 imaćete priliku da ga probate, tj. možda će se baš vaše objave sa ovim # sa Tvitera i Instagrama naći na LED displejima koje je organizatorima obezbedio multiVISION.
Ukratko, a ovde imate poprilično detaljnu razradu i par korisnih linkova, Milenialsi UGC-u veruju, najviše vremena tokom dana provode u njegovom razgledaju, on im predstavlja najznačajniji izvor informacija i pamte ga! Ako to prihvatimo bez uobičajenog “Ali mi živimo u Srbiji!”* refleksa na saznanje koje nam se možda ne dopada, jer menja kompletnu paradigmu kreativne industrije koja iz proizvođača treba da postane podstrekač za kreiranje sadržaja na društvenim kanalima komunikacije, možemo da se opustimo i pogledamo kako da ostvarimo našu novu ulogu.

Upravo iz ovog razloga agencija Homepage je za #Izazov2016 forum kao svoju radionicu predložila, a organizatori na naše veliko zadovoljstvo prihvatili, temu “UGC (Users Generated Content ) is king!“. Družićemo se i razmeniti iskustva u sredu 2. marta.

*“Ali mi živimo u Srbiji!” je standardna odbrambena reakcija koja se javlja u situacijama kada se priča o Milenialsima pomene čak, na žalost, i u stručnim krugovima. Kao da u Srbiji nemamo ljude između 15 i 35 godina koji ne skidaju poglede sa gadgeta, vesti saznaju kad im skliznu niz news feed ili time line i koji, umesto još jedne reprize “Boljeg života” ili nove “Žikine Šarenice” sadržaje koji ih zanimaju nalaze na Youtube?! Pravi argument bilo bi naravno na statističkim metodama zasnovano istraživanje u lokalnim uslovima ponašanja ove vrste potrošača. Jedno takvo je u najavi.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Miloje Sekulić, suvlasnik agencije za kreativnu primenu digitalnih tehnologija u marketingu Homepage

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!