Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

U vremenu transparentnosti PR više ništa ne može sakriti

Odnosi s javnošću bili su zamišljeni kao društvena tehnologija za ocenjivanje i brigu o društvenom poverenju. Onda se pojavijo novinarstvo marki, marketing sadržaja, integrisano komuniciranje i mnoge druge stvari koje nude isto, ali još i bolje. Šta to znači za odnose s javnošću? Deo odgovora na ta pitanja u sklopu predavanja „Smrt odnosa s javnošću“ na Weekend Media Festivalu daće dr. sc. Dejan Verčič, profesor i šef Centra za marketing i odnose s javnošću na Sveučilištu u Ljubljani.

Koliko je zadatak PR-a da skriva, a koliko da selektivno otkriva?
Živimo u vremenu radikalne transparentnosti i ako neko misli da može bilo šta sakriti ili da bi se mu moglo isplatiti biti selektivan na račun drugih, onda je pogrešio vek. Suština odnosa s javnošću je u brizi za trajno poverenje svih onih o kojih zavisimo – uspeh nas kao pojedinaca, organizacija pa i država, uvek zavisi od drugima. A poverenje se ne stiče toliko rečima ili slikom, koliko delima.

Kakve su se promene u PR-u dogodile u poslednjih 20 godina u zemljama bivše Jugoslavije?
Ako smem biti bezobrazan: u 20 godina odnosi s javnošću kod nas su došli od ničega do toga da bi se svaka manekenka želela u životu udati za fudbalera, a u profesionalno postati „PR menadžerka“. S druge strane, odnosi s javnošću u najvišim krugovima među donosiocima odluka u zemljama bivše Jugoslavije ostaju dosta neshvaćeni. Bez poverenja zaposlenih u nadređene i bez poverenja građana u vladajuće nema društvenog i ekonomskog razvitka.

Mediji su prema odnosima s javnošću uvek imali ambivalentan odnos. Gde je zlatna sredina?
Uz radikalnu transparentnost, druga odrednica našeg vremena je medijatizacija svega. Klasično novinarstvo odumire: u poslednjih 10 godina u SAD-u se broj novinara sa 52.550 smanjio na 43.630, za 17 posto. Isto tako je broj praktičara odnosa s javnošću porastao za 22 posto, sa 166.201 na 202.530, s tendencijom rasta. U SAD-u sada imaju pet praktičara odnosa s javnošću na jednog novinara. Dok su klasični masovni mediji u ozbiljnoj krizi, sve se vrste organizacija pretvaraju u medijske organizacije.

Vaša je teza da klasični PR odumire jer se pojavljuju nove forme. Brišu li se granice između medija, PR-a i marketinga?
Odnosi s javnošću koji odumiru su oni koji se shvataju kao umeće manipulisanja, ono što je Chomsky nazvao ‘proizvodnja konsenzusa’. Nove forme komuniciranja, kao što su novinarstvo marki i marketing sadržaja, odražavaju promene u svetu medija – uz klasične plaćene (oglašavanje) i zarađene (publicitet) danas imamo i vlastite i društvene medije. No, odnosi s javnošću su puno više od samog komuniciranja, koje je jedan od alata odnosa s javnošću.

Kako postići verodostojnost sadržaja ako se zanemari razlike između nepristrane informacije i marketinga?
Informacije nisu nikad nepristrane. Problem nepoverenja s kojim smo suočeni rezultat je novih medija samo utoliko koliko su oni pridoneli razotkrivanju zloupotrebe moći. Ali posledica toga će biti pregledniji svet.

Izvor: Poslovni.hr

Foto: Poslovni savjetnik

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!