U lancu mediji-agencija-klijent-kliping svi su partneri!

Vedran Ivanković, Business Development Director u agenciji Kliping Beograd, specijalno za Marketing mrežu govori koliko je važna kvalitetna saradnja na relaciji mediji-agencija-klijent-kliping agencija i u kojoj meri je za kompanije danas važno da imaju pouzdanog partnera u oblasti klipinga.

Od skoro ste deo tima agencije Kliping Beograd, a preuzeli ste poziciju Business Development Directora. Šta za Vas znači ovaj korak u karijeri i šta će Vaš dolazak značiti za agenciju?
Za mene je ovo veliki iskorak u nepoznato. Koliko god kao neko ko je bio u PR agenciji i na strani klijenta bio upoznat sa time kako funkcioniše medija monitoring nisam na tu industriju gledao dubinski. Ovo je velika prilika za mene da proširim svoje znanje, obogatim profesionalno iskustvo i izađem iz „zone komfora“, a sa druge strane, prilika da primenim znanje koje sam stekao do sada. Interesantan i dinamičan period ispred nas. Kliping bi u meni trebalo da dobije osobu iskusnu u komunikacijama koja razume potrebe klijenata, a zna kako je to biti sa te druge strane i kad si u agenciji i kad radiš u kompaniji.

Radili ste u medijima, PR agenciji, ali i na strani klijenta. Sada ste nekako zaokružili priču prelaskom u kliping agenciju. Koliko je važna kvalitetna saradnja na relaciji mediji-agencija-klijent-kliping agencija?
Sada mogu da kažem da sam zaokružio priču kada su komunikacije u pitanju i da sam ih sagledao sa svih strana. Dok ne izmisle nešto novo. U tom lancu mediji-agencija-klijent-kliping svi su partneri. Samo partnerski i otvoreno u komunikaciji možemo da imamo poverenja jedni u druge, a samim tim da pravimo dobre rezultate i da svi budu zadovoljni.

Digitalizacijom se ceo taj odnos usložnio i produbio i to je veliki izazov, kako za Kliping, tako i za mene koji treba da približim svima na koji način ova industrija funkcioniše, a sa druge strane da razumem koje su to potrebe PR agencije, odnosno zajedničkih klijenata. To partnerstvo i učvršćivanje veza koje nas spajaju je oblast na kome ćemo u budućnosti raditi jer bez toga ne čujemo jedni druge i ne razumemo koje su nam potrebe.

U kojoj meri je za kompanije danas važno da imaju pouzdanog partnera u oblasti klipinga? Možemo li danas razvijati biznis ako ne pratimo medije?
Voditi računa o reputaciji brenda ili kompanije je nešto što je higijena vremena u kome živimo. U okviru toga i pouzdana kliping agencija sa dobrim analizama i praćenjima doprinosi pravljenju pozitivne slike. Poplava medija i društvenih mreža doveli su do toga da neko ko se bavi komunikacijama mora da ima pouzdanog partnera u sortiranju praćenja nastupa u medijima i na društvenim mrežama. I u najboljem i u najgorem scenariju bilo da je kampanja koja je u toku ili da je krenula krizna situacija morate imati pouzdanog partnera za koga znate da može da vas prati. Velike kompanije i veliki brendovi su toga svesni, a polako to na našem tržištu osvešćuju i oni nominalno nazvani manji koji vode računa do svog ugleda i reputacije. Kliping je tu kredibilan partner svima.

Koje trendove u oblasti klipinga možemo da očekujemo u 2022. godini?
Trend opšte digitalizacije u svim oblastima života se nastavlja. Tehnologija je u značajnoj meri promenila medije, a za njima je išlo sve što ih prati. Mediji su počeli da se pojavljuju na dnevnom nivou i to je nešto što moramo da ispratimo kako bi klijentima pružili neophodni nivo usluge. To zahteva povećane kapacitete što se tiče infrastrukture za skladištenje svih tih objava, resurse i konstantno inoviranje procesa, kao i implementaciju novih tehnoloških rešenja kako bi se velika količina podataka prvo prikupila, a zatim i adekvatno obradila i arhivirala. Društvene mreže i njihovo praćenje su dodatno doprinele tom povećanju i to neće stati. Kao ilustraciju toga samo ću navesti podatak da samo u ovoj godini do danas Kliping u arhivi ima preko pet miliona obrađenih i sačuvanih medijskih objava. Pre samo pet godina taj broj je bio više nego dvostruko manji. Sa druge strane, imamo situaciju da je ponovo počela da važi ona krilatica „manje je više“. Imamo šumu prikupljenih objava i od njih treba napraviti relevantan sažetak za klijenta. U tom smislu sve se dešava munjevito i ako nekome ne pružite relevantnu informaciju u kratkom vremenu vaš proizvod ili usluga može da bude manje koristan. Zato je neophodno filtrirati i sortirati informacije koje se svakodnevno skupe i to je dodata vrednost usluge na kojoj ćemo nastaviti da insistiramo.

Kako vidite razvoj Kliping agencije u budućnosti?
Brendovi i kompanije se oslanjaju u svom svakodnevnom poslovanju na veliku količinu podataka tzv. big data. Medijski izveštaji su jedan set podataka koji se svakodnevno skuplja i obrađuje. Pravovremena i relevantna informacija nema cenu i to je ono po čemu je Kliping i do sada bio prepoznatljiv. To ćemo svakako nastaviti da negujemo. Tehnologija diktira tempo promena i to brzo. Vrlo brzo se menjaju stvari na globalnom tržištu čega smo svedoci kroz razmenu znanja i iskustava sa kolegama iz Njuton grupe čiji smo deo. Neke stvari koje su uspešne na nekim drugim tržištima možemo da prilagodimo i implementiramo kod nas. Svakako kao neko ko je izazivač na tržištu imamo obavezu da opravdamo poverenje postojećih klijenata i borimo se kako bismo nastavili da rastemo i u budućnosti.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari