today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Tri svetska trenda u PR industriji

Svet je različit i zato se i odnosi s javnošću u različitim delovima sveta razvijaju različito. Globalno je situacija odlična, kaže za Business.hr Dejan Verčić, profesor odnosa s javnošću i komunikacijski menadžment na Fakultetu za društvenih nauka u Ljubljani i na švajcarskom Univerzitetu u Luganu.

Ovo su tri svetska trenda u sektoru PR-a
„Afrika i Azija su u rastu, čak i u razvijenom SAD-u su odnosi s javnošću, po procenama američkog ministarstva rada, među deset najperspektivnijih zanimanja u sledećih pet do deset godina. Stanje je odlično u severnoj i zapadnoj Evropi,“ kaže Verčić i dodaje da južna i istočna Evropa i u odnosima s javnošću, kako i inače u politici i privredi, gube kontakt sa razvijenim delovima Evrope.
On navodi i tri glavna trenda koji se pojavljuju u oblasti PR-a, a kao prvi navodi onaj u korporativnom sektoru. „Svedoci s jedne strane rasta izvršne moći odnosa s javnošću – u tako zvani C suite (među glavne direktore) ulazi i „Chief Communication Officer“ (glavni direktor za komuniciranje), koji u nekim korporacijama upravlja sa službama za komuniciranje sa po nekoliko stotina, pa i više od hiljade zaposlenih -komunikatora. S druge strane se komuniciranje generalizuje i sve više postaje sastavni deo komuniciranja svih menadžera. Zato u SAD-u počinju prvi MBA studiji odnosa s javnošću,“ kaže Verčić.
Kao drugi veliki trend koji će promeniti odnose s javnošću, Verčić navodi globalizaciju. „Komuniciranje u više zemalja pa i više kontinenata, u različitim jezicima i kulturama, često i u različitim vremenskim zonama donosi potpuno nove zahteve i traži posebno obučene ljude koji se mogu u svemu tome snalaziti i preživeti“ kaže on i dodaje da takav profil stručnjaka tek nastaje.
Treći veliki trend prema Verčiću je digitalizacija. „Od interneta, preko društvenih mreža i sve više i mobilnog komuniciranja: sama definicija granica, što je unutar i što je vani organizacija se menja, percepcija vremena se menja, odnos do privatnosti i transparentnosti… Sve to su novi izazovi koji sa sobom nose i dodatni izazov: prvi put u istoriji dolazi tehnologija koja daje prednost mlađima pred starijima – digitalni domoroci, ljudi koji su se već rodili u digitalni svet njime vladaju bolje od svojih roditelja, koji su digitalni imigranti,“ kaže Verčić za Business.hr

Izvor: BIZLife

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!