today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Trendovi virtuelne stvarnosti

O virtuelnoj stvarnosti priča se već neko vreme, ali je ona tek ove godine postala deo naše stvarnosti. Mnogo toga se menja, a mi se prilagođavamo. Kada je Mark Zuckerberg uložio dve milijarde dolara u Oculus Rift 2014, još uvek smo govorili „Aha, taj neki VR“. Čini se da od Facebookove konferencije u februaru ove godine, kada je organizovan VR za sve prisutne i najavljeno osnivanje „Društvenog VR tima“, ovaj trend počinje ubrzano da se razvija.

Svima kojima je VR (virtuelna realnost) još uvek apstraktan pojam, ona se najlakše može opisati kao kreiranje virtuelnog sveta s kojim stupate u interakciju. Na primer, neko je isprogramirao da se trenutno nalazite na Mesecu i vi ćete se osećati kao da ste zaista tamo. Dobro, sila teže ipak neće biti manja, ali ćete videti nešto slično onome što su videli astronauti. Važno je razlikovati VR od AR, tj. proširene stvarnosti (Augmented Reality). Proširena stvarnost je mešanje virtuelne stvarnosti i realnog života. Na primer, programeri kreiraju aplikaciju koja vam omogućava da se slikate pored Big Bena iako se trenutno nalazite na Kalemegdanu. Stvarnost oko vas i dalje je realna, dok u aplikaciji vidite dodatne sadržaje – Big Ben pored Sahat‑kule.

Rast industrije igara
Popularizacijom VR uređaja, gaming industrija, pogotovo na mobilnim telefonima, rapidno raste pružajući sve bolje sadržaje i korisnička iskustva. Zamislite osećaj da stvarno vozite Formulu 1 umesto što samo gledate u ekran tipkajući. Iako se čini da će VR biti najviše usmerena na industriju zabave, zahvaljujući dostupnosti različitih uređaja, ovaj trend biće mnogo više od toga.

VR uređaji koji su se pojavili na tržištu danas nisu preskupi – možete da ih kupite već za oko 80 dolara. Neke kompanije i organizacije, poput UNICEF‑a, ih koriste kako bi skrenule pažnju javnosti na neki događaj, pojavu ili prodajni cilj. U današnjoj borbi za tržište, mnoge kompanije učiniće sve da vam pruže nešto što drugi još uvek nisu ili na neki bolji način, tako da ove godine možemo očekivati porast VR promocija i kampanja, što će većini vas omogućiti prvo besplatno VR iskustvo. Naravno, za korišćenje ovakvog alata neophodan je i dobar content marketing kao i developing. Pričanje priča i generisanje sadržaja korisnika ovim dobija na značaju.

Omiljeni sportovi iz prvog reda
Način na koji gledamo i pratimo sport već je počeo da se menja. Ovogodišnji Final Four uživo je emitovan putem VR aplikacije za tu namenu. Navijači su imali prilike da kupe mesta u prvom redu i dožive nezaboravno iskustvo, kao da se stvarno nalaze na utakmici gledajući je s najbolje tačke. Zahvaljujući VR‑u, najbolja, ali i obična mesta na utakmicama više neće biti limitirana brojem – sada svako sebi može obezbediti najbolje mesto za omiljenu utakmicu.

YouTube je pokrenuo svoj 360 kanal putem kog možete iskusiti 3D svet, neki od najpoznatijih svetskih izdavača omogućili su čitanje vesti u VR‑u, filmovi počinju da se prikazuju u VR‑u… Sve polako vodi ka tome da će se svi veći online servisi i kompanije koje posluju na Internetu prilagođavati ovom trendu. Tako je bilo i kada su digitalna izdanja postala popularna. Sada to više nije dovoljno, pošto VR nudi mnogo više od prostog online korisničkog iskustva. VR vas uvodi u nove svetove.

Ceo tekst pročitajte na sajtu PC Press.

Autor: Jovana Vukić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!