today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Trendovi organizacije događaja

Industrija organizovanja događaja, kao i ostali sektori biznisa, svojevremeno je osetila efekte svetske ekonomske krize. Međutim, prema rečima svetski poznatih stručnjaka u ovoj oblasti, proteklih nekoliko godina ova industrija beleži trend rasta ostvarenih prihoda. Kina i Srednji istok su regioni gde je porast prihoda najvidljiviji.

Organizovanje korporativnih događaja uveliko zavisi od stanja ključnih ekonomskih sektora, odnosno oni su refleksija ekonomske aktivnosti, inovativnosti i profitabilnosti. Farmaceutska, telekomunikaciona, automobilska i IT industrija su one u kojima je tokom protekle godine zabeležena najveća potražnja i broj realizovanih događaja svih vrsta. Trend celoživotnog učenja i porast broja strukovnih udruženja rezultira potrebom za edukacijom kroz organizovanje različitih konferencija, treninga, radionica i seminara što je još jedan od pozitivnih trendova za event industriju.

Razvoj tehnologije olakšao je posao mnogim planerima i menadžerima za organizovanje događaja. Najnovija tehnološka dostignuća ostavljaju najveći utisak. Korišćenjem savremenih softvera za planiranje i organizovanje događaja omogućeno je lakše povezivanje timova, registrovanje budućih posetilaca i komunikacija sa njima… Jedan od primarnih fokusa industrije i ove godine je na tehnološkim inovacijama. Korišćenje aplikacija za događaje, kod nas su najpopularnije one za konferencije, je trend koji će se kod nas razvijati u ovoj i narednim godinama.

Pre nekoliko godina svaki peti do sedmi posatilac konferencije je imao smart telefon. Sada se situacija bitno promenila i skoro svaki drugi do treći posetilac ima smart telefon. Aplikacije olakšavaju komunikaciju posetilaca sa organizatorima, predavačima i međusobno, predstavljaju najdirektniji oblik komunikacije sa korisnicima (dostavljaju upozorenja, obaveštenja, raspored i program događaja, najnovije informacije…). Najbolji su način da iskomunicirate brzo i jednostavno sa posetiocima nastale promene u poslednjem trenutku ili najave. Pojedine aplikacije su povezane sa profilima korisnika na društvenim mrežama i da tako omogućavaju posetiocima da podele iskustva sa onima koji (ni)su prisustvovali dešavnaju. Bez obzira na pozitivan efekat korišćenja aplikacija na samom dešavanju, statistika je i dalje poražavajuća. Prema podacima tek 60% posetilaca događaja skine aplikaciju, a 10% njih je i koristi na događaju.

Dostupnost WiFi-a je nešto što bi trebala biti realnost. Nedopustivo je da vaše dešavanje nema obezbeđen WiFi. Ako ne možete da obezbedite WiFi zbog lokacije koju ste odabrali, menjajte je na vreme. U suprotnom ćete samo imati veliki broj nezadovoljnih posetilaca, što posmatrajući potencijalne posledice, nije dobro.

Crowdsourcing (nabavljanje sredstava i usluga putem interneta koji potpomažu realizaciju nekog projekta) jedan je od trendova čija primena u organizovanju konferencija je podelila mišljenja stručnjaka. Pojedini smatraju da je veoma dobar način selekcije govornika (predložite govornike i njihove teme i publika glasa koga želi da čuje na dešavanju), jer se time selektuju teme i govornici koji su zanimljivi publici, dok ima i onih koji smatraju da ovakav vid selekcije govornika je podložan manipulaciji. Naime, publika zna šta hoće, ali ne zna uvek šta joj zaista treba. Osim toga, prijavljeni kandidati mogu kreiranjem zanimljivog sadržaja da privuku publiku, ali to ne znači da je njihova tema zaista bitna.

Tradicionalno osvetljenje i kolorit su prošlost. Do sada je svima jasno koliko osvetljenje može drastično da promeni raspoloženje i doživljaj prostora. Video projekcija – mapiranje je izuzetno popularna u poslednjih par godina. Video projekcija se koristi na zidovima, zgrada i drugim površinama, a najbolji je način transformisanja prostora radi kreiranja željenje atmosfere i raspoloženja posetilaca.

Događaji kao zajednice. Dešavanje koje organizujete nije više samo jednodnevno ili višednevno događanje. Ono kreira zajednicu ljudi koja se oko njega okuplja pre, tokom i nakon njegove realizacije. Planeri sada moraju misliti o mnogo dužem životnom ciklusu događaja nego što je to ranije bio slučaj. Zbog toga je neophodno razviti strategiju upravljanja i komuniciranja sa ovim zajednicama.

Odabir lokacije je jedan od važnih segmenata planiranja i organizovanja događaja. Osim hotela i pozorišta u trendu je pronalaženje i alternativnih lokacija za vaše dešavanje poput hangara, parkova, restorana, krovova zgrada, praznih skladišta… Ovi prostori možda imaju pojedina ograničenja, ali mogu biti funkcionalna i ekonomičnija. Naravno, odabir alternativnih lokacija uslovljen je vrstom događaja koji organizujete.

Bezbednost posetilaca na događajima je oblast organizacije događaja koju tek očekuje razvoj i čije vreme tek dolazi, naročito ako analiziramo globalnu političko-ekonomsko-socijalnu situaciju.

Ovo su samo pojedini aspekti postojećih trendova u organizovanju događaja. Pred planere i organizatore se postavljaju dva ozbiljna zadatka. Jedan od njih je da klijentima ukažu na benefite koje im organizovanje poslovnih okupljanja i događaja može doneti, a drugi je da događaj osmisle tako da na sve edukovaniju i zahtevniju publiku ostave „wow“ efekat.

Za Marketing mrežu tekst napisala: Snežana Subotić

Photo by Scott Beale

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!