Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Treću godinu zaredom zabeležen rast ulaganja u oglašavanje u Hrvatskoj!

REGION – Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje (HURA) objavilo je procenu ulaganja u oglašavanje u vodećim hrvatskim medijima za 2016. godinu. Prema rezultatima procene HURA Media AdEx (Advertising Expenditure) protekle je godine u zakup oglasnog prostora na vodećim medijima uloženo sveukupno 1.493.000.000 kuna, što je porast od 2,8% u poređenju sa 2015. godinom. Ulaganje u oglašavanjetako beleži rast već treću godinu zaredom, a najveći porast pojedinačnog komunikacionog kanala od 27% zabeležen je u internet oglašavanju.

Uz nastavak rasta u internet oglašavanju i sveukupan rast na nivou svih kanala, poslednjim Media AdEx-om zabeležen je i porast ulaganja u televizijsko oglašavanje (2%) i ulaganja u spoljno oglašavanje (2%). Negativan trend pada ulaganja u oglašavanje u štampi i radiju prisutan je od 2015. godine, a ove godine zabeležen je pad od -8% za štampu te pad od -2% za radio. S obzirom na udeo pojedinih vrsta komunikacionih kanala u sveukupnoj investiciji, još uvek dominira televizija sa udelom od 51%, a slede je štampa sa 17% i internet oglašavanje sa 14%.

„Nastavak rasta ulaganja u zakup medijskog prostora već treću godinu zaredom potvrđuje da oglašivači prepoznaju nezaobilaznu vrednost ovog segmenta industrije tržišnih komunikacija za svoje poslovanje, koji beleži oporavak nakon krize iz 2008. i 2009. godine. Verujemo da će se takav trend nastaviti u budućnosti i tako doprineti razvoju industrije kroz inovacije samih kanala oglašavanja i ponudu novih proizvoda i usluga. Pad ulaganja u zakup medijskog prostora u štampanim medijima i radiju delimično interpretiramo razvojem digitalnih kanala i promenom navika čitalaca koji sada u većem delu sadržaj konzumirajuna online kanalima.“, Rekao je Božidar Abramović, član Uprave HURA-e i rukovodilac medijske sekcije koja je pripremala HURA Media AdEx.

HURA Media AdEx je procena zakupa medijskog prostora u primarnim komunikacionim kanalima: glavnim televizijskim stanicama, većim izdavačima štampe, radijskim izdavačima, većim dobavljačima spoljnog oglašavanja i internet kanalima. Dobijeni iznos odnosi se na procenu neto investicije u konvencionalno oglašavanje (ATL – Above The Line) po tipu medija u milionima kuna prema proceni Odbora za medije HURA-e. Iznos ne uključuje razradu kreativne ideje, produkciju i specijalne formate.

Primarni izvori podataka za procenu su:
• MediaPuls
• AGBNielsen
• FINA
• Procena medijskih agencija HURA-e
• Finansijski izvještaji medija

Grafička poređenje HURA Media AdEx-a iz 2016. godine u odnosu na 2015. godinu dostupna je na hura.hr/istrazivanja/medijska-potrosnja-u-hr.

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!