today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Treću godinu zaredom zabeležen rast ulaganja u oglašavanje u Hrvatskoj!

REGION – Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje (HURA) objavilo je procenu ulaganja u oglašavanje u vodećim hrvatskim medijima za 2016. godinu. Prema rezultatima procene HURA Media AdEx (Advertising Expenditure) protekle je godine u zakup oglasnog prostora na vodećim medijima uloženo sveukupno 1.493.000.000 kuna, što je porast od 2,8% u poređenju sa 2015. godinom. Ulaganje u oglašavanjetako beleži rast već treću godinu zaredom, a najveći porast pojedinačnog komunikacionog kanala od 27% zabeležen je u internet oglašavanju.

Uz nastavak rasta u internet oglašavanju i sveukupan rast na nivou svih kanala, poslednjim Media AdEx-om zabeležen je i porast ulaganja u televizijsko oglašavanje (2%) i ulaganja u spoljno oglašavanje (2%). Negativan trend pada ulaganja u oglašavanje u štampi i radiju prisutan je od 2015. godine, a ove godine zabeležen je pad od -8% za štampu te pad od -2% za radio. S obzirom na udeo pojedinih vrsta komunikacionih kanala u sveukupnoj investiciji, još uvek dominira televizija sa udelom od 51%, a slede je štampa sa 17% i internet oglašavanje sa 14%.

„Nastavak rasta ulaganja u zakup medijskog prostora već treću godinu zaredom potvrđuje da oglašivači prepoznaju nezaobilaznu vrednost ovog segmenta industrije tržišnih komunikacija za svoje poslovanje, koji beleži oporavak nakon krize iz 2008. i 2009. godine. Verujemo da će se takav trend nastaviti u budućnosti i tako doprineti razvoju industrije kroz inovacije samih kanala oglašavanja i ponudu novih proizvoda i usluga. Pad ulaganja u zakup medijskog prostora u štampanim medijima i radiju delimično interpretiramo razvojem digitalnih kanala i promenom navika čitalaca koji sada u većem delu sadržaj konzumirajuna online kanalima.“, Rekao je Božidar Abramović, član Uprave HURA-e i rukovodilac medijske sekcije koja je pripremala HURA Media AdEx.

HURA Media AdEx je procena zakupa medijskog prostora u primarnim komunikacionim kanalima: glavnim televizijskim stanicama, većim izdavačima štampe, radijskim izdavačima, većim dobavljačima spoljnog oglašavanja i internet kanalima. Dobijeni iznos odnosi se na procenu neto investicije u konvencionalno oglašavanje (ATL – Above The Line) po tipu medija u milionima kuna prema proceni Odbora za medije HURA-e. Iznos ne uključuje razradu kreativne ideje, produkciju i specijalne formate.

Primarni izvori podataka za procenu su:
• MediaPuls
• AGBNielsen
• FINA
• Procena medijskih agencija HURA-e
• Finansijski izvještaji medija

Grafička poređenje HURA Media AdEx-a iz 2016. godine u odnosu na 2015. godinu dostupna je na hura.hr/istrazivanja/medijska-potrosnja-u-hr.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!