Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima najvećih kompanija u Srbiji na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Ljubišom Egeljom, Executive Director Marketing Direction u Societe Generale Banci.
Koliko je za vas kao klijenta važno da imate pregled poslovanja agencija u Srbiji? Koliko vam je važno sa kim ćete raditi i ko će vam biti partner u oblasti marketinških komunikacija?
Izbor agencije jedna je od najvažnijih odluka za kompaniju koja dugoročno razmišlja i u ovom slučaju partnerstvo se mora osećati u svakodnevnoj praksi, kako na profesionalnom tako i na ljudskom nivou. U svakom poslovnom odnosu transparentnost je osnova za razmatranje saradnje, koja se kasnije nadograđuje stručnim znanjem, strateškim razmišljanjem, talentom i dobrom hemijom između saradnika. Izbor partnera može da učini vaš posao inspirativnijim i da vam otvori nove vidike i izazove.
Šta je, po Vašem mišljenje, trenutno najveći problem u odnosu klijent-agencija? Imate li neki predlog rešenja?
Duboko razumevanje biznisa i brenda je ključ za dobre rezultate. Zaposleni u genciji, kao partneri, moraju suštinski da razumeju pravac u kom se biznis kompanije kreće i kako se brend razvija. To se ostvaruje dobrom razmenom informacija i uključivanje partnera u ranim fazama, ali je važno osigurati stabilne, kvalitetne i posvećene timove i graditi zdravu sinergiju između svih partnera.
Šta je za Vas transparentnost? Koliko je, po Vašem mišljenju, važno da poslujemo na transparentnom tržištu?
Transparentnost je važna u svakom poslovanju jer nam to daje realnu sliku na osnovu koje možemo da donosimo odluke. Ukoliko bismo mogli da standardizujemo i uporedimo rad agencija to bi indirektno dalo veće šanse manjim agencijama da se dokažu, a većim agencijama dodatni motiv da potvrde kredibilitet.
Ali, nikako ne treba svesti agencije samo na brojeve, jer agencije čine ljudi. Uvek će postojati taj “varijabilni” deo koji se ogleda u kvalitetu i talentu zaposlenih i koji pravi dodatnu razliku. Imajući to u vidu, na transparentnom tržištu, agencije bi još više ulagale u svoje zaposlene, ali isto bi se desilo i na strani klijenata, što bi dugoročno dodatno podiglo kvalitet cele struke.