today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Transformacija koju priželjkujem je primena etičkih standarda u struci!

Marketing mreža pokrenula je seriju novogodišnjih intervjua sa direktorima i liderima u agencijama u Srbiji. Tim povodom razgovali smo sa Tamarom Bekčić, direktorkom i suosnivačem agencije Chapter 4 PR.

Kako biste ocenili poslovnu 2017. godinu? Možemo li reći da je godina za nama bila uspešna?
Za Chapter 4 je 2017. bila poslovno najuspešnija i najteža godina i ostaće zapamćena po razvoju. Sa preko 90 kotizacija za edukativne konferencije u zemlji i inostranstvu, oborili smo lični rekord fokusirajući se na dodatni profesionalni razvoj svakog pojedinačnog člana tima. Pored uspešne saradnje sa stalnim klijentima, uspeli smo da da osvojimo i druge kompanije i da započnemo novo, zajedničko, poslovno putovanje. Pokrenuli smo veliki broj inicijativa i projekata i tim je stvarno zrelo, složno i sinhronizovano delovao, što me čini jako ponosnom.

Pratim, naravno, dešavanja na domaćoj i međunarodnoj sceni – iz znatiželje, poslovne potrebe a i zbog uloge koju imam kao član žirija za strukovne nagrade. Ove godine su mi pažnju privukli neki sjajni projekti koji pomeraju granice i menjaju naše viđenje ustaljenih kombinacija alata. Ono što je posebno zanimljivo – nisu nužno zahtevali ogromna finansijska sredstva, već više pametnu upotrebu analiza i podatka, kreativnost i hrabrost da se komunikacija suštinski i dugoročno integriše u poslovne procese. Takav je projekat „Serving Our Country“ za McDonald`s u Švedskoj: komunikacija u službi integracije i društvenih izazova. Pored dobre ideje, realizacije i odličnih rezultata, oseća se lična posvećenost angažovanih kolega, zahvaljujući kojoj se projekat istakao u odnosu na druge.

Na takvom jednom sjajnom projektu smo i lokalno radili sa kompanijom PepsiCo West Balkans (Marbo Product) za brend Chipsy. Pošavši od globalne prodajne inicijative, pokrenuli smo potpuno lokalizovanu kampanju koja je oživela misiju kompanije – od osmeha do unapređenja uslova za život i učenje preko 8.000 studenata širom Srbije i Bosne i Hercegovine. Kampanja „Svaki dan ima bolji ukus uz osmeh“ je nadmašila očekivanja, premašila ciljeve i s njom smo ušli u finale za prestižnu međunarodnu nagradu European Excellence. Ovakve projekte vidim kao dodatnu inspiraciju i motivaciju i najviši stepen odgovornosti prema klijentu, timu i razvoju industrije uopšte.

Već dugo se govori o transformaciji industrije, ne samo u Srbiji nego i na regionalnom i globalnom nivou. Da li će, po Vašem mišljenju, transformacija biti ključna reč u 2018.? Ko, šta u kom smeru treba da se transformiše u narednoj godini kako bi 2018. bila uspešnija poslovna godina?
Transformacija je naša svakodnevica. Ona čini naš posao izuzetno zanimljivim i uzbudljivim, ali i zahtevnim. Svaki uspeh koji postignemo dobar je samo za taj dan. Već narednog dana se od nas očekuje i bolje i više. Nisu to samo eksterni pritisci već i oni interni, koji nas „teraju“ da budemo još bolji.

Transformacija koju priželjkujem se odnosi na primenu etičkih standarda.

Evo jednog primera: Chapter 4 je tokom 2017. godine učestvovao na preko stotinu pičeva za tržište Srbije. Pri tome, nismo odgovorili na sve pozive, već samo na one za koje smo verovali da na njima možemo da damo svoj maksimum u datom trenutku. Od tih (okvirno) sto kompanija kojima smo poslali svoje predloge i ponudu, svega 30% je poslalo neki odgovor (pozitivan ili negativan, poziv na dalje pregovore – smanjenje cene i sl). Znači, više od 2/3 nije smatralo da je potrebno da nas obaveste o ishodu. Zaključci se sami nameću. Razmislite samo koliko je radnih sati, ideja i energije uloženo u tih 100 plus prezentacija. Takvo stanje je razočaravajuće, ali i jasan poziv da se udružimo i promenimo nešto.

Etika je kao tema sve aktuelnija i činjenica je da je ona univerzalan izazov. Videli smo kakav je potres struka globalno doživela isključivanjem Bel Potingera iz PRCA. To je bio hrabar i činjenično utemeljen potez kolega iz udruženja koji pokazuje nultu toleranciju za neetično poslovanje.

Pored Etičkih principa koje je definisao Sud časti DSOJ, Chapter 4 agencije je ove godine podržala i prihvatila i Helsinšku deklaraciju o etici u odnosima s javnošću koja je veoma važna i za agencije i za klijente http://www.chapter4.rs/blog/zasto-smo-podrzali-helsinsku-deklaraciju-o-etici-u-odnosima-s-javnoscu

Šta će, po Vašem mišljenju, biti ključni poslovni izazovi u 2018. godini?
Budžeti, kreativnost i istraživanja.

Navedite nam jednu domaću kampanju koja je po Vašem mišljenju obeležila godinu za nama i zašto?
Pomenula sam već Chipsy, tako da bih sada pomenula našu aktuelnu prazničnu kampanju. Novogodišnja čestitka je svake godine projekat na kome timski radimo u agenciji i u kome uživamo. Svake godine pokušavamo da nadmašimo uspeh prethodne. Ove godine smo u tu našu, prazničnu priču uveli i klijente i saradnike i proizveli „Chapter 4 and Friends“, čestitku kojom smo svi sebi dali malo oduška i ujedinili snage i želje. Ovaj video je na YT za par dana stekao preko 500 pregleda i samo raste, ilustrujući snagu zajedništva. Ovo nije najveća kampanja ove godine, ali nam je jako važna i izuzetno simbolična. Okupivši toliko dragih, sposobnih i odlučnih ljudi oko univerzalnih želja, sigurna sam da ćemo ih i ostvariti 2018. godine.

U kom pravcu će se, po Vašem mišljenju, kretati tržište komunikacija u 2018.? Koje trendove možemo da očekujemo?
Vrednost integrisanog pristupa iz godine u godinu dobija na značaju. To je pravac u kome se krećemo. Granice blede, a pojedinačne vrline dolaze do izražaja. Manje je važno kojim se delom komunikacija bavite, a više koliko razumete klijenta, kakvu ideju imate i koliko ste spremni da se posvetite realizaciji.

Ono što nas u odnosima s javnošću ističe jeste umeće da gradimo, stvaramo, održavamo i negujemo odnose. Ti dugoročni odnosi između organizacija i njihovih ciljnih grupa su nezamnjivi, ali se stalno menjaju. Uloge i odgovornosti naših klijenata se takođe menjaju. Da bismo bili i ostali njihovi kvalitetni savetnici u 2018. godini bi trebalo da budemo
– Još bolji inovatori
– Još bolji poslovni lideri
– Još bolji tehnolozi
– Još bolji analitičari.

Šta biste poželeli kolegama iz struke za 2018. godinu (u samo jednoj reči)?
Istrajnost.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

3,29 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!