Top 10 content marketing trendova u 2015. godini

Content marketing, odnosno sadržajni marketing, bio je top tema u 2014. godini. Dok je u svetu sadržajni marketing već polako zašao u mainstream (svetske statistike kažu da ga koristi 93% marketingaša), u regionu se o njemu većinom još uvek priča na teoretskom nivou i malo se kompanija upušta u tu pustolovinu. No pomaci su vidljivi pa sadržajni marketing može samo napredovati.

1. Više sadržaja u 2015.
Sadržajni je marketing dugoročan poduhvat koji zahteva predanost i kontinuiranost, no ujedno je isplativiji od tradicionalnog marketinga (62% je jeftiniji, kažu statistike) i generiše tri puta više poslovnih leadova. Sadržajni vas marketing ujedno razlikuje od konkurencije, jer uz pomoć njega gradite imidž svog brenda i osiguravate svojim postojećim i potencijalnim korisnicima mesto na kojem se mogu informisati, zabaviti i edukovati. Stoga predviđamo da će prisutnost sadržajnoga marketinga u regionu biti sve veća, jer će kompanije uvideti korist i isplativost takve vrste marketinga.

2. Kvalitet – svakako. A šta je s kvantitetom?
Kvalitet je uvek neosporan sastojak u kreiranju originalnog sadržaja, no kvantitet ne bi smeo patiti. Ta dva pojma ne smeju stajati na suprotstavljenim stranama, već se moraju nadopunjavati. Sadržajni marketing zavisi o redovnosti i kontinuiranosti, a sveža istraživanja pokazuju da je važna i učestalost – brendovi koji kreiraju barem 15 blog postova mesečno u proseku imaju 1200 novih leadova u istom periodu. Vidljivost je važna, a uspešni su vidljivi. I relevantni. I kvalitetni.

3. Edukacija i profilisanje struke
Poimanje društvenih mreža, SEO-a i content marketinga kao posebnih zanimanja i odvojenih sektora sa stručnjacima promeniće se i početi smatrati veštinama koje zaposleni poseduju. S obzirom na to da je sve kraće realno vreme u kojem kompanije moraju reagovati na izazove, postaće poželjno da zaposleni poseduju znanje i kombinaciju što više veština.

4. Sistemsko planiranje i digitalna strategija
Content marketing počeće se sistemski planirati, dok će eksperimenti i pokušaju postati stvar prošlosti. Budući da postaje sve korišćeniji alat u komunikaciji preduzeća, raste potreba za definisanjem uloge i mesta u procesima planiranja, produkcije i izvršavanja. Uspešan content marketing ne ostavlja mesta improvizaciji i zahteva jasno definisanu strategiju s kojom su upoznati svi učesnici odgovorni za komunikaciju kompanije.

5. Autentičnost
Brendovi će se još više prilagoditi korisnicima kojima se obraćaju. Drugim rečima, umesto da sadržaj koji kreiraju i dalje robuje korporativnom stilu i izražaju, komunikacija će postati bliskija krajnjem potrošaču. Raznolike teme koje otkrivaju više detalja o samom preduzeću i originalni naslovi osmišljeni za pojedine ciljne grupe primeri su približavanja interesima publike. Content marketinško pravilo 70:30, koje upućuje na to da se od ukupno proizvedenog sadržaja tek oko 30% odnosi na brend, postaće aktualnije nego ikada pre.

6. Mobilno više nije upitno
Internetu sve više pristupamo u hodu, s mobilnih uređaja. Reč je o nezaustavljivom trendu koji raste svakim novim prodanim pametnim telefonom i tabletom. A kako se menjaju navike korisnika, tako treba promeniti i način prikazivanja sadržaja, stoga možemo očekivati sve kraće forme, atraktivnije naslove koji više neće biti clickbait, već mnogo precizniji, kao i blurbove koje je lako deliti na društvenim mrežama jednim klikom na mobilni ekran.

7. Personalizacija sadržaja
Dobar sadržaj kreiran je za prosečenog krajnjeg korisnika i neku njegovu potrebu ili naviku. Najbolji sadržaj kreiran je upravo za svakog pojedinog korisnika, kao individualca. Ovde ne govorimo o tehničkom ubacivanju imena čitaoca u generički tekst, nego o personalizaciji na višem nivou. Najavljujemo prezentaciju sadržaja korisnicima prema njihovim interesima i mrežnim ponašanjima koje saznajemo iz big data analiza ili o dostavi sadržaja u pravo vreme i u pravom kontekstu zahvaljujući mogućnostima mobilnih tehnologija i geolociranja. Personalizacija će postajati nevidljiva i odvijaće se sve više već u nivou planiranja, a ne operativnog izvođenja.

8. Newsletter
Forma newslettera vraća se u modu. Ne zato što je retro popularno, nego zato što je učinkovita i isplativa forma i kanal komunikacije koji donosi neverovatan ROI. U 2015. godini pripremite se na još više zanimljivih newslettera u svojoj e-pošti, jer newsletter je prepoznat kao neophodan content marketinški alat.

9. Metrika
Merenje marketinških aktivnosti i njihove uspešnosti uvek je aktualno. U kontekstu content marketinga metrika je i prava mala revolucija jer zahteva definisanje novih mera, načina praćenja i samog promišljanja praćenja ovog tipa komunikacije. Uz globalne trendove predstavljanja novih načina merenja uspešnosti sadržaja, poput vremena izloženosti, A/B testiranja ili heatmap alata, sve ćemo više svedočiti specifičnim metrikama koje će svaka kompanija individualno definisati i koristiti za svoje potrebe.

10. Video
Trend koji je zapažen još krajem 2013. godine pokazao se kao nezaustavljiva snežna kugla koja je dobila potreban momentum. Visoko produkovani, user generated, interaktivni, augmentirani i ko zna kakav još sve ne, Top 10 content marketing trendova u 2015. godini. S druge strane, dinamičnija video produkcija uticaće i na tržište ponuđača usluga, pa će se i agencije, produkcijske kuće, mediji, a i sami oglašivači početi restrukturirati kako bi mogli proizvesti video sadržaj i pratiti zahteve tržišta.

Izvor: Jasno&Glasno
Autor: Domagoj Davidović


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari