Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Tesko, Findus i ,,skandal konjskog mesa’’

Svi se slažu da je za krizni PR neophodan dobar plan. Ali nakon 16. januara, tim za odnose s javnošću jednog od najvećih britanskih lanaca supermarketa Tesko (Tesco), sigurno je bio zatečen. Da li je bilo ko od njih ikada došao na ideju da kao moguću kriznu situaciju na koju će imati spreman odgovor predloži sledeće: “Hajde da planiramo kako ćemo odgovoriti na situaciju u kojoj su u našim goveđim burgerima nađene primese konjskog mesa.” Upravo se to i desilo.
I to ne neznatna količina, već 29% konjskog mesa. Kako je Teskov tim odgovorio?
Već sledećeg dana Tesko je kupio oglas u novinama (Times, Telegraph, Guardian itd.) koji je glasio “Izvinjavamo se”. U tekstu je, između ostalog, pisalo da su svi proizvodi povučeni iz svih radnji i iz onlajn prodaje, da se pozivaju potrošači da ako poseduju proizvode da ih vrate u radnju i da će im novac biti vraćen.
Tag WorldwideTeskov tim je, takođe, primenio jednu karakterističnu PR taktiku. U tekstu je pisalo “Naše obećanje je sledeće. Saznaćemo tačno šta se desilo, a kada saznamo, momentalno ćemo vas obavestiti.” Dakle, u slobodnom prevodu, nismo mi krivi, iako se izvinjavamo, ne preuzimamo odgovornost.
Zanimljivo je da je rivalski lanac supermarketa Morisons takođe kupio stranu u novinama toga dana. U oglasu je stajalo: “Morisons hamburgeri su napravljeni od 100% britanske govedine.” Dakle, taktika “gazi protivnika dok je u blatu”, biznis potrošnih dobara je okrutan.
Srećnim okolnostima po Tesko, konjsko meso nađeno je u lazanji firme Findus, koja je kritičko oko javnosti pomerila sa Teska. Pre tri dana, menadžment Teska rešio je da otpusti jednog od glavnih snadbevača mesom, francusku firmu Comigel, koja je, takođe, snadbevala Findus. U popularnoj seriji “Mad Man”, fiktivni lik Don Drejper na pitanje šta uraditi povodom problema proizvođača hrane za pse u kojoj je na gađenje svih nađeno konjsko meso odgovara: “Promenite ime, ime je zagađeno”.
Na nesreću Teska, Findusa, a pogotovo Comigela, nije u pitanju hrana za pse, niti su ovo šezdesete.

Piše dopisnik Marketing mreže iz Londona: Stefan Stojadinović

 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!