Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Tajna uspešnih brendova leži u razvoju tima

Naslovnu stranu petog broja Marketing mreža magazina krasi veliki intervju sa Sanjom Bušić, direktorkom marketinga za južna tržišta Centralne Evrope, Baltičke zemlje, Grčku i Kipar u kompaniji PepsiCo, koja govori o svojoj dosadašnjoj profesionalnoj karijeri, razvoju brendova, izazovima vođenja nekoliko različitih tržišta, ali i uspešnim kampanjama koje stoje iza nje i njenog tima.

Kako je započela Vaša karijera u marketingu? Jedna anegdota ili zanimljivost sa početka karijere?
Želja za karijerom u marketingu rodila se gledajući neke od prvih filmova i serija gde se marketing i PR profesionalci predstavljaju kao osobe koje puno rade, uvek su u haosu, non-stop pričaju telefonom, rešavaju različite komunikacione i biznis prepreke, i u uživaju u svom poslu. Svoje obrazovanje sam posvetila tome čak od srednje škole, sa velikom željom da uđem u taj svet, već sa nekih dvadeset godina. Često sam pravila ustupke tokom svog karijernog puta vođena principima da će se rad, trud, usponi, padovi i kontinuitet u učenju na kraju isplatiti. Karijeru u komunikacionom sektoru započela sam prvo u sportskim organizacijama učeći od nekih velikih ljudi sa novinarske scene, da bih vrlo brzo dobila mogućnost da radim u jednoj renomiranoj PR agenciji, gde sam naučila mnogo, i dobila jednu sveobuhvatnu sliku korporacija na našem tržištu, i shvatila da želim da pređem u marketing sektor. Želja da utičem na razvoj brenda i doprinosim rastu biznisa navela me je na put rada u različitim kompanijama, na nekim od vodećih brendova na srpskom tržištu.

I dan danas čuvam sve prve tekstove, publikacije, fotografije, a ponajviše prijateljstva koja su nastala u tom periodu. Osvrnula bih se na sredstva komunikacije neke 2002 – 2005. godine, kao što je, na primer, moj prvi susret sa faks mašinom, u poređenju sa sredstvima i medijima koje koristimo sad, nezamislivo je da je sve to stalo u jedan karijerni put. Često volim sa bliskim ljudima da se našalim da najbolje što imam sa početka karijere to je što sam upoznala čoveka sa kojima sam zasnovala porodicu i ostvarila sve moje želje.

Da li je marketing Vaš dream job i zašto?
Marketing je nešto o čemu sam maštala i želela, i to me je vodilo i dovelo gde sam danas. Najvažnije je da uživamo u svom poslu, jer onda to na kraju nije posao i obaveza, već sastavni deo života. Ono što me poslednjih godina raduje jeste evolucija marketing sektora i važnosti koju dobija kao jedna od glavnih funkcija za strateške odluke u kompaniji. Marketing danas ide van standarnih zadataka i dobija jedan sveobuhvatni biznis i komercijalni pogled kroz usku saradnju sa sektorom za rast prihoda, upravljanje kategorijama i timovima, koji se bave egzekucijom u samom prodajnom objektu.

Koji profesionalni izazov vam je bio najteži u karijeri i kako ste ga prevazišli?
Prvi menadžerski poslovi i saznanje da imam tim i ljude o kojima moram da brinem, što profesionalno u smislu razvoja karijere, to i u ljudskom smislu razumevanja njihovog privatnog života i dinamike, bio je prvi izazov koji sam shvatila ozbiljno. U biznisu možemo da imamo loše periode i izazovne rezultate, sve se može ispraviti, ali sa ljudima ne smemo da pogrešimo. Sa preuzimanjem većih odgovornosti, i rastom i razvojem, moj tim se širio. Osim velikog tima u Srbiji, izazovi su se pojavljivali i u zemljama van Srbije, gde sam se suočila sa drugačijom kulturom i načinom rada. Kao i u biznisu, i sa ljudima je bilo uspona i padova, nekada i razočaranja jer je poslovna agenda nekada bila jako intenzivna i projekti koje je trebalo realizovati „za sutra“. Izazove sam prevazišla kada sam shvatila da tim, biznis i ja možemo da rastemo samo ako agenda izgleda tako što je 50% mog vremena posvećeno timu, njihovom razvoju i razumevanju, kao jedan tim ka jednom cilju.

Ko ili šta je najviše uticalo na Vaš profesionalni put?
Moj karijerni put obeležen je saradnjom sa velikim brojem uspešnih i istinskih lidera, koji su mi pomogli da se razvijem kao osoba, profesionalac i lider. Imala sam sreće da radim sa najvećim profesionalcima u ovom poslu, ali ovde ne mislim samo na moje menadžere, već i ljude koji su mi bili saradnici iz različitih sektora u okviru kompanije i izvan nje, kao što su kolege iz agencija i ostali partneri. Kada se osvrnem, moram da istaknem da sam mnogo naučila i od kolega kojima sam bila menadžer – smatram da, ako želiš da rasteš i razvijaš se, okruži se ljudima od kojih možeš i nešto više da naučiš, i budi otvoren ka tome. Pored ovoga, moja želja da uvek uradim nešto više i drugačije, nezaboravno, imala je veliki uticaj na moju karijeru.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Neverovatan je broj brend projekata i kreativnih kampanja sa uspešnim rezultatima koje bih mogla da spomenem. Ali ovde bih istakla neke uspehe koji idu van tih okvira, kao što je tim i krug saradnika koji trenutno imam. Sa biznis strane, izdvojila bih stvaranje centrale u Beogradu za južna tržišta Centralne Evrope i Baltičke zemlje, počevši od marketing sektora, a kasnije se prelilo i na druge funkcije. Često u timu volimo da kažemo – možda jesmo mali kao tržište, ali možemo da se poredimo sa bilo kojom velikom zemljom kvalitetom talenata koje imamo.

Godine 2022. osvojili ste priznanje Mark Awards u kategoriji Chief Marketing Officer of the Year – Multy Country za vođenje marketiških komunikacija kompanije PepsiCo na više tržišta – zapadnog Balkana, Češke, Slovačke, Mađarske i Baltika. Koliko je za jednog marketing direktora zahtevno da vodi veliki broj različitih tržišta? Koji su ključni izazovi?
Mark Awards mi je jedno od značajnijih, jer predstavlja lično i timsko priznanje. Desilo se u meni značajnom karijernom periodu i prvo je priznanje za lični doprinos marketing struci u prvoj godini lansiranja.

Jako je izazovno, ali pre bih rekla zanimljivo, voditi različite zemlje, ubrzani kurs snalažljivosti u svakoj situaciji. Raznolikost u kulturi i potrebama od Estonije, preko Češke, Srbije, Albanije, ka Grčkoj i Kipru, zahteva dobar nivo analitike i razumevanja lokalnog potrošača. Pored toga, neophodan je odličan odnos i umrežavanje sa lokalnim timom kako bi krajnja egzekucija bila odlična. Da se našalim malo – od brze vožnje na zaleđenom jezeru u Estoniji, do Freddo Esspreso napitka i opuštanja u Grčkoj u blizini obale. Kao izazov vidim česta putovanja i obilazak svih tržišta, što može negativno uticati i na poslovni i na privatni život.

Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.

*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

1,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!