Ne tako davno, pisali smo o tome kako napisati dobar brief i zašto se uošte zamarati time. Toga je većina klijenata svesna i dobro osmišljeni briefovi pristižu na adresu account managera čim se radi o većem zadatku, novoj kampanji ili pozivu na pitch.
Svaka agencija voli baš takve zadatke jer, kada se dobro odrade, akumuliraju nove prihode i stvaraju potrebe za fakturama, omiljenim oruđem svakog account managera.
Dobar brief svog čitaoca ostavlja s jasnim odgovorima na pet ključnih pitanja:
- Šta klijent želi?
- Šta ima za ponuditi kupcu / korisniku?
- Ko je taj kupac / korisnik?
- Kako mu agencija može u tome pomoći?
- Kojim sredstvima i unutar kojih okvira agencija to treba postići?
U agencijskoj svakodnevici, briefovi su ređa pojava nego što bismo mi to voleli. Ne zato što živimo isključivo za pitcheve i image kampanje, već zato što, kako i naslov kaže, u svakodnevici account managera, svaki mail je brief.
Glavnica svakodnevnog radnog vremena odlazi na naočigled manje, nove zadatke kod postojećih klijenata, a koji su zapravo dopune već dogovorenih projekata. Ti zadaci stižu putem maila, uz telefonske dopune, a ranije uhodana saradnja sa nedeljnim ili mesečnim sastancima služi za najavu posla ili rešavanje eventualnih nedoumica. Ono što često karakterizuje te takozvane “tekućice” jeste što se jako puno toga u njima podrazumeva. A to podrazumevanje je jako klizavo područje. Pitajte bilo kog accounta.
Lepo je imati osećaj da smo s klijentom na istoj talasnoj dužini kad govorimo o zadacima. I ne možemo reći da nam ponekad ne imponuje osećaj da nas klijent smatra gotovo pa delom svog tima, što znači da nam ne treba previše objašnjavanja, jer smo ionako u toku zbivanja, odluka, razmišljanja i planova.
Stvarnost je, međutim, nešto drugačija. Account na mail dobija zahtev za kreativnim rešenjem. Deo se u njemu kaže, deo se podrazumeva. Nešto se da iz toga pretpostaviti. Kako bi zadatak krenuo u realizaciju ili osmišljavanje ideje, account to prvo treba preneti kreativnom timu. A kreativni timovi nekako vole postavljati dodatna pitanja kad dobiju novi zadatak. Kažu da im pomažu u osmišljavanju ideja i rešenja bez opasnosti da krenu stranputicom ili se izgube u svojoj ličnoj viziji zadatka.
Ceo tekst pročitajte na ADukacija blogu.
Izvor: I TO NIJE SVE!