today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Suvoparni događaji daleka su prošlost…

Odnosi s javnošću u oblasti organizacije događaja specifičniji su u odnosu na opštu PR praksu. Osim toga što su sastavni deo marketing mixa, njihova delatnost podrazumeva sprovođenje opsežnih istraživanja, u kratkom vremenskom periodu, kako bi se došlo do saznanja kako kroz adekvatnu komunikaciju, prilikom organizovanja događaja, ispuniti zahteve publike, s jedne strane i zahteve klijenta, s druge strane.
U komuniciranju sa ciljnim grupama pored tradicionalnih medija organizatori događaja koriste i internet. Blogovi i društvene mreže su najekonomičniji kanali komuniciranja sa ciljnim grupama (Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest, Flickr). Značaj i uticaj razvoja društvenih mreža na ovu oblast odnosa s javnošću odavno se ne dovodi u pitanje, ali ono što preokupira pažnju stručnjaka je kako održati korak u okruženju koje se veoma brzo menja. Nije dovoljno da organizatori događaja budu samo prisutni na društvenim mrežama. Od njih se zahteva da budu prirodni, neposredni pripovedači priča o brendu/događaju koji predstavljaju i da budu iskreni prema ciljnim grupama sa kojima komuniciraju. Ništa vam ne znači fenomenalno osmišljen događaj ako se na njemu niko ne pojavi, zar ne?
Event PR sve više dobija na značaju, jer planiranje događaja se više ne vrti samo oko puke organizacije konferencije, koncerta, festivala, izložbe… Postaje sve teže, naročito u digitalnom svetu, privući i održati pažnju publike. Zbog toga se sve više komunicira sa ciljnim javnostima putem video/vizuelnog sadržaja. Publika traži efekat iznenađenja i konstantno pomeranje granica u komunikaciji. Suvoparni događaji daleka su prošlost za one koji žele da opstanu na ovom tržištu. Komunikacija sa posetiocima mora biti osmišljena tako da se svaki pojedinac oseti bitnim, u centru pažnje.
Tehnologija i ono što ona može ponuditi ovoj sferi PR-a je nezaobilazna. Aplikacije koje nude zadovoljavajuću analitiku događaja su nešto što je apsolutni trend u ovoj, ali i narednim godinama. Podaci prikupljeni sa lica mesta služiće za usmeravanje i adekvatno planiranje narednih koraka u odnosu na dosadašnju praksu unapred pripremljenih koncepata kojih se strogo treba držati. Upotreba mobilnih uređaja nije zaobišla ni ovu sferu komunikacije. Aplikacije koje nude analitiku u realnom vremenu omogućavaju nam da vidimo šta se tačno dešava na našem događaju i da se na vreme prilagodimo situaciji.
Stanje event PR-a u Srbiji je u izvesnom zaostatku za trendovima u razvijenim zemljama. Postojeće stanje se može objasniti dosadašnjim nedovoljno razvijenim tržištem i nedovoljnim ulaganjima u edukaciju stručnjaka koji se bave ovom oblašću. Postoje naznake da će se ovaj trend, u narednim godinama, promeniti na bolje.
Odnosi s javnošću se transformišu i razvijaju na mnogo načina, ali njihovi ciljevi ostaju isti. Prevazilaženjem tradicionalnih granica, korišćenjem modernih alata za postizanje postavljenih ciljeva i demonstriranjem efektivnosti PR profesionalci jesu i biće nosioci promena u godinama koje dolaze.

Autor teksta: Snežana Subotić, PR & Event Manager
Foto: Ryan Lash/TED

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!