today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Studentska priča #2 by Đoko Bodiroga

Društveni mediji predstavljaju fenomen, koji poslednjih godina doživljava pravu revoluciju u online komunikaciji. Najpoznatiji među njima su društvene mreže, poput sajtova kao što su Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest i sl. Govoriti o društvenim medijima znači govoriti i o blogovima, forumima, itd. Njihov značaj u današnjem vremenu je gotovo nemerljiv, a predviđa se da će njihov uticaj doživeti punu ekspanziju u godinama ispred nas. Značaj društvenih medija mora se posmatrati na više nivoa. Konkretno, kada je reč o društvenim mrežama, individualnim korisnicima pružaju mogućnost da komuniciraju trenutno sa ljudima sa bilo kog kraja sveta. Ta komunikacija nije bezlična, kao putem e-maila ili skupa, kao telefonski poziv. Ona je potpuno interaktivna, zanimljiva i pruža veliki uvid u život osobe sa kojom se komunicira.
S druge strane, komuniciranje kompanija sa potrošačima, dobavljačima, distributerima i drugim stejkholderima preko društvenih mreža, danas je neminovnost i značajna konkurentska prednost. Na ovaj način, postižu se sjajni efekti promocije proizvoda i usluga, kreiranja svesti kod ljudi, saznavanja njihovih potreba i želja, analize konkurencije, itd. Komunikacija preduzeća sa korisnicima putem društvenih medija, značajna je u stvaranju osećaja pripadnosti i posebnosti kod potrošača, kojima se na ovaj način stavlja do znanja da su važni i da se vodi računa o njihovim potrebama. Mnoge javne ličnosti, korisnici su društvenih medija i putem njih komuniciraju sa svojim obožavaocima. Na ovaj način, osim što rade na sopstvenom marketingu, u prilici su da u interakciji sa fanovima dobiju ideje, kritike i druge predloge koje kasnije mogu iskoristiti u svojoj poslovnoj strategiji. Društvene mreže obezbeđuju zaposlenje i zaradu mnogim ljudima, koji praktično, radeći na različitim poslovima internet marketinga, obavljaju posao iz svojih domova. To je još jedan vid revolucije koju ovi mediji unose u svet današnjice. S druge strane, forumi predstavljaju neki vid fokus grupe i ljudi na njima anonimno i slobodno iznose stavove o pitanjima kojima se konkretan forum bavi. Mogu biti od velikog značaja u smislu razumevanja stavova učesnika u diskusiji, njihovih potreba, ali mogu se koristiti i kao sredstvno promocije i propagande. Kad je reč o blogovima, iako se ne može reći da idu u korak sa društvenim mrežama u smislu posećenosti, mogućnosti koje nude i značaj u današnjem vremenu je ogroman. Ako npr. govorimo o modnim blogovima, oni predstavljaju za mnoge blogere izvor prihoda, ali i vid zabave, jer uživaju u onome što rade. Modni blogeri putem svojih sajtova često promovišu garderobu renomiranih modnih kompanija, formirajući tako kod svojih pratilaca svest o određenom stilu, odnosno određenom načinu života. Mnoge kompanije putem ovakvih blogova promovišu svoje proizvode i ostvaruju značajan deo profita, upravo strateškom upotrebom blogova, kao sredstava promocije.
Teško je u nekoliko rečenica spakovati priču o društvenim medijima. Oni su svuda oko nas, neizbežan su deo našeg života i teško je zamisliti svet u kojem ne postoje. O njihovom daljem razvoju i značaju, možemo samo da pretpostavljamo. Međutim, ono što je sigurno, to je da je njihov razvoj tek počeo. Uzbudljive stvari iz ovog domena su tek pred nama!

Autor: Đoko Bodiroga
Ekonomski fakultet Beograd

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!