today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Studentska priča #13 by Pavle Trajkovski

O broju korisnika društvenih medija i njegovom konstantnom rastu nije potrebno govoriti. Opšte je poznata činjenica da su društveni mediji povezani sa skoro svakim aspektom online prisustva. Ljudi provode od nekoliko minuta do nekoliko sati dnevno angažovani u razne aktivnosti koje posreduju društveni mediji – od gledanja slika sa letovanja prijatelja iz osnovne škole, do diskusija o aktuelnim političkim ili društvenim temama. Ogroman saobraćaj koji se odvija na društvenim medijima je velika prilika za marketing i izazov kompanijama koje žele da iskoriste maksimalni potencijal interneta. Osvrnućemo se samo na neke od značajnih prednosti koje donosi upotreba društvenih medija.
Društveni mediji su prilika za kompaniju da pokaže svoju dobroćudnost i verodostojnost. Kroz razgovor sa klijentima i potrošačima, kompanija pokazuje da je zainteresovana za dobrobit korisnika njenih usluga. Iz perspektive pojedinca kompanije deluje mnogo više „ljudski“ i prizemno kada je u stanju da uđe u razgovor o bilo kojoj temi relevantnoj za mušterije.
Društveni mediji su neprocenljivo korisno sredstvo za dobijanje povratne informacije o zadovoljstvu mušterija ili klijenata. Sve druge metode dobijanja povratnih informacija (fokus grupe, ankete, razna istraživanja) koštaju i dešavaju se u neprirodnom, veštački izazvanom kontekstu. Na društvenim medijima korisnici sami, u sebi svojstvenom okruženju i prirodnim maniru daju povratne informacije o zadovoljstvu nekim proizvodom ili uslugom. Ova vrsta informacija je od neopisivo velikog značaja za kompaniju.
Zajedno sa povratnim informacijama, na društvenim medijima se mogu dobiti i informacije o preferencama klijenata. Potrošači samostalno i u sasvim prirodnim uslovima generišu ogromnu količinu podataka vezanih za njihove preference i ukus, ali i iznose svoja mišljenja, stavove i vrednosti. Analizom ovog mnoštva (besplatnih) podataka kompanija može veoma precizno da odredi svoje ciljne grupe, te da u skladu sa time napravi optimalnu marketinšku strategiju.
Konačno, društveni mediji su besplatan prostor za oglašavanje. Adekvatnom analizom saobraćaja na društvenim medijima, kompanije mogu da naprave strategiju koja bi omogućila dopiranje do širokih masa, ali i veoma specifičnih ciljnih grupa, zavisno od potrebe. Ne zaboravimo i to da, ukoliko kompanija zadobije simpatije pojedinaca koji važe za kreatore stavova u svojoj socijalnoj grupi (opinion leaders), efekat promocije koju takvi pojedinci eventualno sprovedu biva znatno veći od običnog oglašavanja.
Imajući u vidu sve navedene aspekte funkcionisanja društveinh medija, kao i mnoge druge mogućnosti koje nismo pomenuli, možemo zaključiti da su društveni mediji jednako važni za marketing kao i tradicionalni mediji, ako ne i važniji. Istina je da nisu sve ciljne grupe prisutne da društvenim medijima, ali će se ta istina u godinama koje predstoje zasigurno promeniti. S toga je veoma važno posvetiti adekvatnu pažnju društvenim medijima i online prisustvu kompanije u sklopu šireg polja marketinških delovanja.

Autor: Pavle Trajkovski
Fakultet za medije i komunikacije, Univerzitet Singidunum

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!