Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Studentska priča #2 by Đoko Bodiroga

Društveni mediji predstavljaju fenomen, koji poslednjih godina doživljava pravu revoluciju u online komunikaciji. Najpoznatiji među njima su društvene mreže, poput sajtova kao što su Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest i sl. Govoriti o društvenim medijima znači govoriti i o blogovima, forumima, itd. Njihov značaj u današnjem vremenu je gotovo nemerljiv, a predviđa se da će njihov uticaj doživeti punu ekspanziju u godinama ispred nas. Značaj društvenih medija mora se posmatrati na više nivoa. Konkretno, kada je reč o društvenim mrežama, individualnim korisnicima pružaju mogućnost da komuniciraju trenutno sa ljudima sa bilo kog kraja sveta. Ta komunikacija nije bezlična, kao putem e-maila ili skupa, kao telefonski poziv. Ona je potpuno interaktivna, zanimljiva i pruža veliki uvid u život osobe sa kojom se komunicira.
S druge strane, komuniciranje kompanija sa potrošačima, dobavljačima, distributerima i drugim stejkholderima preko društvenih mreža, danas je neminovnost i značajna konkurentska prednost. Na ovaj način, postižu se sjajni efekti promocije proizvoda i usluga, kreiranja svesti kod ljudi, saznavanja njihovih potreba i želja, analize konkurencije, itd. Komunikacija preduzeća sa korisnicima putem društvenih medija, značajna je u stvaranju osećaja pripadnosti i posebnosti kod potrošača, kojima se na ovaj način stavlja do znanja da su važni i da se vodi računa o njihovim potrebama. Mnoge javne ličnosti, korisnici su društvenih medija i putem njih komuniciraju sa svojim obožavaocima. Na ovaj način, osim što rade na sopstvenom marketingu, u prilici su da u interakciji sa fanovima dobiju ideje, kritike i druge predloge koje kasnije mogu iskoristiti u svojoj poslovnoj strategiji. Društvene mreže obezbeđuju zaposlenje i zaradu mnogim ljudima, koji praktično, radeći na različitim poslovima internet marketinga, obavljaju posao iz svojih domova. To je još jedan vid revolucije koju ovi mediji unose u svet današnjice. S druge strane, forumi predstavljaju neki vid fokus grupe i ljudi na njima anonimno i slobodno iznose stavove o pitanjima kojima se konkretan forum bavi. Mogu biti od velikog značaja u smislu razumevanja stavova učesnika u diskusiji, njihovih potreba, ali mogu se koristiti i kao sredstvno promocije i propagande. Kad je reč o blogovima, iako se ne može reći da idu u korak sa društvenim mrežama u smislu posećenosti, mogućnosti koje nude i značaj u današnjem vremenu je ogroman. Ako npr. govorimo o modnim blogovima, oni predstavljaju za mnoge blogere izvor prihoda, ali i vid zabave, jer uživaju u onome što rade. Modni blogeri putem svojih sajtova često promovišu garderobu renomiranih modnih kompanija, formirajući tako kod svojih pratilaca svest o određenom stilu, odnosno određenom načinu života. Mnoge kompanije putem ovakvih blogova promovišu svoje proizvode i ostvaruju značajan deo profita, upravo strateškom upotrebom blogova, kao sredstava promocije.
Teško je u nekoliko rečenica spakovati priču o društvenim medijima. Oni su svuda oko nas, neizbežan su deo našeg života i teško je zamisliti svet u kojem ne postoje. O njihovom daljem razvoju i značaju, možemo samo da pretpostavljamo. Međutim, ono što je sigurno, to je da je njihov razvoj tek počeo. Uzbudljive stvari iz ovog domena su tek pred nama!

Autor: Đoko Bodiroga
Ekonomski fakultet Beograd

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!