Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Stop, Think, Go, Do

Stop, Think, Go, Do: How Typography and Graphic Design Influence Behavior nova je knjiga Stivena Helera (Steven Heller) i Mirka Ilića. Knjiga se nedavno pojavila u izdanju izdavačke kuće Rockport Publishers, a možete je već nabaviti i na Amazonu za cenu od oko 27 evra. Knjiga ima 244 strane i u njoj se nalazi preko 800 radova autora iz celog sveta.
Ovo izdanje na prvi pogled razmatra upotrebu tipografije u grafičkom dizajnu kao sredstva čija se uloga iscrpljuje u pozivu na akciju. Međutim, knjiga se bavi istraživanjem snage slova i slika u kombinaciji kao svojevrsnih moćnih jezičkih sredstava koje grafički dizajneri koriste kao najveštiji komunikatori. Stop, Think, Go, Do je kolekcija najsvežijih i najnovijih primera grafičkih dizajnera iz celog sveta, primera dizajna koji utiče na ljudsko ponašanje. Na svakoj stranici ove knjige možete pronaći inovativne poruke koje zapovedaju, savetuju, zabavljaju, izražavaju, informišu, igraju se, transformišu. Time su se povodili i autori knjige i izvršili podelu na sledeća poglavlja u knjizi: Inform, Advocate, Play, Caution, Entertain, Express, Educate, Transform.
U knjizi je predstavljena suština onoga što grafički dizajneri kao komunikatori pokušavaju da rade uspešno on daily basis. Istražuje se kako se ljudsko ponašanje menja u zavisnosti od dizajna. Kako je samo ponašanje pod komandom tih direktnih ili indirektnih, emocionalnih ili zvaničnih izjava koje se nalaze na ovim radovima.
Posmatrač i primalac poruke je uslovljen da odgovori na ove poruke. Primera radi, svakodnevni čin prelaska saobraćajnice je diktiran jezgrovitim skupom komandi Go, Stop, Cross, Don’t Cross… Bez obzira na jezik, nalozi su uvek razumljivi i jasni u štampi. Čak iako reči nisu poznate (Berhenti, znači Stop u Maleziji), ili su u nepoznatom pismu (ćirilica ili kineski jezik nisu u masovnoj upotrebi, pa su stoga mnogima nerazumljivi), onda su boje i oblici najčešće nepogrešivi pokazatelji šta treba činiti u datoj situaciji. (Kao što su najčešće crvena za stop, žuta za čekanje, zelena za pokret).
Ulični znaci nisu jedine grafičke intervencije koje utiču na našu svest i podsvest kao i na naše ponašanje. Naši životi su puni tipografskih i slikovnih upozorenja i naredbi, koje su i osmišljene kako bi nas informisale, naredile, zaštitile. Kratke i nadugačko sročene komande, proglasi, izjave i pravci su od suštinskog značaja za naše živote.
Dizajniranje ovakvih poruka nije eksкluzivno polje samo grafičkih dizajnera. Kada se reči koriste da utiču na ponašanje, sitničarenja oko recimo tipografije kojima su dizajneri skloni, često se žrtvuju kako bi se u izražavanju dobila sirova, neposredna, čista pa čak i neškolovana poruka. Naravno, tipografija je osnovno polazište u dobijanju poruke koju će prihvatiti većina, a dizajneri su odgovorni, u najmanju ruku, za dizajniranje tipografskih pisama, ali i za način na koji se ona koriste.
Radovi su prikazani prema akcijama koje su dizajnirane da izazovu različite reakcije. Npr. u sekciji Inform nalaze se primeri radova koji informišu. To je u primerima koji se nalaze u knjizi u ovoj sekciji podrazumeavalo prilagođavanje publici, iznoseći na videlo problem, suštinu ili zabrinutost koji zahtevaju promišljanje.U knjizi se nalaze radovi mnogih autora sa ovih prostora. Navešćemo samo neke koje smo uočili: Slaviša Savić, Petar Pavlov, Dragana Nikolić, Igor i Jana Oršolić, Slavimir Stojanović, Boris Ljubičić, Dejan Dragosavac Ruta…

Izvor: Designed

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!