U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2022. godini, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih sedam godina.
Agencije za marketinška i društvena istraživanja beleže blagi rast, a u nekim segmentima i stagnaciju u 2022. godini. To pokazuje, pre svega, činjenica da se broj zaposlenih u ovoj kategoriji agencija gotovo nije menjao u odnosu na 2021. godinu. Takođe, u prethodnoj godini nisu primetna značajna pomeranja agencija na pozicijama na rang listi.
Agencija IPSOS STRATEGIC MARKETING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po poslovnom prihodu. Ova agencija je u prošloj godini zabeležila pad poslovnog prihoda od 4,27%. Ipak, IPSOS se u 2022. našao i na prvom mestu po neto dobiti sa zabeleženim rastom od 3,71%, a uvećan je i tim za 7,14%.
Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija ACNIELSEN. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2022. za 4,55%, veliki rast neto dobiti za preko 1022%, ali pad broja zaposlenih za 13,24%.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu, a na trećem mestu po neto dobiti, nalazi se EYESEE. Ova agencije je u 2022. zabeležila rast poslovnog prihoda od 23,25%, i rast neto dobiti za 3,35%. Broj zaposlenih u ovoj agenciji u 2022. uvećan je za oko 11,5%.
Visoko četvrto mesto na rang listi, po poslovnom prihodu, pripalo je prošle godine agenciji NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT. Ova agencija je, u 2022, zabeležila rast poslovnog prihoda za 7,73%, ali pad neto dobiti za 25,31%. Broj zaposlenih uvećan je za 5,41%.
GfK našao se na petom mestu rang liste po poslovnom prihodu i na petom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 5,57% i pad neto dobiti od 17,89% u protekloj godini. Broj zaposlenih povećan je za 7,14%.
U TOP 10 na rang listi po poslovnom prihodu nalaze se i agencije SMART PLUS RESEARCH, DEEP DIVE, GEMIUS, MASMI BEOGRAD i TMG INSIGHTS. Tri od pet navedenih agencija zabeležile su pad poslovnog prihoda u 2022. godini.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 25 pravnih lica koja se primarno bave marketinškim i društvenim istraživanjima, odnosno istraživanjem tržišta i ispitivanjem javnog mnjenja, sa šifrom delatnosti 7320.
Ukupan poslovni prihod agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2022. uvećan je za 4,45%, a neto dobit porasla je za 2,11%. Broj zaposlenih u agencijama za istraživanja veći je za 0,90%.
Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs