Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Stagnacija u agencijama za istraživanja i prestrojavanja na tržištu

Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za marketinška i društvena istraživanja, a u okviru studije Agency Report.

Iako je u 2017. godini zabeležio pad poslovnog prihoda za 5,68% ili skoro 40,3 miliona dinara, IPSOS STRATEGIC MARKETING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po ovom kriterijumu. Međutim, kada je u pitanju neto dobitak, ova agencija zabeležila je drastičan pad poslovanja u odnosu na 2016. godinu od preko 233% i našla se na samom začelju rang liste po ovom parametru. IPSOS je, takođe, u 2017. smanjio broj zaposlenih za 2,78%, a opao je i broj klijenata po projektu za 2,14%.

Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija ACNIELSEN. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2017. za 3,45%, odnosno za preko 18,3 miliona dinara, kao i ogroman rast neto dobiti, sa 940 hiljada u 2016. na preko 14,9 miliona dinara u 2017. godini. Ova agencija zabeležila je najveći rast neto dobiti od svih agencija za marketinška i društvena istraživanja u prošloj godini. Pored toga, porastao je i broj zaposlenih za 4,11%. ACNIELSEN jedna je od najbrže rastućih agencija u ovoj grupaciji i ima potencijal da se nađe na samom vrhu rang liste u narednim godinama.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu, a na prvom mestu po neto dobiti, nalazi se NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT. Ova agencija je u Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana kao zasebno pravno lice, sa istim pravnim zastupnikom kao i ACNIELSEN. Agencija NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT u 2017. zabeležila je rast poslovnog prihoda za preko 6%, kao i neto dobiti za 108% odnosno za preko 25,1 milion dinara.

Visoko četvrto mesto na rang listi, i po poslovnom prihodu i po neto dobiti, pripalo je prošle godine agenciji GfK. Ova agencija, u 2017, zabeležila je pad poslovanja po oba finansijska parametra – poslovni prihod opao je za 13,45%, a neto dobit za 44,87%. Ova agencija je u 2017. zaposlila dvoje novih kolega, što je povećanje od nešto više od 4%.

Pored toga, važno je napomenuti da je IPSOS početkom avgusta ove godine objavio da je postigao dogovor, na globalnom nivou, sa dosadašnjim konkurentom GfK o preuzimanju četiri ključna segmenta poslovanja: zadovoljstvo korisnika, zdravstvo, istraživanje inovacija i javnih poslova. Jedan od uslova akvizicije je i preuzimanje 1.000 stručnjaka iz GfK, istraživača i zaposlenih iz 25 zemalja u kojima je GfK poslovao u ovim segmentima, što uključuje i tržište Srbije. Ova velika promena na tržištu mogla bih da dovede do prestrojavanja agencija sa rang liste, u ovoj i narednim godinama.

EYESEE našao se na petom mestu rang liste po poslovnom prihodu i na drugom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast poslovanja po oba finansijska parametra u 2017. Poslovni prihod uvećan je za 68,42% odnosno za preko 52 miliona, a neto dobit za 25,58% ili preko 8,7 miliona dinara. Ujedno, EYESEE je zaposlio devet novih kolega u 2017. što je povećanje od skoro 53% i time je ova agencija prešla iz kategorije male u srednju agenciju po broju zaposlenih. Ukoliko nastavi isti trend, ova agencija ima veliki potencijal za rast u narednim godinama.

DEEP DIVE, agencija koja posluje na tržištu od 2013. godine, našla se na visokom šestom mestu i po poslovnom prihodu i po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je povećanje prihoda od 26,45%, broja zaposlenih za 16,67%, broja klijenata po projektu za 8,57%, ali i pad neto dobiti za preko 54%.

Pad poslovnog prihoda u 2017. godini zabeležile su i agencije GEMIUS (5,32%), SMART TEAM (8,02%), MASMI BEOGRAD (9,07%), VALICON (11,44%), FAKTOR PLUS (12,73%) i OPEN SOURCE (57,63%). Agencija MASMI Beograd dobila je šest novih klijenata po projektu u 2017, što je povećanje od 14,29%.

Po neto dobitku u 2017, pet agencija zabeležile su negativan poslovni rezultat, a to su SMART TEAM (-9 hiljada), FAKTOR PLUS (-434 hiljade), PARTNER RESEARCH SOLUTIONS (-949 hiljada), OPEN SOURCE (-4,4 miliona) i IPSOS STRATEGIC MARKETNG (-12 miliona dinara).

Regionalna agencija MEDIANA ADRIA u prošloj godini zabeležila je povećanje poslovnog prihoda za 7,47%, rast broja klijenata na godišnji ugovor za preko 21%, ali pad neto dobiti za 55,46%. I agencija TNS MEDIUM GALLUP ostvarila je rast poslovnog prihoda za 4,45%, ali pad neto dobiti za čak 59,77%.

Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su agencije Smart Plus Research, SAS Intelligente, ADVERTO Metrics, Demostat, Stata.rs. Sve navedene agencije spadaju u grupu malih agencija do 15 zaposlenih, što predstavlja dodatni uspeh poslovanja. Takođe, sve navedene agencije zabeležile su u 2017. stabilan rast poslovanja i veoma veliko povećanje prihoda i dobiti, što nagoveštava velika pomeranja na rang listi u narednim godinama. Zanimljivo je da je agencija Smart Plus Research, koja posluje na tržištu nepune dve godine, u 2017. dobila čak 19 novih klijenata po projektu i 7 na godišnji ugovor.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 24 pravna lica koja se primarno bave marketinškim i društvenim istraživanjima, odnosno istraživanjem tržišta i ispitivanjem javnog mnjenja, sa šifrom delatnosti 7320.

Ukupan poslovni prihod agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2017. porastao je za 2,18%, a neto dobit za 3,56%.

Broj zaposlenih u agencijama za istraživanja veći je za 5,14%, a u 2017. iznosio je 368. Najviše novih kolega zaposlila je agencija EYESEE (8). Agencije IPSOS Strategic Marketing i TNS Medium Gallup otpustile su po dvoje, a SCAN jednog zaposlednog.

Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, najviše je malih agencija 79%, zatim velikih sa preko 50 zaposlenih 17% i samo jedna agencija spada u srednje od 16 do 49 zaposlenih.

Kategorija agencija za marketinška i društvena istraživanja beleži stagnaciju, a velike promene i prestrojavanja na rang listi očekuju se već od naredne godine.

Više informacija pogledajte na infografiku ispod:

Više informacija o istraživanju i metodologiji možete pročitati OVDE.

Za detaljnije analize i sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs

Zvaničan haštag projekta je #AgencyReport18

Popunjavanjem formulara ispod možete preuzeti analizu i tabele za kategoriju Agencije za marketinška i društvena istraživanja.

    Autor analize: Marketing mreža

    OGLAŠAVANJE

    spot_img

    Anketa

    Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

    Oceni tekst

    5,00 od 5
    1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
    Loading...

    Povezani tekstovi

    POSTAVI KOMENTAR

    Molimo unesite Vaše ime
    Molimo unesite Vaš komentar!