today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Stagnacija u agencijama za istraživanja i prestrojavanja na tržištu

Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za marketinška i društvena istraživanja, a u okviru studije Agency Report.

Iako je u 2017. godini zabeležio pad poslovnog prihoda za 5,68% ili skoro 40,3 miliona dinara, IPSOS STRATEGIC MARKETING, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po ovom kriterijumu. Međutim, kada je u pitanju neto dobitak, ova agencija zabeležila je drastičan pad poslovanja u odnosu na 2016. godinu od preko 233% i našla se na samom začelju rang liste po ovom parametru. IPSOS je, takođe, u 2017. smanjio broj zaposlenih za 2,78%, a opao je i broj klijenata po projektu za 2,14%.

Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija ACNIELSEN. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2017. za 3,45%, odnosno za preko 18,3 miliona dinara, kao i ogroman rast neto dobiti, sa 940 hiljada u 2016. na preko 14,9 miliona dinara u 2017. godini. Ova agencija zabeležila je najveći rast neto dobiti od svih agencija za marketinška i društvena istraživanja u prošloj godini. Pored toga, porastao je i broj zaposlenih za 4,11%. ACNIELSEN jedna je od najbrže rastućih agencija u ovoj grupaciji i ima potencijal da se nađe na samom vrhu rang liste u narednim godinama.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu, a na prvom mestu po neto dobiti, nalazi se NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT. Ova agencija je u Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana kao zasebno pravno lice, sa istim pravnim zastupnikom kao i ACNIELSEN. Agencija NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT u 2017. zabeležila je rast poslovnog prihoda za preko 6%, kao i neto dobiti za 108% odnosno za preko 25,1 milion dinara.

Visoko četvrto mesto na rang listi, i po poslovnom prihodu i po neto dobiti, pripalo je prošle godine agenciji GfK. Ova agencija, u 2017, zabeležila je pad poslovanja po oba finansijska parametra – poslovni prihod opao je za 13,45%, a neto dobit za 44,87%. Ova agencija je u 2017. zaposlila dvoje novih kolega, što je povećanje od nešto više od 4%.

Pored toga, važno je napomenuti da je IPSOS početkom avgusta ove godine objavio da je postigao dogovor, na globalnom nivou, sa dosadašnjim konkurentom GfK o preuzimanju četiri ključna segmenta poslovanja: zadovoljstvo korisnika, zdravstvo, istraživanje inovacija i javnih poslova. Jedan od uslova akvizicije je i preuzimanje 1.000 stručnjaka iz GfK, istraživača i zaposlenih iz 25 zemalja u kojima je GfK poslovao u ovim segmentima, što uključuje i tržište Srbije. Ova velika promena na tržištu mogla bih da dovede do prestrojavanja agencija sa rang liste, u ovoj i narednim godinama.

EYESEE našao se na petom mestu rang liste po poslovnom prihodu i na drugom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast poslovanja po oba finansijska parametra u 2017. Poslovni prihod uvećan je za 68,42% odnosno za preko 52 miliona, a neto dobit za 25,58% ili preko 8,7 miliona dinara. Ujedno, EYESEE je zaposlio devet novih kolega u 2017. što je povećanje od skoro 53% i time je ova agencija prešla iz kategorije male u srednju agenciju po broju zaposlenih. Ukoliko nastavi isti trend, ova agencija ima veliki potencijal za rast u narednim godinama.

DEEP DIVE, agencija koja posluje na tržištu od 2013. godine, našla se na visokom šestom mestu i po poslovnom prihodu i po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je povećanje prihoda od 26,45%, broja zaposlenih za 16,67%, broja klijenata po projektu za 8,57%, ali i pad neto dobiti za preko 54%.

Pad poslovnog prihoda u 2017. godini zabeležile su i agencije GEMIUS (5,32%), SMART TEAM (8,02%), MASMI BEOGRAD (9,07%), VALICON (11,44%), FAKTOR PLUS (12,73%) i OPEN SOURCE (57,63%). Agencija MASMI Beograd dobila je šest novih klijenata po projektu u 2017, što je povećanje od 14,29%.

Po neto dobitku u 2017, pet agencija zabeležile su negativan poslovni rezultat, a to su SMART TEAM (-9 hiljada), FAKTOR PLUS (-434 hiljade), PARTNER RESEARCH SOLUTIONS (-949 hiljada), OPEN SOURCE (-4,4 miliona) i IPSOS STRATEGIC MARKETNG (-12 miliona dinara).

Regionalna agencija MEDIANA ADRIA u prošloj godini zabeležila je povećanje poslovnog prihoda za 7,47%, rast broja klijenata na godišnji ugovor za preko 21%, ali pad neto dobiti za 55,46%. I agencija TNS MEDIUM GALLUP ostvarila je rast poslovnog prihoda za 4,45%, ali pad neto dobiti za čak 59,77%.

Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su agencije Smart Plus Research, SAS Intelligente, ADVERTO Metrics, Demostat, Stata.rs. Sve navedene agencije spadaju u grupu malih agencija do 15 zaposlenih, što predstavlja dodatni uspeh poslovanja. Takođe, sve navedene agencije zabeležile su u 2017. stabilan rast poslovanja i veoma veliko povećanje prihoda i dobiti, što nagoveštava velika pomeranja na rang listi u narednim godinama. Zanimljivo je da je agencija Smart Plus Research, koja posluje na tržištu nepune dve godine, u 2017. dobila čak 19 novih klijenata po projektu i 7 na godišnji ugovor.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 24 pravna lica koja se primarno bave marketinškim i društvenim istraživanjima, odnosno istraživanjem tržišta i ispitivanjem javnog mnjenja, sa šifrom delatnosti 7320.

Ukupan poslovni prihod agencija za marketinška i društvena istraživanja u 2017. porastao je za 2,18%, a neto dobit za 3,56%.

Broj zaposlenih u agencijama za istraživanja veći je za 5,14%, a u 2017. iznosio je 368. Najviše novih kolega zaposlila je agencija EYESEE (8). Agencije IPSOS Strategic Marketing i TNS Medium Gallup otpustile su po dvoje, a SCAN jednog zaposlednog.

Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, najviše je malih agencija 79%, zatim velikih sa preko 50 zaposlenih 17% i samo jedna agencija spada u srednje od 16 do 49 zaposlenih.

Kategorija agencija za marketinška i društvena istraživanja beleži stagnaciju, a velike promene i prestrojavanja na rang listi očekuju se već od naredne godine.

Više informacija pogledajte na infografiku ispod:

Više informacija o istraživanju i metodologiji možete pročitati OVDE.

Za detaljnije analize i sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs

Zvaničan haštag projekta je #AgencyReport18

Popunjavanjem formulara ispod možete preuzeti analizu i tabele za kategoriju Agencije za marketinška i društvena istraživanja.

    Autor analize: Marketing mreža

    PROJEKAT

    spot_img

    Anketa

    Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

    Oceni tekst

    5,00 od 5
    1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
    Loading...

    Povezani tekstovi

    POSTAVI KOMENTAR

    Molimo unesite Vaše ime
    Molimo unesite Vaš komentar!