today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Šta očekivati od oglašavanja u 2015. godini?

Juče u hotelu Hayatt održana je konferencija Digital 2014, na kojoj su govorili predstavnici telekomunikacione, medijske i marketing industrije iz Srbije i regiona. Na početku trećeg panela na temu „Šta očekujemo od oglašavanja u 2015. godini?“ govorila je Iva Đurković, Business Director u agenciji OMD Media Beograd, koja je predstavila najnovije trendove u medijskoj industriji.
„I pored pojave fragmentacije tržišta i novih distributivnih platformi, televizija ostaje dominantna kao glavni kanal komunikacije sa publikom zbog same prirode medija: vizuelnog utiska, niske cene po kontaktu, i pre svega zbog lokalno relevantnih sadržaja o kome se priča u svakodnevnom životu. Dolazak novih kanala distribucije video sadržaja samo će osigurati dominaciju televizije u budućnosti“, zaključila je Iva Đurković. Prema njenim rečima, iako su ulaganja u print u padu, izdavači uspešno prate migraciju publike na Internet, pa su najposećeniji sajtovi online izdanja štampanih medija.
„Za neke kategorije i određene vrste kreativnih rešenja, štampani mediji ostaće nezamenjivi. S druge strane, nove kreativne upotrebe spoljnog oglašavanja omogućavaju jaku interakciju sa publikom, pa je OOH vrlo komplementaran sa digitalnim kanalima komunikacije“. Đurkovićeva je istakla da su investicije u radio godinama unazad skromne, ali stabilne i ovaj trend će se zadržati.
Govoreći o digitalnim medijima, ona je rekla da, prema najnovijem IAB Europe istraživanju, gotovo trećina ukupnog oglašavanja na Internetu dolazi iz tri velike evropske zemlje – Velike Britanije, Nemačke i Francuske. Srbija je po potrošnji u oglašavanju na Internetu na preposlednjem mestu. Iako malo, srpsko tržište digitalnog oglašavanja konstantno raste. Ovaj rast može se objasniti činjenicom da je oglašavanje na Internetu finansijski povoljnije u odnosu na oglašavanje u drugim tipovima medija, a nudi jako dobre metode merenja uspeha i učinkovitosti komunikacije. U Srbiji je dominatan vid digitalnog oglašavanja displey (50,68%), a najveći rast u investicijama beleži search engine marketing (26,6‎%%) i oglašavanje na društvenim mrežama (26,83%).
Trendovi u digitalnom oglašavanju u Evropi su: Programmatic buying (segment koji beleži najveći rast na globalnom nivou, a na koje će u 2016. godini biti utrošeno 13,9 milijardi dolara), Mobile (135,6% rasta u investicijama u Evropi u odnosu na 2012. godinu) i Video (45,4% rasta u Evropi u odnosu na 2012. godinu).
Iva Đurković je svoju prezentaciju završila zaključkom da je kanala komunikacije sada toliko da se fokus na sam kanal kao prenosioca poruke gubi. „Fokus je sada na samoj poruci, koja mora imati sposobnost da komunicira kroz sve kanale, bude relevantna za ciljnu grupu i ima shareability kapacitet. Ključ uspeha je u relevantnom i aktuelnom sadržaju, relevantnim i aktuelnim formama, kao i mogućnosti da pratite publiku gde god da je ona.“

Autor teksta: Ivana Parčetić Mitić

Foto: svet.rs

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!