Šta nije PR?

Oni koji rade u oblasti odnosa s javnošću znaju da su rasprave o tome da li PR jeste ili nije deo marketinga veoma česte i da su mišljenja uvek podeljena. Postoje argumenti ZA i PROTIV. Često ljude treba podsetiti da je PR primarno orijentisan na komunikaciju kroz upravljanje reputacijom, promocijom vrednosti i liderstvo. Kome to nije jasno i dovoljno neka pročita definiciju koju je ustanovila PRSA ili onu koju je objavio CIPR.
Ako vam još uvek neke stvari nisu jasne i imate dodatna pitanja o tome šta (ni)je PR sledeća top lista bi ukratko trebala da pojasni nedoumice i uštedi vreme svima:

  1. PR nije marketing, niti je advertajzing! Marketing podrazumeva promociju proizvoda, usluga ili brenda s ciljem da se isto proda kupcu. PR se odnosi na preduzimanje određenih akcija i dostavljanje relevantnih informacija i znanja ciljnim grupama s namerom da se kod istih izgradi svest o kompaniji/organizaciji koju predstavljate i uspostave pozitivni odnosi. Odnosi s javnošću su tu da grade kredibilitet onog kojeg predstavljaju. Cilj marketinga je da vas emotivno i finansijski veže za proizvod/uslugu s ciljem da ga kupite/ je koristite. Naravno, ponekad se sadržaj marketinga, PR-a i advertajzinga može preklopiti, ali to ne znači da je deljenje sadržaja isto kao i kako se isti koristi.
  2. PR nije spin (laganje i lažno predstavljanje činjenica)! U odnosima sa javnošću, spin predstavlja vrstu propagande koja se postiže tumačenjem događaja ili kampanje na takav način da se formira pozitivno ili negativno javno mnjenje u vezi sa određenom organizacijom ili javnom ličnosti. Iako se odnosi sa javnošću tradicionalno oslanjaju na kreativno prezentovanje činjenica, spin često podrazumeva neiskrene, varljive, odnosno veoma manipulativne taktike. Njegova suština je da odvuče pažnju od realnog stanja stvari. Činjenica je da PR ne bi trebalo da bude spin, naročito ako uključimo etički aspekt priče. To što se kod nas redovno spinuje i laže ne znači da to tako treba da bude.
  3. PR nije kratkoročna aktivnost! Ona je kontinuirana i okrenuta dugoročnim planovima i ciljevima. Odnosi s javnošću podrazumevaju građenje odnosa koji traju.
  4. PR nije samo pusta priča, već podrazumeva da onaj koji predstavlja određene ideje te iste i živi! Ne samo reči, već i dela!
  5. PR nije samoljublje i ego trip! Narcisima nije mesto u ovoj oblasti rada, jer asertivna komunikacija je sastavni deo ovog poziva (ili bi barem trebala biti). Ako ste u tripu „sliku svoju ljubim“, onda stanite pred ogledalo i čitav dan sebi delite komplimente. PR podrazumeva da je vaš zadatak da ciljnim grupama dostavite kredibilne, relevantne i blagovremene poruke. Vraćamo se na onu suštinu da je potrebno uspostaviti i graditi odnose sa ciljnim grupama.
  6. PR nije takmičenje u popularnosti! Test vremena izdrže samo oni pojedinci, grupe i organizacije koje krase integritet, poštenje i dobra volja. Oni koji su transparentni u svojim rečima i delima, iza kojih stoje dela i rezultati da rade pravu stvar.
  7. PR nije isključivo komunikacija sa medijima! Odnosi s javnošću su znatno šira oblast od komunikacije sa novinarima. Podrazumevaju online PR, interni PR, kreiranje PR strategije, planiranje i vođenje PR kampanja…
  8. PR ne znači da non stop držite monolog! Podsetimo se da PR podrazumeva da postoje dve strane koje razmenjuju određenu poruku. Znači dijalog je suština priče. Ako želite da komunicirate naučite da aktivno slušate drugu stranu.

Autor teksta: Snežana Subotić (PRototip)


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari