today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Šta ni najiskusniji PR ne može da predvidi na eventu?

Kada se organizuje neki PR događaj, najčešći gost je upravo Marfijev zakon. Dakle, sve što može da pođe po zlu – poći će, odmah u startu nam je rekla account direktorka Represent Communications-a na prvom predavanju LSPR škole.

Iako u trenucima kada se ovaj zakon materijalizuje PR menadžeri deluju smireno i drže apsolutno sve pod kontrolom, na pomenutom predavanju smo imali priliku da čujemo da oni samo tako izgledaju, tačnije, zahvaljujući bogatom iskustvu naučili su kako da niko ne primeti da im nije sve „med i mleko“ i da je nešto krenulo po zlu. A – na samom događaju SVE može da krene naopako.

Iako smo na predavanju saznali mnogo trikova i korisnih informacija, izdvojićemo pet specifičnih momenata:

1. Ozvučenje ne radi
Tehnički problemi su svakako jedni od najčešćih na događaju, a verovatno i jedni od najneprijatnijih. Kada mikrofon, iako je prethodno ustanovljeno da je ispravan, ne počne da radi na samom početku govora, svi pogledi su uprti ka jednoj osobi – PR-u. Isto važi za neispravno osvetljenje koje se možda oštetilo tokom transporta, kašnjenje keteringa i tome slično.

2. Govornici kasne
Uprkos precizno navedenom vremenu okupljanja, ulaska i početka dešavanja, gosti i dalje čekaju, ali vi niste krivi za to. Naime, ne kasnite vi ni sa čim, već glavnih zvezda skupa još uvek nema. Podsećali ste ih, zvali, sve im organizovali, ali uzalud, kad nije do vas. Za sve to vreme, gosti čekaju, gledaju na sat, prevrću očima i komentarišu. Sa ovim izazovom se treba pažljivo suočiti i učiniti da ga posetioci do kraja događaja potpuno zaborave.

3. Govornici otkazuju dolazak
Iako je kašnjenje strašno za sve strane, postoji nešto još gore: kada govornici otkažu svoj dolazak u poslednjem trenutku, tik pred početak događaja. Kako u tim trenucima ostati smiren i pronaći rešenje, znaju samo oni profesionalci kojima se ovo dogodilo i koji su, uprkos skraćivanju života za nekoliko godina, uspeli da realizuju svoj projekat bez posledica. Zato je važno i više nego dobro poznavati klijenta, situaciju, okolnosti i improvizovati u skladu sa svim tim stavkama.

4. „Padobranci”
Pored toliko posla na samom događaju i trčanja na čuvenih „300 strana”, makar sa gostima ne bi trebalo da bude većih problema – obezbeđenje je zaduženo za to. Međutim, ponekad, posebno na manjim događajima ili onima na otvorenom, pojavljuju se nepozvani gosti koji bi da popiju neko piće, probaju ketering ili se fotografišu, a neretko žele i poklon. Borba sa njima sme da izgleda kao sve, samo ne kao borba, a to je poseban izazov.

5. Nema dovoljno ljudi
Iako smo ispromovisali događaj gde god smo mogli i maksimalno se posvetili njegovoj organizaciji, i dalje nema dovoljno ljudi. Nekada na to možemo da utičemo, pa su i „padobranci” poželjni i lako ih dovedemo, ali ponekad je reč o višoj sili. Gužve u gradu i loše vreme važni su uzroci manjeg broja prisutnih. Da bi događaj ipak ostvario svoj pun potencijal, na menadžeru je da brzo i kvalitetno osmisli način kojim će privući još ljudi.

PR stručnjaci nikako nisu imuni na dešavanja oko njih i na male napade panike kada vide da nešto ne ide po njihovom detaljno osmišljenom planu, ali to se na njima neće primetiti. Kada se dogodi neplanirana okolnost i menadžer to primeti, istog trenutka smišlja plan, traži rešenje i kreće u akciju rešavanja slučaja. A da se trunčica stresa primeti na njihovom licu? Ne, to se nikada neće dogoditi.

I zato, jedva čekam sledeće predavanje ovogodišnje LSPR škole – već se radujem novim, dragocenim savetima i trikovima koje ću naučiti.

Autor teksta: Kristina Maksimović, Account Assistant (Represent Communications, Srbija)

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!