today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Šta je “Elevator Pitch”?

“Elevator pitch”, “Elevator speech” ili “Elevator statement” je izjava ili govor kojim se brzo i jednostavno predstavlja proizvod, usluga ili organizacija i njena vrednost. Naziv ovakvog oblika govora ukazuje da bi ideju trebalo izreći u vremenskom rasponu od 30 sekundi do dva minuta, odnosno za ono vreme koliko traje vožnja liftom. Cilj ovakvog izlaganja je privlačenje pažnje potencijalnom investitoru, poslodavcu, poslovnom partneru, kako bi se zainteresovao da čuje više o onome što predstavljamo. To je veština neophodna svakom biznismenu.
Šta možete reći za tako kratko vreme i omogućiti investitorima (ili klijentima) da požele da čuju više? U tekstu su navedeni predlozi kako da napišete “Elevator pitch” i smernice koje će vam pomoći da ga izložite na pravi način.

Šta jeste, a šta nije “Elevator Pitch”?
To je sažeto, pažljivo planirano i dobro uvežbano izlaganje o firmi, sebi, proizvodu ili usluzi koju predstavljate. Koncept govora mora biti shvatljiv i osobi koja ne radi ili ne poznaje oblast kojom se vi bavite.
“Elevetor Pitch” NIJE reklamno izlaganje. Ne upadajte u zamku da tokom izlaganja samo pričate o tome kako je sjajna vaša usluga ili proizvod. Uvek imajte na umu da investitor ne kupuje vaš proizvod/uslugu, već vaš posao. Zbog toga ovde treba da izložite slušaocu kako planirate da pokrenete posao.

Upoznajte publiku/osobu kojoj nameravate da izlažete – Pre nego li počnete sa pisanjem izlaganja, informišite se ko je vaša publika. Bićete uspešniji ako svoje izlaganje prilagodite interesovanjima osobe sa kojom želite da razgovarate. Definišite benefite koje će publika imati od vaše usluge ili proizvoda. Nije dobro imati “opšti” obrazac govora, jer vam on samo povećava šanse da ne uspete.

Upoznajte sebe – Da biste bili ubedljiviji morate se upoznati detaljno sa onim što predstavljate. Morate znati šta tačno predstavljate tj. šta nudite, koje probleme publike svojim predlogom rešavate, koje benefite ima strana kojoj iznosite predlog. Kako biste bili uspešniji u definisanju šta tačno želite da postignete sledeća pitanja vam mogu biti od koristi:
– Koje su vaše ključne snage, odnodsno prednosti?
– Kako biste opisali sebe?
– Koje su glavne karakteristike onoga što želite da predstavite drugima?
– Zašto vas interesuje kompanija ili industrija koju predstavlja osoba kojoj se predstavljate?

Napravite skicu govora – Napišite, po stavkama, osnovne ideje koje biste želeli da prezentujete. Ne detaljišite. Napišite par rečenica koje najbolje opisuju to što želite reći i koje vam, zapravo, služe kao smernice u izlaganju. Pitanja koja vam mogu pomoći da započnete izlaganje su:
– Čime se bavim?
– Šta nudim?
– Koji problem rešavam?
– Koja je to pozitivna promena koju ću prouzrokovati?
– Kakvu reakciju sagovornika očekujem nakon izlaganja?

Finalizacija govora – Nakon skiciranja govora, pređite na finalizaciju istog. Stavke, koje ste na početku zapisali, sada detaljno razradite. Smernice koje vam mogu biti od koristi tokom ove faze su:
– Opišite detaljnije svaku navedenu stavku. Dajte tekstu lični pečat. Započnite ga izjavom ili pitanjem koje će privući pažnju investitora (“udica” izjava ili pitanje).
– Pasuse kasnije spojite u tekst. Prilagodite tekst tako da tokom izlaganja zvuči spontano. Investitori žele da čuju vašu energičnost, odnosno strastvenost po pitanju ideje koju prezentujete.
– Kada formirate konačnu verziju teksta pročitajte ga ponovo i izbacite sve suvišne reči, duge reči, žargone i sleng.
– Na kraju tekst ne bi trebao da sadrži više od 150 do 225 reči.

Imajte na umu da živimo u vremenu kada se uslovi poslovanja jako brzo menjaju. Ne zaboravite da vaša publika ima određena očekivanja, a od vas se očekuje da govor prilagodite njihovim potrebama. Kako se uslovi menjaju, tako se menja i vaš pristup predstavljanju ideje, usluge, proizvoda, organizacije, kompanije… Ono što je nekada uspevalo u pridobijanju publike, ne znači da uspeva i danas.
Obratite pažnju na prvi utisak koji ćete ostaviti. Uvek budite spremni za izlaganje o onome što predstavljate.

Primeri započinjanja izlaganja:

1. “Dobar dan. Zovem se Jovana Jovanović i direktorka sam, sektora komunikacija, sa dvadesetogodišnjim iskustvom.”, ili “Dobar dan. Ja sam Marko Marković. Radim kao hed hanter.” (Ovakav način obraćanja nije dobar, jer će vašeg sagovornika naterati na zevanje koliko je dosadan. Male su šanse da ćete privući pažnju sagovornika.)
2. “Dobar dan. Zovem se Jovana Jovanović i pomažem pronalazačima da svet čuje za njihove pronalaske.” ili “Dobar dan. Ja sam Marko Marković. Sarađujem sa kompanijama koje traže mlade i talntovane ljude, koji im mogu pomoći u rastu i razvoju njihovog biznisa.” (Ovako formulisan govor će pre privući pažnju i zainteresovati sagovornika da nastavi sa komunikacijom.)

Primer “Elevator Pitcha”:

1. “Dobar dan. Ja sam Darija Marin. Radim kao biznis kouč. Završila sam master studije u oblasti ljudskih resursa i završavam master nivo edukacije u koučingu. Radim kao HR direktor multinacionalne kompanije, koja se bavi prodajom kozmetike. Takođe, vodim PR agenciju i predavač sam na Ekonomskom fakultetu. Verujem da koučing može inicirati pozitivne promene u vašem životu.” (Ovakav govor će odbiti sagovornika. Nema šanse da nekom privučete pažnju svojim JA, JA, JA govorom. Ovo je primer govora koji vas nikuda neće odvesti, a koji često možete čuti dok upoznajete ljude.)
2. “Dobar dan. Zovem se Darija Marin i moj posao je da pomognem ljudima da budu produktivniji na svom radnom mestu. Na primer, pomažem zaposlenima da uvećaju svoju prodaju; da nauče kako da komuniciraju sa “teškim ljudima” u svom poslovnom okruženju; da postanu ili ostanu motivisani za posao koji obavljaju…” (Ovo je govor koji u sebi ima “udicu” koja će naterati sagovornika da sam postavi pitanje kako bi saznao za koju kompaniju osoba radi i koja je njena pozicija u istoj…)

Autor teksta: Snežana Subotić

Izvor i foto: PRototip blog

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

2,67 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!