today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

U Srbiji nema dovoljno digitalnih agencija koliko realno ima posla!

Miloje Sekulić, jedan od najpriznatijih autoriteta srpske online industrije i jedan od osnivača najbolje srpske social media agencije Homepage, na svom Facebook profilu je izrazio stav da u Srbiji realno ne postoji dovoljan broj digitalnih agencija da bi se uopšte moglo govoriti o “konkurenciji”, jer je tržište veće od postojećih kapaciteta, odnosno, na tržištu ima više posla, nego što ima agencija koje bi uradile taj posao.
Sekulić je podsetio na nedavnu analizu koju je objavio na svom blogu i njegovu procenu da trenutno u Srbiji – na prvi pogled – postoji minimalno preko hiljadu potencijalnih klijenata i da bi u Srbiji trebalo da postoji minimalno bar 40 vrhunskih agencija da bi se stvorili preduslovi da se govori o bilo kakvoj stvarnoj konkurenciji na srpskom digitalnom tržištu.
On je analizu objavljenu na svom blogu uradio na osnovu činjenice da je u Srbiji registrovano oko 80.000 firmi, kao i da u aktivne oglašivače koje srećemo po medijima spada negde oko svega 250 firmi.
Sekulić kaže da slobodno možemo pretpostaviti da bar 1% od ukupno registrovanih firmi funkcioniše dobro i ima razvijeno dobro poslovanje, izdvojio je nekoliko privrednih grana u kojima postoje klijenti sa realnom potrebom i realnom podobnošću da prošire svoj segment delovanja i u online sferu, gde je finalni rezultat i zaključak analize bio da u Srbiji sigurno postoji minimum 1200 realnih klijenata koje nijedna agencija ne servisira.
“Koliko jedna agencija može da opslužuje klijenata? Ne više od 30 do 40, sa 45 do 50 paralelnih kampanja. Posle se gubi fokus, mašinerija postaje preglomazna i bolje je podeliti posao. Da bi se taj broj klijenata valjano opslužio potrebno je 30 ili više ljudi u timu, a naše agencije u proseku broje tri do pet ljudi.” – kaže Sekulić na svom blogu.
“Ali hajde da zamislimo da imamo agencije koje su sposobne da hendluju po 30 klijenata istovremeno. Koliko je to potrebnih agencija dragi moji, koliko je 1.200 podeljeno na 30. To je 40 agencija sa po 20 do 25 ljudi koje mogu paralelno da opsluže po 30 klijenata. Imamo li ih? Naravno da ne! O kakvoj onda konkurenciji uopšte pričamo?” – zaključuje Sekulić.

Autor: Vjekoslav Cerovina
Izvor: Zimo

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!