Praćenje aktivnosti konkurencije u Srbiji uglavnom se svodi na praćenje pres klipinga, posećivanje konkurentskih sajtova, lajkovanje Tviter i Fejsbuk stranica u cilju „špijuniranja“ njihovih sadržaja, eventualno sporadične mistery shopping aktivnosti i „dojave“ koje dobijamo od kontakata. I to je često dovoljno i radi posao.
Insajderske informacije koje dobijamo znamo kako da tretiramo u zavisnoti od koga i kako prstižu, tajne kupovine su dobre, ali ih ne radimo toliko često, između ostalog jer nisu jeftine. Pres klipinzi su dosta pouzdani i nude nam periodične analize. Međutim, kakva je situacija sa ponašanjem naše konkurencije na društvenim mrežama? Čiji su fanovi najaktivniji na Fejsbuku, a ko postavlja koji tip sadržaja? Kakvi postovi najviše podstiču korisnike na šerovanje, lajkovanje ili komentarisanje sadržaja? Odgovore na ova i mnoga druga pitanja možemo dobiti jedino kontinuiranim i struktuiranim praćenjem nas i naše konkurencije, u ovom slučaju na Fejsbuku.
Analiza srpskih fan stranica 10 automobilskih brendova, u periodu od 26. oktobra do 9. novembra, pokazala je da u proseku jedna takva fan stranica ima 30 hiljada fanova, da u dvonedeljnom periodu postuje 10 puta, kao i da prosečno 7% fanova „priča o tome“. Kada je reč o angažovanosti fanova, pod kojom prevashodno smatramo otvaranje sadržaja tj. klik na link, fotografiju ili snimak, takva jedna stranica u proseku svojim postovima angažuje 1.773 fana. Međutim, priča o proseku vraća na dobro poznatu priču o „kupusu i mesu“ koji u proseku daju „sarmu“. Kako to izgleda u praksi, u nastavku dajemo detaljniju analizu.
Lidere u ove četiri kategorije odvaja to što mnogo češće postuju nego prosek, a sadržaj koji postavljaju su najčešće fotografije. Po angažovanosti fanova, lider u ovoj grupi je Audi Srbija sa 8.851 angažovanim fanom. Lideri postuju u proseku 1,9 puta na dan i dobijaju u proseku 131 interakciju (lajk, share ili komentar) po postu. Lider po broju postova je Hyundai Srbija sa 26 posta u dvonedeljnom periodu. „Ljudi koji pričaju o tome“ je kategorija u kojoj Audi Srbija vodi sa 6.589 fanova, što čini 46% ukupnog šera u odnosu na konkurenciju. Konačno, najbrojniju grupu fanova ima Mercedes-Benz Srbija (79 hiljada), što je za 27 hiljada (53%) više nego drugoplasirana KIA MOTORS Srbija. Sa druge strane, Toyota Srbija ima najmanje fanova i oni najmanje pričaju o ovom brendu, dok su fanovi BMW Srbija najmanje angažovani. Možda zato što je ova fan stranica postavila najmanje sadržaja u posmatranom dvonedeljnom periodu – samo dva puta.
Interesantan je trend da se sa fanovima „ne komunicira“. Najveću stopu odgovora na postove fanova imaju KIA MOTORS Srbija – 100% (1/1) i Toyota Srbija 50% (1/2). Svi ostali, sa izuzetkom Toyota Srbija, ne odgovaraju na postove fanova.
Kada je reč o najuspešnijim postovima, onim koji su angažovali najviše fanova, apsolutni pobednik je Mercedes-Benz Srbija, dok je u totalu Audi Srbija uspeva da bude zanimljiv svojim fanovima u kontinuitetu. U prvih deset mesta, situacija je kao što sledi iz tabele. Jedan od zaključaka koji se nameću je taj da za „dobar post“ ne postoji loše vreme objave tj. oni rade i kada se objavljuju „u sred noći“.
Fan stranica | Ukupno angažovanje korisnika | Sviđa im se | Komentarisali su | Podelili su | Vreme postovanja |
Mercedes Benz Srbija i CrnaGora
| 1445 | 1362 | 30 | 53 | 31.10.2013 8:32
|
Audi Srbija
| 957 | 863 | 20 | 74 | 4.11.2013 9:00
|
Mercedes Benz Srbija i CrnaGora
| 699 | 623 | 38 | 38 | 28.10.2013 2:05
|
Audi Srbija
| 663 | 617 | 18 | 28 | 4.11.2013 1:00
|
Audi Srbija
| 563 | 512 | 30 | 21 | 2.11.2013 2:00
|
Audi Srbija
| 536 | 498 | 23 | 15 | 8.11.2013 1:00
|
Audi Srbija
| 511 | 494 | 2 | 15 | 7.11.2013 9:00
|
Renault Srbija
| 508 | 420 | 18 | 70 | 5.11.2013 9:33
|
Audi Srbija
| 488 | 459 | 16 | 13 | 8.11.2013 9:00
|
| 460 | 415 | 4 | 41 | 1.11.2013 2:00
|
Autor teksta: Petar D. Đorđević, šef službe za marketing VB Leasing
Pozdrav , za ovo sam korisito sistem ManageFB, ima odličan prikaz fb stranica.
Pozdrav Franjo, za ovo nije korišćen MenageFB. Čini mi se da ne sadrži sve funkcionalnosti koje ovo istraživanje ima. Takođe, koliko mi se čini, kod MenageFB morate imati dodeljena prava za pristup stranicama. Kao autor ovog istraživanja ja nisam imao nikakav drugačiji pristup stranicama. U svakom slučaju, voleo bih da vidim sličnu analizu uz pomoć MenageFB.
Pozdrav svima .
@ZecFranjo , drago nam je da ste zadovoljni sistemom . Nadamo se da ćete uskoro biti zadovoljni neki poboljšanjima na kojima se trenutno radi.
@Petar D. Đorđević , Poštovani g.dine Đorđević , dozvole je potrebno imati ukoliko uređujete neku fb stranu , a ukoliko koristite samo Markets opciju možete to raditi samim pristupom u sistem. Za sada je sistem otključan da svi mogu da pristupe i rade analiziranje FB tržišta ili konkurencije. Pošto je sam sistem u razvoju pozivam Vas ali i vaše kolege koji se bave marketingom da testirate i slobodno pošaljete sugesitiju ili kritiku o onome što smatrate da bi sistem trebao da poseduje radi lakšeg i kvalitetnijeg korišćenja.
Puno pozdrava od ManageFB tima.