U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za digitalni marketing u Srbiji za 2021. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih pet godina.
Agencija HTTPOOL našla se na samom vrhu rang liste po poslovnom prihodu i po neto dobiti. Ova agencija je u 2021. godini zabeležila rast poslovnog prihoda od 166,55%, kao i rast neto dobiti od 162,35%. Httpool je u 2021. uvećao tim za 27,78%.
Na drugom mestu na rang listi, po oba finansijska kriterijuma, drugu godinu za redom, nalazi se agencija WIRELESS MEDIA. Ova agencija zabeležila je u prošloj godini rast poslovnog prihoda od 188,33%, ali i ogroman rast neto dobiti, koji je u 2021. godini iznosio preko 315 miliona dinara (rast od 253,59%), kao i rast broja zaposlenih za 29,27%.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na trećem po neto dobiti nalazi se agencija NETCONOMY, koja je osnovana u junu 2020. godine. Ova agencija, između ostalog, nudi usluge Omnichannel Commerce & Experience Management, 360° Customer Insight & Omnichannel Campaigns, kao i full-service za SAP. Poslovni prihod Netconomy prošle godine uvećan je za 106,54%, a neto dobit za 143,15%. Ova agencija je u 2021. imala čak 71 zaposlenog, što je rast od 5,97%.
Četvrto mesto pripalo je agenciji INNOVATIVITY, koja se popela za jedno mesto na rang listi po poslovnom prihodu u odnosu na 2020. godinu. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 204,58%, i rast neto dobiti za 19,91%.
SMARTPOINT ADRIA, agencija koja je tokom 2020. godine transformisala svoje poslovanje iz event u digitalnu agenciju, našla se na visokom petom mestu u 2021. po poslovnom prihodu. Ova agencija je prošle godine prihodovala preko 335 miliona, a ostvarila je neto dobit skoro 17,5 miliona dinara. Ova agencija zapošljava 35 ljudi.
Agencija ŽIŠKA zabeležila je rast u 2021. po poslovnom prihodu (15,21%) i pad neto dobiti (38,6%). HOMEPAGE ostvario je, takođe, rast poslovnog prihoda od 2,34% i pad neto dobiti za 77,57%. DEGORDIAN je zabeležio rast poslovnog prihoda od 41,69%, ali pad neto dobiti od 50,58%. Agencija DRIVE zabeležila je pad poslovnog prihoda za 19,96% i rast neto dobiti za 39,14%. Agencija WEBTISE ostvarila je rast prihoda od 24,05% i rast neto dobiti 36,33%.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 102 pravna lica koja se primarno bave digitalnim komunikacijama, što je 16 novih agencija u odnosu na 2020. godinu.
Ukupan poslovni prihod agencija za digitalni marketing u 2021. porastao je za 129,42%, a neto dobit za 167,22%. Broj zaposlenih u agencijama za digitalni marketing veći je za 15,45%.
Tržište digitalnog marketinga u Srbiji nastavlja stabilan rast uprkos svim izazovima, što pokazuju i poslovni rezultati agencija koje primarno posluju u ovoj oblasti, kao i broj novootvorenih agencija i rast broja zaposlenih. Iako su, u poslednje dve godine, primetna značajna prestrojavanja na rang listi, s obzirom da neke agencije beleže pad poslovnih prihoda i neto dobiti, ulaganja u digitalni marketing iz godine u godinu sve su veća i značajnija.
Celu tabelu pogledajte na platformi AdNetwork.