today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Šipak godine Neimenovanom visokom izvoru!

REGION – Stručni žiri za dodelu godišnjih nagrada Hrvatske udruge za odnose s javnošću – Grand PRix, po prvi put dodelio je nagradu Šipak godine. Prva nagrada za antikomunikaciju jednoglasnom odlukom žirija pripala je – Neimenovanom visokom izvoru. Nagrada Šipak godine dodeljuje se lošim komunikacijskim praksama javnih osoba, koje su se svojim delovanjem posebno istakle u neprimerenoj ili neprofesionalnoj komunikaciji koja šteti kvalitetu javnog dijaloga.
– Kad je Neimenovani visoki izvor jedna od najcitiranijih osoba godine radi se o izuzetno lošoj praksi komuniciranja s javnošću. S komunikacijskog stajališta, nema ničeg dobrog u komunikaciji u kojoj nije poznat izvor informacije onima koji tu informaciju konzumiraju. Takav, pre svega netransparentan način komunikacije, često neprimerenog izraza, ni na koji način ne pridonosi unapređenju javnog dijaloga, iako je, bez dileme, obeležio javni komunikacijski prostor u 2013. godini – obrazložio je predsednik žirija Mario Aunedi Medek.

Plasiranje informacija kojima izvor nije poznat inače je legitiman način komunikacije te jedan od alata odnosa s javnošću (poznatiji kao tzv. probni balon). Njime se testiraju reakcije javnosti na pojedine javne politike ili planirane poteze, vodeći pritom računa o javnom interesu. Međutim, kada takav način komunikacije postane dominantan u svakodnevnoj komunikaciji i sredstvo za različite komunikacijske ili političke obračune, uz izostanak javnog interesa, onda se radi o narušavanju temeljnog principa komunikacijskog procesa – poznatosti i pošilljaoca i primaoca poruka.

Učestalost ovakve prakse ukazuje i na potrebu da se u odnosima s javnošću više koriste afirmativni, proaktivni i transparentni načini komunikacije u kojima su poznati svi učesnici komunikacijskog procesa. HUOJ zagovara odgovornu i transparentnu komunikaciju javnih osoba koja kontinuirano doprinosi kvalitetu javnog dijaloga i neguje iskrene odnose s javnošću.

Kategorija Šipak godine uvedena je kako bi se i na primeru negativne komunikacijske prakse ukazalo na važnost kvalitetnog pristupa komunikaciji za pojedinca i za društvo uopšte. Osim Šipka godine, žiri će, kao i do sada, za 2013. godinu dodeliti nagradu za Komunikatora godine, Grand PRix za razvoj struke te Grand PRix za najbolje projekte u još 9 kategorija.
Ovogodišnji stručni žiri HUOJ-a koji donosi odluku o svim nagradama broji 11 članova: Mario Aunedi Medek (predsednik), Vlatka Škorić (potpredsednica), Ivana Bilić, Nina Butić Ivanković, Marina Dijaković, Gorana Dojčinović, Ermina Duraj, Nina Išek Međugorac, Damir Jugo, Duško Kišberi i Manuela Šola.
Svečana dodela godišnjih nagrada HUOJ-a Grand PRix održaće se 14. marta 2014. u Matis Absolut Loungeu u Zagrebu.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!