today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Šest novih pojmova u vašem rečniku

Poruke nastale u radionici stručnjaka koji se bave nativnim marketingom gledaju se čak 53 odsto više nego tradicionalni oglasi. U štampanim medijima još su efikasniji i dižu vrednost brenda i do 82 odsto.

Native oglašavanje nije novost na komunikacijskom tržištu. Reč je, zapravo, o odgovoru komunikacijske industrije, odnosno marketinške i PR industrije, na promene u ponašanju potrošača, koji su zasićeni komercijalnim porukama i sve manje skloni konzumaciji standardnih formata oglasa, bilo da je reč o tradicionalnim bilo o novim medijima. Native oglašavanje ima zaista velik potencijal ako se primenjuje mudro – tvrdi Elena Wolsperger Dolezil, direktorka korporativnih komunikacija Dukata mlečne industrije.

U nastavku je šest novih pojmova koje morate imati u svom rečniku, ako se bavite marketingom.

1. Content Recommendation Engine Widgets
Na kraju članka vrlo često možete videti malene natpise, poveznice ili grafičke elemente naslovljene, na primer: ’Ako vam se ovo svidelo, svideće vam se i…’; ’Preporučeno za vas’. U marketinškoj terminologiji nazivaju se ‘content recommendation engine widgets’. Ti grafički elementi omogućavaju brendovima da privuku korisnike sa spomenute stranice na svoju internet stranicu. Taj pristup dobar je za izdavače ili kompanije koje žele povećati svoju publiku, a ključ uspeha za oglašivače jeste razviti dobre odnose isključivo sa kompanijama koje mogu privući publiku nazad na stranicu koju oglašavaju.

2. Custom Ad
Ako ste kreirali ‘playlistu’ na nekoj internet radio stanici, možete očekivati da će vam se ubrzo pojaviti proizvodi čija upotreba ide uz muziku koju ste odabrali. Ako ste npr. kreirali ‘playlistu’ za trčanje, pojaviće vam se oglasi za sportsku opremu ili energetska pića. Taj oblik nativnog marketinga koji se ne uklapa u specifičan format zove se ’custom ad’.

3. In-Ad With Native Elements
Možda ‘in-ad with native elements’ izgledaju poput standardnih oglasa čije je vreme isteklo, no pogledate li se stvar malo dublje, jasno je kako je reč o izvrsno osmišljenoj i delotvornoj tehnici. Čitate li npr. na portalu nekog dnevnog lista recept dana, pored teksta mogao bi se pojaviti oglas za internet stranicu AllRecipes.com koja, naravno, nudi kulinarske recepte.

4. In-Feed units
Čak su lukaviji način nativnog oglašavanja ‘in-feed units’. Ako ste odabrali sadržaj koji vas zanima ili ste samo na jedan pritisak dugmeta od kupovine željenog proizvoda, sa strane, u uglu ili čak i u tekstu možete naići na plaćeni oglas drugog proizvođača. Taj sadržaj uvek je označen kao ’sponzorisani tekst’ ili ‘plaćeni oglas’, no on se u glavi korisnika vrlo često spoji u jedno s onim što čita ili kupuje, pa mu i taj ‘nametnuti’ proizvod uđe u svest i tvori njegovo potrošačko iskustvo.

5. Paid Search Ads
’Paid search ads’ funkcionišu slično kao ‘in-feed units’ – jedina je razlika u tome što je ovde reč o internet pretraživačima. Upišete li u pretraživač ‘restoran s italijanskom hranom’, izbaciće vam onog ugostitelja koji je najviše uložio u tu reklamu. Rezultati pretraživača zavise od vaše trenutne geografske lokacije i onoga što ste pre pretraživali na tom internet pretraživaču.

6. Promoted Listings
Internet trgovine primenjuju koncept ’promoted listings’. Nakon što odaberete kategoriju proizvoda koja vas zanima, korisnicima se najpre ponude sponzorisani proizvodi koji su u vrhu kolone ili stranice. Osim što daju prednost nekim brendovima, div online trgovine eBay naplatiće vam postavljanje proizvoda sponzorisanih brendova tek kad ih neko kupi.

Izvor i foto: Lider

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!