Savremene komunikacije – promene i uticaj društvenih mreža

Savremene komunikacije stvorile su mogućnost da kreativni ljudi zaobiđu klasične granice i pronađu put do publike bez obzira gde se nalazili. Danas je konzumacija medija svedena na 90% primanja informacija putem ekrana, bilo da su to mobilni telefoni, tableti i TV.  To znači da u proseku 6,5 sati provedemo ispred ekrana.

Moć uticaja tradicinalnih medija se znatno promenila u odnosu na period kada je vredelo da se “veliki/kvalitetni” sadržaj može pronaći jedino kod njih. Digitalne platforme nam omogućavaju brzi protok informacija i sadržaja, koji uz podršku društvenih medija postaju mega popularni.

Pravi izazov je kako u “digitalnoj džungli“ ostati relevantan i stvoriti fanove koji su važan kanal distribucije informacija. Promene koje su nastale razvojem društvenih mreža teraju nas da vodimo računa o puno faktora koji utiču da sadržaj koji plasiramo bude relevantan i zanimljiv. Nije jednostavno, niti je lako.

Da bi sadržaj koji želimo distrubuirati u “digitalnu džunglu” uspeo, prvenstveno treba biti autentičan, angažovan, informativan, kulturno relevantan i sposoban da se poveže na emotivnom nivou. Pored toga, najvažnije je da sadržaj nudi vrednost publici, bilo da je smešan, koristan, edukativan, lep, inspirativan ili možda samo nesvakidašni i neočekivan.

Trendovi su doneli nove alate, postali su sastavni deo naše svakodnevne komunikacije, ali mi se čini da ponestaje kreativnosti i znanja kako sve to staviti u funkciju koja će nam olakšati i unaprediti komunikaciju, a pritom doneti rezultate.

Mnogo autora, kreativnih stvaralaca ili kompanija neće priznati da provode previše vremena pokušavajući da ponove uspeh koji su imali u prošlosti. Ako gledaju rezultate unazad, vide kako su određeni trendovi izazvali rast ili popularnost sadržaja, traže načine da ponove taj uspeh, ali to je retko produktivan pristup, jer se kontekst u kojem se odvija komunikacija uvek menja.

Ono što je donelo uspeh pre čak nekoliko meseci, verovatno neće raditi danas. Česta je praksa da se pridaje velika pažnju na to šta konkurenti rade. Ako se bavite time šta drugi rade nikad ne možete ići napred. Misli su vam okupirane time šta drugi rade, a nisu usmerne na inovativne kreativne pristupe koji vam pomažu da otkrijete nove ideje. Nebitno je šta drugi rade, ne trebamo se osvrtati na uspeh od juče, trebamo tražiti referentnu tačku razlikovanja od drugih i pokušati biti interesantni danas stvarajući vredan i jedinstven sadržaj.

Digitalne platforme i društvene mreže omogućavaju nam da imamo igralište za kreativni talenat. Zamislite da ste dobili prazan papir i samo dve boje, a trebate ga učiniti zanimljivim i drugačijim. Koliko različitih motiva možete nacrtati? Sa istim resursima mnogo različitih ljudi može poslati drugačiju komunikacijsku poruku. Tu do izražaja dolazi kretivni talenat. Važno je da ste slobodni i da se igrate, ali i da vaša igra donosi rezultate.

Uradio sam „Strašila“ da skrenem pažnju na to da vam mediji ne odvuku fokus od vaših ciljeva, da vam ne ukradu sposobnost rasuđivanja, mogućnost igranja i krativnog stvaranja.

Izložba stripa i projekcija kratkog filma „Strašila“ autora Berina Tuzlića, animatora i strip umetnika iz Bosne i Hercegovine biće otvorena 4. septembra u 20:30h u galeriji Štab u Beogradu, a trajaće do 8. septembra.

Za Marketing mrežu tekst napisao:
Berin Tuzlić, animator i strip umetnik iz Bosne i Hercegovine


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

2 komentara

  1. danas SEm ili search engine marketing ili socijalne mreze ima puno uticaja do dolazenja do novih klijenata , super tekst sve pohvale

Komentari